Mijn buurman met z’n hogedrukspuit
Ik had een bladblazer en een hoge drukspuit OM HALF ACHT OP EEN ZATERDAGOCHTEND.
Echt de eerste echte mooie dag en iedereen gaat bezig in de tuin en garages opruimen etc.
Schoonmoeder stond vanmorgen al in een lange rij bij de stort.
Mijn buurman heeft echt zo’n verlepte, oude aanhanger voor de deur staan. Die heeft heel lang in een parkeervak gestaan van onze openbare parkeerplekken voor de deur. Toen heeft de gemeente hier meerdere keren stickers e.d. opgeplakt dat ie weg moest. Handhaving is hier zelfs meerdere keren voor langs geweest. Nu heeft ie dat ding verplaatst maar ipv in een parkeervak aan de andere kant van de weg, voor zijn huis. Ik zou nooit met de aanhanger de weg op durven, zo verrot ziet deze eruit. Gisteren waaide het nogal bij ons. Ik zat aan de eettafel te werken en denk wat hoor ik toch? Kijk ik uit het raam, zie ik die aanhanger de hele straat door waaien. Dus ik snel op slippertjes de deur uit om dat ding weer terug te duwen, voordat iemand hem tegen zijn/haar auto aan heeft of iets dergelijks. Ik ben benieuwd hoe lang hij het nu gaat volhouden en hij dat ding eindelijk eens gewoon ergens anders of in zijn eigen tuin neer gaat zetten ofzo.
Nou daar zou ik ook niet op reageren, je kan die man toch rechtstreeks aanspreken ipv via je eigen kinderen?
Misschien luisterde hij wel naar een podcast en ik zou zelf ook niet reageren als ik niet direct zou worden aangesproken.
Haha zo irritant mensen die communiceren via hun kind
Ik vind dit altijd een lastige he, in onze voortuin kakken ook meerdere katten. Maar ik weet ook dat een aantal van die beesten thuis gewoon een kattenbak heeft.
En onze kat poept misschien ook wel ergens in een tuin.
Ik heb daar geen oplossing voor, wat verwacht jij van de buurman?
En ik zou denk ik ook niet reageren als er tegen een kind over mij of mijn huisdier wordt gesproken, als er iets is, kom dan maar direct naar mij toe.
Je kan bijv aanbieden om iets te kopen zodat die kat daar niet meer poept, weet dat mijn stiefmoeder bijv een keer van die kokosdoppen heeft gekocht voor haar buurvrouw omdat haar kat in haar bloemenperkje poepte. Blijkbaar willen ze er dan niet meer in lopen.
Ja dat is dan idd vervelend zeg. En het is bij jullie dus ook heel duidelijk dat het hun kat is. Bij ons zijn het gewoon ongeveer alle buurtkatten, die wisselen elkaar lekker af.
Als ik wel direct aangesproken zou worden zou ik wel mee willen denken, vind de oplossing hierboven ook wel een goeie, die bodembedekking. Al hebben de katten in mijn wijk daar letterlijk schijt aan. Maar dan ben je tenminste benaderbaar en denk je mee in het probleem.
Je vraagt ook niet iets buitensporigs van ze eigenlijk.
Ik had dit ook bij mijn vorige woning, ik wist alleen niet van wie de kat was en ik had echt het idee dat toen er 1x gekakt was, het hek van de dam was en alle andere katten ook kwamen kakken in onze tuin.
Haha vooral zou ik me ook niet geroepen voelen om me te bemoeien met andermans gesprekken in de tuin
Zijn er ook mensen die dit een beetje een non-issue vinden? Onze kat mag nog niet naar buiten nu maar heeft superveel energie en ik gun het hem van harte, zodra hij geholpen is, om lekker op pad te gaan. We laten dan wel een bak staan en hij krijgt een belletje oid voor de vogels maar ik zou eerlijk gezegd ook echt niet weten wat ik zou moeten doen als buren zouden gaan klagen over poep? Ik zou zeggen dat ik het vervelend vind, maar kan moeilijk met een schepje elke dag hun tuin gaan nalopen en vind het in die zin een kwestie van jammer, maar niets aan te doen. Zo kan ik me weer ergeren aan sigarettenrook, klussen met veel herrie etc, maar zal de buren daar ooi niet snel op aanspreken
Ik heb mijn kat aangeleerd dat ze pas naar buiten mag als ze gepoept heeft op de bak. Is best makkelijk aan te leren en heel fijn voor mijn buren + mijn conflictvermijdende zelf. Mijn buren vinden het daardoor allemaal niet erg dat ze in hun tuin scharrelt.
Tja ik weet niet of dit nou een serieuze vraag is, want gezien alle nieuwsberichten dat buitenkatten slecht zijn voor de natuur en de overlast die kakkende katten veroorzaken lijkt het me nogal logisch dat een groot deel van de mensen dat een non-issue vindt en gewoon doet wat zij fijn vinden.
Echt zo een eindeloze discussie. Ik vind het eigenlijk ook niet te vergelijken met luidruchtig klussen (wat neem ik aan niet elke dag is) en van roken waar je heel veel last van hebt mag je ook best vragen of ze even in een andere hoek zouden willen roken.
Verder vind ik dat je best je eigen tuin catproof kan maken, dan wel kan aanbieden om evt wat dingen te kopen oid wat kan helpen als het altijd dezelfde tuin is van je buren waar jouw huisdier komt.
En op dit bericht zullen deels likes komen van gelijkgestemden, deels duimpjes en comments van mensen die het net als jou een non-issue vinden. Komt er toch nooit uit haha
Ik kan me voorstellen dat het heel irritant is maar er is niet echt een oplossing inderdaad.
Ofja ik heb een betonnen tegel tuin en de kat van mijn buurvrouw komt alleen in onze tuin om in de plantenbakken te slapen dus misschien is dat de oplossing
Ik heb sowieso nooit begrepen waarom het “normaal” is om (waarschijnlijk) je dierbaarste bezit, je kat, naar buiten te laten. Dit doen we toch ook niet met andere dieren. Zou echt veel te bang zijn dat haar iets overkomt
Ik zou eerlijk gezegd je tuin omheinen op zo’n manier dat je kat er niet uit kan en toezicht houden vanwege de vogels. Buren blij want eventuele kattenpoep alleen in je eigen tuin, kat blij want kan in het zonnetje in de buitenlucht. En ik zou zelf blij zijn dat hij niet geschept wordt door een auto.
Ik vind het wel makkelijk om iets waar jij geen last van hebt een non issue te noemen
Ik weet niet of je weet hoe een tuin gaat ruiken als de buurtkatten die als kattenbak gebruiken, maar dat is zeker geen nonissue. Ik vind katten echt leuke beesten, maar ben echt in staat tot agressie tegenover die beesten als het om mijn tuin gaat.
@Xiomara omdat die dieren niet gemaakt zijn om nooit buitenlucht te zien en zich te vermaken op een beperkt aantal vierkante meters zonder andere soortgenoten.