Burenergernissen #2

Vandaag werd ik gebeld door de buurtbemiddeling en ik ben geplaatst op de wachtlijst. Ze kon niet zeggen wanneer ik weer gebeld wordt maar het gaat nu lopen. Gaf wel aan dat het erg druk is (jeetje!!).

Gisteren was het wel rustig gelukkig en heeft ze de hond meegenomen als ze weggingen. Dus hopelijk hoeft het niet maar vorige keer ging het ook maar een paar dagen goed dus ik wacht het maar af. Meer kan ik niet op dit moment.

2 likes

Ik zit in de groepsapp van mijn flat en het is een en al negativiteit. Echt alleen maar gemierenneuk en gezeik, zo hinderlijk! Ik wil er eigenlijk uit, maar ben bang om belangrijke dingen te missen oid. Gatver.

Gister las ik overigens ook dat mijn hondje te horen was toen ik rijles had (dat was heel fijn om te horen overigens, dat is wel een reden om in de app te blijven) Overigens heb ik direct maar even duidelijk gemaakt dat hij even moet wennen, ik een huisdierencamera heb aangeschaft om het in de gaten te houden tijdens het “alleen” leren zijn en hem op werkdagen bij mijn zusje of moeder breng. Maar 🥲 Echt om elke kruimel staat er een bericht in

6 likes

Joh ik zal eruit stappen. Als ze echt zo’n last van je hond of jou hebben komen ze maar langs.
Heb zelf ook zo’n appgroep en sommigen vinden zich te interessant of de koning van de flat :expressionless:

3 likes

Ja ga ik ook doen. Er is nu ook een discussie over een auto en dat niet helemaal goed geparkeerd staat door een vrouw die overal op zeurt (in deze week tijd heeft ze al iets van 8x wat in de app gezet) en nu zijn er allemaal reacties dat ze niet op elke slak zout moet leggen. Echt 10x niks 🥲

Edit : er is nu een flinke discussie in de app gaande :popcorn:

5 likes

Pls gooi me erbij

7 likes

Ik heb net de voor t eerst in mn leven de politie gebeld voor de irritante buurjongens die blijkbaar van hun ouders de schuur mochten omtoveren tot kroeg. Heb daar al 2 keer op zaterdag aan de deur gestaan om 1 uur 's nachts om te vragen of ze stil wilden zijn, maar nu was ik t zat en heb de politie gebeld. Nou hopen dat ze snel komen. Ik wil gewoon in rust op de bank chillen midden in de nacht zonder dronken kut kinderen die een slechte muzieksmaak hebben.

18 likes

Hoe is het nog afgelopen?
Schuur omgetoverd tot kroeg…kan toch niet man, dan heb je elk weekend last :sob: Goed dat je meteen actie onderneemt!

3 likes

Ik heb na 3 kwartier nog een keer gebeld, want ze gingen in de poort voetballen… En pissen en schreeuwen, maar dat was blijkbaar t vertrek van al die gasten. En volgens mij heb ik rond 2en nog rumoer gehoord en wellicht was dat de politie nog. Maar kan ik niet zien vanaf mijn huis, want is een straat naast mij, die tuinen grenzen aan de tuinen van mijn straat. Op dat soort momenten mis ik mn super vervelende zeikbuurman die al voor de deur stond bij elke scheet, maar die woont nu een dorp verder op haha.

5 likes

Politie heeft het op zaterdagavond meestal te druk voor dit soort dingen :confounded:
Heb wel eens tot half 4 meerdere meldingen gedaan voor ze kwamen, omdat mijn buren een disco in huis waren begonnen.

1 like

Ja zoiets gokte ik ook al, maar wie niet waagt wie niet wint denk ik dan. En ik doe t volgende week gewoon weer als t weer aan de gang is en die week erna ook.

2 likes

Sowieso melden hoor! En soms heb je geluk en zijn ze net in de buurt of hebben ze even tijd.
Bij mijn buren heeft het uiteindelijk wel geholpen.

De buren zijn nu nog aan het pianospelen en erbij zingen. Ook meer van dat gepingel en toonladders enzo. Echt irritant geluid sowieso maar vind 22 uur op dinsdagavond ook niet echt een schappelijk tijdstip hiervoor eigenlijk?

Ik lig met corona op de bank, en wil net even een dutje doen maar de buren hebben ruzie. Ik hoor haar de hele tijd met een hoog Calimero stemmetje een hele rant houden, waarop hij net een oerkreet liet horen? Doe even normaal. :rofl:

5 likes

Cliënt van mij heeft er eentje in huis hangen. En altijd als ik naar buiten wil, moet ik opletten dat ik er niet tegen aanloop 🤦
Ding hangt ook midden in de kamer in een looproute

Ik snap echt niet waar de neiging van bovenburen vandaan komt om ‘s nachts hun meubels te verplaatsten en dingen te laten vallen :thinking:

Ik heb dit mijn hele jeugd in de nacht gehoord bij onze bejaarde buren en ik denk dat dat geesten waren :flushed:

3 likes

Eerder deze week kwam er een jongen aan de deur en die zei dat ie hier kwam voor een jongen. Ik dacht dat ie gewoon verkeerd zat want ik ken niemand met die naam maar toen ik zei die woont hier niet geloofde hij me dus niet?? Hij was er echt van overtuigd dat die jongen bij ons zat.

Omdat ik de rest van de week niks meer hoorde dacht ik dat hij hem miss ergens anders had gevonden of iig niet meer overtuigd was dat hij bij ons zat maar nu werd er net ineens aangebeld en op de deur gebonkt midden in de nacht. Nou ik ga dan natuurlijk niet de deur open doen, daarna hoorden we wat gerommel in een berging en daarna ineens een dikke knal buiten. Ben er echt van overtuigd dat dat op ons gericht was omdat het zo dichtbij was.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik vind het maar eng allemaal, durf ook niet meer te slapen nu 🥲

4 likes

Gadver wat naar! Goede vraag wat je kan doen. Overleggen met politie? Al weet ik niet wat zij kunnen doen :confused:
Klinkt heel naar!

8 likes

De politie bellen? Desnoods enkel voor advies/ melding (goed voor als ze mogelijk nog eens lang komen, maar misschien rijden ze dan ook meteen ff langs.

4 likes

Ja denk dat ik dat maar ga doen, en de woningbouw ook mailen want volgens mij is het iemand uit het gebouw anders kan je niet zomaar binnen komen :weary:

1 like