Burenergernissen #2

Wel goed dat je klacht hebt ingediend. Moet ze niet iets van vergunning hebben om als oppas te fungeren.

1 like

Oh ik begreep echt als oppas haha.

2 likes

In de meeste VvE/huurders-reglementen staat wel iets over bedrijfjes vanuit huis en dat die geen overlast mogen veroorzaken, dus daar zou je het op kunnen gooien, en ik vermoed dat ook de gemeente wel kan handhaven als je echt een soort hondenopvangt runt en dat niet in het bestemmingsplan past. Bij incidenteel 1 hond geldt dat niet lijkt me.

5 likes

Nee wij dachten oppashond maar misschien is het wel hun eigen hond.

Maargoed met die vrouw valt geen normaal gesprek te voeren, ik heb het geprobeerd maar helaas :woman_shrugging:.

3 likes

Altijd wel grappig dat de grootste klagers in de straat wel de luidruchtigste feestjes hebben zonder iets aan te kondigen. Ik denk dat ik zo maar even ga KLAGEN.

14 likes

De buren van het gebouw hiernaast hebben de kerstboom een dag te laat aan de straat gezet om op te laten halen. Hebben ze hem in stukken in mijn GFT bak getyft. Dat ding was nog geen dag geleden leeggehaald en nu zit ie dus weer voor 80% vol. Asociaal en irritant want ze komen hier het GFT en restafval maar 1 keer in de maand ophalen.

En mijn overbuurjongen heeft eerst de hele middag lopen skreeuwen met zijn vrienden tijdens het voetbal kijken en nu hebben ze keihard Ali B op staan. Best wel ongepast.

Heerlijk zo’n zondag joh :+1:t2:

2 likes

Heb je de stukken kerstboom teruggegooid ofzo?

8 likes

Ik had die stukken er uitgegooid hoor!

4 likes

Huh hebben ze zelf geen GFT bak? Ik zou die stukken lekker voor hun deur terug pleuren of op een nettere manier ze in een vuilniszak doen, aanbellen; hier is je kerstboom terug

12 likes

hahaha ik zie dat laatste vrij letterlijk voor me.

2 likes

De container voor hun voordeur omkiepen en dan aanbellen ā€œhier is de kerstboom terugā€

8 likes

Wij hebben sinds vandaag nieuwe bovenburen en ik ben gewoon bang hoe dat gaat zijn. De laatste ervaring met onze oude buren was niet heel fijn en we hebben een jaar zonder bovenburen gezeten.

1 like

Ik had dat ook (eerst vreselijke bovenburen, toen een paar maanden niks) en was echt panisch voor wie er zouden komen wonen… maar uiteindelijk woont er nu een leuk gezin van wie we totaal geen last hebben, integendeel. Hoop echt dat dat voor jou ook zo gaat zijn. :hugs:

4 likes

Ugh ik snap je helemaal. In mijn vorige huis was er ook een gezamenlijke voordeur en mensen hadden de gewoonte die deur wagenwijd open te laten staan. Ik deed die deur regelmatig meerdere keren op een dag dicht

1 like

En vallen ze mee?

3 likes

Ze zijn nog niet over, morgen gaan ze verhuizen. Dus ik ben benieuwd

3 likes

Dit gebeurt bij mij helaas ook en in het vorige topic heb ik er toen ook over gepost.

Er is nog steeds geen vredesakkoord gesloten

3 likes

Bij ons mag dat niet eens! Er wordt wel eens gewaarschuwd dat er dan personen binnen kunnen komen. Buren hebben ook wel eens een melding gemaakt als ze iemand zien rondlopen die eruit ziet alsof diegene er niks te zoeken heeft. Ben ik heel blij mee want er zou maar iemand rondzwerven op de galerij al dan niet met kwade bedoelingen.

Hoorde een keer een verhaal van iemand dat hij een wat verwarde vrouw tegenkwam die hij niet kende in zijn flat. Ze bleef maar rondhangen in het portiek en hij is dan zo iemand die erop afstapt en vraagt of er iets is en of ze misschien iemand wilde bellen of even binnen wilden wachten (bij hem thuis of binnen in de hal) om opgehaald te worden. Volgens mij ging ze mee naar binnen maar kon niemand bellen en nergens naartoe ofzo. En die bewoner heeft toen de politie gebeld met het verhaal want ja, wat moet zo iemand nou daar. (Volgens mij waren er al uren voorbij gegaan inmiddels) Is zij nog soort van gaan verstoppen in die flat toen ze politie zag aankomen, ze liep ineens in een heel ander trappenhuis. Maar ze is wel meegenomen want ze mocht natuurlijk niet zomaar in die flat komen. Hoe het is afgelopen weet ik niet maar het is wel een beetje een triestig verhaal voor die vrouw.

1 like

Is zo’n portable travel lock niets voor jou? Dan komen ze zelfs met sleutel niet binnen.

Duurt het nog lang dat er werkmensen binnen moeten komen? De code van een sleutelkastje kun je namelijk wijzigen, dus wellicht kun je aan de eigenaar vragen of hij de code zou willen wijzigen zodra het werk afgerond is.

1 like