Burenergernissen #2

Ja ik bedoel met buiten ook buiten de deur, eigen tuin is natuurlijk prima en alleen maar goed!

3 likes

Ok misschien was non-issue het verkeerde woord, maar om het je buren persoonlijk kwalijk te nemen wat hun kat precies doet en dan verbolgen zijn dat ze niet reageren terwijl je ze niet direct aanspreekt (zoals in het voorbeeld waar dit gesprek mee startte) vind ik echt vreemd en niet logisch. Ik zou ook niet echt moeten weten wat voor reactie zo’n buurman dan had moeten geven, behalve ‘sorry, vervelend’?

Ik vind zelf ook dat dieren naar buiten moeten kunnen en naast dat ze in de tuin houden wat mij betreft maar een vrij beperkte ruimte geeft zijn veel katten denk ik handig genoeg om over een gemiddelde schutting heen te klimmen. Om daar op voorhand je hele tuin op aan te passen zou niet in mijn hoofd opkomen eerlijk gezegd. Zeker niet als er niemand over klaagt. Er komen ook vaak andere buurkatten in onze tuin en ik heb daar zelf ook nooit last van ondervonden, dus misschien is hier ook niet zo’n probleem. Los daarvan heb ik hier volgens mij toch wel een ander idee bij dan de meeste mensen hier. Maar goed, misschien wordt het anders als er buren zouden gaan klagen

3 likes

Ja als jouw hele wijk het toevallig allemaal geen enkel probleem vindt en stront scheppen uit hun tuin er op de koop toe neemt dan is het bij jou een non-issue (maar vogels) maar verder moet ik echt lachen om je post, “sorry, vervelend” hahaha wat betekent dat anders dan een minder expliciete “lolol kut voor je, niet mijn probleem” :thumbsup:

(Compleet los van elkaar rechtstreeks aanspreken uiteraard, dat is gewoon fatsoenlijk)

6 likes

Ik ben erg blij dat je mijn buurvrouw niet bent, de tering. Anderen lekker in de geuren laten zitten van de poep en pis van jouw katten, en je kan werkelijk niet bedenken wat je voor die ander kan doen?

15 likes

Ja ik snap heus dat het echt heel vervelend is, maar voor mij valt het geloof ik toch meer in de categorie ‘(dieren)overlast’ zoals het ook vervelend is dat slakken je planten opeten, een meeuw op je balkon poept etc. Ik vind het geloof ik een best maakbaar idee om te verwachten dat je buitenkat bepaalde dingen ĂŒberhaupt niet doet/kan doen, zeker op voorhand.

Als het inderdaad echt uit de spuigaten loopt in één specifieke tuin kun je altijd nog nadenken over oplossingen zoals hierboven gegeven met bv het strooien van korrels ofzo, als dat goed helpt. En daar zou ik in theorie dan wel voor willen betalen als iemand komt klagen, maar niet op voorhand. Maar goed, gezien ik een van de weinige lijk te zijn die zo denkt zal ik er nog eens over na gaan denken, de kat zit voorlopig nog gewoon binnen.

5 likes

Ik vind stront en plas in mijn tuin vinden van een dier waar ik niet zelf voor heb gekozen echt niet ok. Leuk dat jij een kat wilt, en dat jij vind dat ie overal de vrijheid mag hebben maar dat hoeft niet iedereen zijn cup of tea te zijn natuurlijk

19 likes

Nouja dit vind ik wat overtrokken, want als iemand zou komen klagen wil ik best meedenken en iets betalen oid, maar ik vraag me dus af of er echt een goede oplossing is

1 like

Je kat lekker in de tuin houden is een oplossing😝

7 likes

Hahaha nouja reken maar dat als de meeuwen van mijn buurman zouden zijn, dat ik dan van hem verwacht dat ie ze bij zich houdt.

19 likes

Wat hier heel goed werkt zijn van die rollen op de schutting. Mijn 2 katten blijven in de tuin. Ik heb gelijk toen ik hier kwam wonen de tuin afgezet omdat ik vroeger ook altijd buurkatten in mijn tuin had en daar had ik echt een hekel aan. Een vriendin van me heeft haar tuin afgezet met gaas tegen de schutting. Werkt ook echt heel goed

20 likes

Ik stap elke zomer meerdere keren met m’n blote voetjes in de kattenstront in het gras in m’n EIGEN achtertuin. Dat is echt zo ranzig. En ze kakken de hele moestuin onder. Binnen houden die beesten. Mijn hond moet ook aan de lijn en honden zijn over het algemeen beter te trainen dan katten. Waarom zijn daar geen regels voor?!

17 likes

van dat tweede voorbeeld krijg ik echt gevangenis vibes haha

7 likes

Je weet dat je poes hoogstwaarschijnlijk voor overlast gaat zorgen als je het naar buiten laat gaan. Maar vervolgens ben je best bereid als iemand naar jou toe komt om naar oplossingen te zoeken.
Maar dan moet je als klager toch ook weten van wie die poes is?
Zorg als eigenaar gewoon dat je poes niet weg kan. Omhein je tuin koop een rad waar het in kan lopen.

8 likes

Idd, nu nog van die camera’s en het is af :smiling_face_with_tear:

5 likes

Haha ja ik noem de tuin van mijn broer ook altijd GuantĂĄnamo bay; maar ja boeiend, de buren zijn wel superblij met de kak-vrije tuin (de ene kat is echt veel te dom (oranje) om aan te leren dat ie eerst op de bak moet poepen voor ie naar buiten mag), de katjes zelf zijn ook meteen veilig voor verkeer etc.

En laten we eerlijk zijn, de gemiddelde vinextuin is ook zonder zo’n gaasbeveiliging niet bepaald
 pitoresk. Als je toch al kunstgras hebt, kan je je tuin ook eigenlijk niet verder verpesten. Of je het nou met een VT wonen gestylde overkapping probeert te redden of gewoon direct voor Jail vibes gaat, maakt het verschil ook niet.

13 likes

Op basis van de mensen die ik op de gemeente te zien zijn? Hangen er al, met livefeed naar de telefoon natuurlijk.

@Zemraluani @grace misschien is het beroepsmisvorming, misschien ben ik een snob, of ik ben gewoon te Vlaams om het te snappen / zelf te willen

Gattanomo bay :joy_cat:

@Ainu wat is er anders in Vlaanderen dan? Ik vind dit ook niet mooi, maar wel goed voor zowel de veiligheid van je eigen kat als de netheid van de tuin van de buren en als je schutting niet zo’n troosteloze lichte muur aan een troosteloze strakke nieuwbouwwoning is en je er bijv planten tegenaan laat klimmen dan valt er best mee te leven toch.

5 likes

tuinen zijn gewoon sowieso al veel groter, de gemiddelde nieuwe verkaveling zit met percelen van 4,5 are (vaak een splitsing van een oud groot perceel) terwijl in nederland het gemiddelde eerder rond 1 a 2 zit volgens mij

2 likes

Buren in het portiek hiernaast die midden in de nacht met (voor)deuren gooien. Echt hoezo denk je niet even na? Door hoe het gebouw in elkaar zit hoor ik dat dus best wel goed. Maar omdat het niet in mijn portiek zit en ik niet zo makkelijk bij de voordeur van die mensen kan komen vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Misschien even een briefje in de brievenbus, want die zijn wel vrij toegankelijk. Ik word er namelijk gewoon wakker van

5 likes

Cattanomo Bay :joy:
Of op zijn Nederlands Kattanomo bay

2 likes