Burenergernissen #2

Bij ons worden de dakpannen vervangen dus een hoop peoples en ook stellingen opgebouwd etc.
De werknemers zijn vooral polen (moet ze zelf weten :joy:) maar man man man wat schreeuwen ze zeg. De hele dag door hoor ik kurva en staat de radio kapot hard aan.

Gelukkig zijn ze nu bij het volgende blok :joy:

3 likes

Miin bovenburen hebben hun balkon schoongemaakt. Maar volgens mij met een plens water en dat eraf geveegd. Dus nu zit ik met hele gore ramen en een vieze balkon deur :sob:

Onze achterbuurman heeft een motor. Starten, henghengheng, uitzetten, repeat. Gerust twee uur achter elkaar. Het is geen buurman die je op wat dan ook kunt aanspreken (al eens geprobeerd met iets anders) dus echt, wat irritant

2 likes

Ik begrijp het niet, motorchick hier :upside_down_face: maar hij gaat 2 uur lang op dezelfde plek gas geven? a.k.a. in de tuin zonder maar een meter te rijden?

4 likes

Sleutelt hij niet aan zijn motor? Dat hij soms even moet testen of het werkt?

Hoe dan ook erg irritant

Ohhh, lol. Door jou begrijp ik hem. Ik las over het woord ‘‘uitzetten’’ heen. Waardoor ik dacht, gaat hij serieus 2 uur lang staan lawaai maken. Waarom zou je dat doen.

Als in zodra ik erop zit en voor een stoplicht sta vind ik het ook wel eens leuk om te doen. Al heb ik vrij zielig geluid alleen ik vind m’n uitlaat te mooi om hem te laten aanpassen naar stoerder geluid (andere uitlaat nemen) :stuck_out_tongue: Maar om dat nou twee uur lang in m’n tuin te gaan staan doen

Maar ik denk dat het dan idd om sleutelen gaat. Bij ons achter woont ook iemand met een harley denk ik. Zwaar geluid, hoeft van mij ook niet een half uur hier te staan ronken, verschrikkelijk. Al hoor ik de geluiden in de verte van de rondweg ook goed. Daar gaan ook veel racemotoren over heen als ik het goed hoor. Dat vind ik best oké.

2 likes

Ja en dan gaat ie naar binnen om de volgende dag het hele riedeltje te herhalen

Geen idee of hij eraan sleutelt @papierhier het ding kan wel rijden want hij komt er wel eens op voorbij (zonder helm), maar de meeste tijd staat de motor in de tuin en hij maakt er dat geluid mee

3 likes

Ohh blegh. Moet er niet aan denken.

3 likes

Nee het is buiten een irritant geluid ook een dikke stinkbende en inderdaad ga er lekker mee op pad zeg

1 like

De buurvrouw heeft m’n man een soort van verzocht of die niet meer in de achtertuin wil roken als zij de hordeur open hebben want dan ruikt heel hun huis naar rook.
Ik snap het hé, want het stinkt ook. En hij rookt nu dus voor de deur. Maar 1 van de dingen waar we naar uitkeken was dat die gewoon in de tuin even kon roken en daarbij kon zitten.
Een andere buurvrouw had al geklaagd over dat mn man en ik blijkbaar 1 x sochtends vroeg een discussie hadden in de brandpoort en zij daaronder slaapt. 1 x hé, in anderhalve maand. Ik sta namelijk nooit tegelijk met hem op en ik denk ook oprecht dat ze een discussie bedoelt die ik met m’n kind had want ja die luistert nooit, maar dat was niet volgens haar.
Nu loop ik dus sochtends helemaal naar 't einde vd brandpoort en probeer ik m’n kind in stilte mee te krijgen zodat zij er geen last van hebben.
Mijn ergernis is dus dat iedereen zich zo vrij voelt irritaties uit te spreken en dat ik me daar dan meteen maar naar wil conformeren omdat ik graag aardig gevonden word.

9 likes

Ik snap wel heel goed dat de buren geen zin hebben in tweedehands rook in huis, daar zou ik mijn buren ook op aanspreken. Is gewoon heel slecht voor je gezondheid en smerig.

50 likes

Ja dat is toch ook wat ik zeg? Maar bedankt voor je toevoeging!!

4 likes

Maar erger je dan alleen aan jezelf, is dat de conclusie? Aangezien je in het burenergernissen topic post

5 likes

Geen idee hoe diep jullie achtertuin is, maar zou het wellicht helpen als hij achterin de tuin gaat roken?

Mijn vriend rookt (helaas) ook en als hij achterin de tuin rookt (tuin is ongeveer 8m diep), ruik je dat echt niet binnen als de deur open staat.

4 likes

Nou zoals ik schreef erger ik me eraan dat de buren zich zo vrij voelen hun irritaties uit te spreken en dat ik me daaraan zo nodig wil conformeren. Dus allebei.

@FrozenFlame hm niet heel diep, denk 6 meter. En ik snap het dus hé, ik doe zelf ook de achterdeur dicht als m’n man zit te roken in de tuin.
Een zitje in de voortuin kan @Ohappyday maar je zit wel gewoon in de voortuin aan de weg dus je moet dan iedereen begroeten en tis echt veel minder ontspannen. Ik vind dat gewoon ook vervelend voor hem. (en ja ik wil het liefst dat die stopt maar als het makkelijk was geweest had die dat uiteraard al lang gedaan).

8 likes

Ook al is roken smerig, kan me voorstellen dat het heel irritant is dat je niet in je eigen tuin kan roken zonder anderen tot last te zijn

25 likes

Maar is dit een irritatie van hun kant of gewoon kankerverwekkende overlast die jullie veroorzaken?

Edit Haha oke @Kusjessoldaat, lekker kinderachtig :heart:

8 likes

Ik vind mijn duimpje niet kinderachtiger dan jouw reactie.

16 likes

Ik vind mijn reactie niet kinderachtig. Jij hebt het over dat je baalt dat je buren hun ‘irritaties’ met je delen. Ik vind het een understatement om jullie rookoverlast als irritatie weg te zetten. Neem gewoon je verantwoordelijkheid en zorg gewoon dat je geen overlast veroorzaakt met jouw sigarettenrook.

Maar dat is blijkbaar niet leuk om te horen.

13 likes

Ik zou achterin de tuin eens proberen dan, tenzij hij dat al doet. En bewust de andere kant op uit blazen, wellicht dat dat ook scheelt.

En misschien dan zelf een keer je tuindeur open houden om te kijken of je het binnen ruikt.

2 likes