Ik haat het kind van de bovenburen. Geheel onterecht want het is een cutiepetootie van 2 maar ik haat zijn voeten en zijn energie.
Mijn bovenburen hebben echt mega erge ruzie, heb het nog nooit zo erg meegemaakt bij ze damnâŠ
Ik zou haar gewoon blokkeren en het daarbij laten, ze klinkt inderdaad een beetje neurotisch.
Weet ze dat je alleen soms de muziek hoort en verder niet? Zo gewoon zeggen, ik bel als ik last heb.
Bij whatsapp kan je toch laatst online uitzetten?
En anders gewoon niet reageren.
Ik zou iets zeggen van âbuurvrouw, als ik zelf last ondervind zal ik bellen maar ik heb geen last, dus je hoeft me hier niet meer over te appen, ok?â En als ze doorgaat niet meer reageren.
Mijn buren hebben al een uur keiharde muziek aan staan, ik kook echt. Zaterdagochtend mensen, wat bezielt je
Wat kan ik doen tegen rook overlast van een buur?
Het is een huurwoning. Het is niet mijn directe buur maar twee huizen verder. Hij vind het zân recht om in zân huis te roken en doet het al jaren zegt ie. Toen de deur open ging kwam er een hele walm mij tegemoet. Hij lucht zân huis niet want dan heeft ie last van de walm van een restaurant in de buurt. Dus alle rook gaat het gebouw door. Ik heb gevoelige longen en dat is na Corona en nu met zwangerschap nog meer. Dus nu kan ik de rook overlast niet oplossen met luchten en medicatie. Het is net zo mijn recht om in huis te kunnen ademen. Ga de woningbouw bellen voor advies. Dank voor je reactie.
Nou we zijn nu 18 dagen verder, de hond zorgt nog steeds voor veel overlast en ik heb inmiddels een aantal meldingen bij de woningbouw gedaan.
De woningbouw heeft mij eergisteren doorverwezen naar de buurtbemiddeling. Ik twijfelde want ik vond het ook allemaal wel weer ver gaan en waarom moet dat nou weer zo gaan.
Nou die twijfels zijn inmiddels weg.
Vandaag waren de buren weer op stap en zaten we 3 kwartier in non stop geblaf. De andere buurman kwam ook naar ons toe over het geblaf. Ook die gaf aan dat het niet normaal isâŠ
Ik heb geprobeerd om nog een keer op normale manier de buurvrouw aan te spreken toen ze (EINDELIJK!!!) thuiskwam. Ze negeerde me echter en liep naar binnen want ze had er geen energie voor.
Ik heb gezegd jammer dat het zo moet gaan maar dan ga ik nu direct de woningbouw weer informeren en de buurtbemiddeling inschakelen. En daar heb ik zojuist een berichtje heen gestuurd.
Ik ben benieuwd.
Wat vervelend zeg. Is het nou haar eigen hond? Of toch een oppas hond ? Dan zou je de tips van Merel nog kunnen gebruiken.
Goed gedaan, hulp inschakelen is niet altijd makkelijk!
Nee het is helaas haar eigen hond. Uitkijken naar een einddatum kunnen we dus helaas niet .
Maar ik ben er wel klaar mee want maandag zijn ze drie keer weggegaan en zat ik drie uur totaal in geblaf. Niet leuk als je thuiswerkt. Ik heb toen ook de woningbouw gebeld en de mevrouw die ik aan de telefoon had hoorde het geblaf zelfs door de telefoon heen!
@Barbamama Ik vind het zelf zo jammer dat het zo âverâ moet gaan maarja so be it. Hopelijk neemt de woningbouw, als de buurtbemiddeling niks oplevert, verdere actie.
Hoop dat er snel een oplossing komt. Zeker als het gaat eigen hond is die zo duidelijk door iedereen te horen is.
Ja ik ook! Hopelijk âschrikkenâ ze hier van en gaan ze er dan daadwerkelijk iets mee doen.
En zo niet dan ga ik aandringen op actie bij de woningbouw.
Wat dat betreft dan wel weer fijn als je huurt en dat ook die nog actie kunnen ondernemen.
Maar er is niet echt een makkelijke oplossing toch? Behalve de hond weg doen dan
De hond niet meer zo lang alleen laten, hond gaan trainen Alleen te zijn, honden oppas, uitlaatservice.
Maar alles zal in vrijwilligheid moeten ben ik bang
Ja maar dat zijn dus geen makkelijke oplossingen? Als die hond zo erg blaft kan ik me voorstellen dat daar wat problematiek achter zit en kan best lang duren met trainen. En niet iedereen kan dat goed zelf. Een professionele trainer is echt duur. En die buren zullen toch van huis moeten af en toe.
Wel vervelende situatie!
Is idd zo!
Het punt is dus dat ze inderdaad niet zelf kunnen, het zijn niet de slimste mensen om het maar even onaardig te zeggen⊠Ik zie het nu ook al met uit laten, zij laat de hond niet uit maar wordt door de hond uitgelaten. Ze heeft hem ook niet onder controle.
Maargoed hoe dan ook, ik heb er nu overlast van en hoe ze het ook gaan oplossen is niet mijn probleem. Hun hond, hun verantwoordelijkheid . Ik wil er gewoon geen last van hebben.
Sorry voor late antwoord!
We hebben een koophuis. De tuin is in 2 delen, 1 stuk aan het huis zelf, een overpad, en dan tuin+garage. Bij dat stuk is het de bedoeling dat het hele stuk ooit garage gaat worden. Vriend is een klusser, dus wilt een grote garage.
Het is ook het onkruid-stuk.
We wonen hier nu 5 jaar. De eerste 2 jaar ben ik heel fanatiek geweest; Onkruid eruit, zaden en plantjes erin, moestuintje, lampjes, vanalles. Niks groeit er behalve brandnetels en zevenblad.
Na die 2 jaar ben ik chronisch ziek geworden (fibromyalgie, zenuwschade in rug), dus lukt het me ook niet meer er iets te doen.
We houden het wel in zoverre bij dat het geen overlast geeft, dat het niet de tuin van de buren betreed, bladeren vegen we op enzo. Maar verder laten we het gewoon de boel.
Het eerste stuk tuin onderhouden we wel, maar dat is 90% tegel met een kleine strook voor moestuin. Daar groeit wel wat gelukkig.