Burenergernissen #2

Maar dit hangt toch gewoon enorm af van de regio/het gebied waar je woont? In meer stedelijk gebied hebben mensen echt vergelijkbare tuinen met het voorbeeld hoor

Mijn buren zitten al 2 uur samen te zingen in de tuin.

6 likes

Ik heb liever dat de buurkatten in mn tuin kakken dan dat de buurman zon schutting zou zetten om heel eerlijk te zijn. :grimacing:
(Ja mijn buren hebben katten en we hebben een prachtige beukenhaag)

6 likes

Ik heb in het appartement tegenover mij een nieuwe overbuur. Geen idee hoe hij heet/welk huisnummer hij heeft. Ik weet alleen welk balkon van hem is en ik weet dat alle peuken die daaronder op de grond liggen van hem zijn.
Zijn gordijnen zijn al weken hermetisch gesloten en hij verschijnt een paar keer per dag met een blik energiedrank en een peuk op het balkon. Die peuk flikkert hij altijd naar de grond.
:exploding_head:
Waarom zijn mensen zo aso?! Je kan toch een asbak op je balkon zetten.
Ik overweeg een asbakje te kopen, in te pakken met een briefje en op zijn balkon te gooien. Helaas kan ik niet goed mikken.

11 likes

Nee en een asbak door z’n raam tiefen is ook weer zo agressief :stuck_out_tongue:

10 likes

Ik keur dit goed hoor.

6 likes

Huisnummer achterhalen, asbak als pakketje sturen

(zou me teveel geld kosten, maar wel legendarisch)

6 likes

Klein asbakje past wel door de bus toch?

7 likes

Je hebt van die pocketasbakken voor festivals haha. Dus als je passief agressief wil doen die kopen en in de brievenbus gooien, als hij die opent tenminste.

3 likes

Onze buren hebben een uitbouw laten bouwen. Nu hebben ze allemaal van de beunhaasjes in dienst om alles te doen. Die van vandaag die zijn me toch een partij raar. Ineens schreeuwen alsof die half dood gaat. Ik schrok me kapot. Mijn man die boven aan het werk is met gesloten deur en noise canceling koptelefoon appte mij dat hij het geschreeuw ook hoorde.

Bij ons worden de dakpannen vervangen dus een hoop peoples en ook stellingen opgebouwd etc.
De werknemers zijn vooral polen (moet ze zelf weten :joy:) maar man man man wat schreeuwen ze zeg. De hele dag door hoor ik kurva en staat de radio kapot hard aan.

Gelukkig zijn ze nu bij het volgende blok :joy:

3 likes

Miin bovenburen hebben hun balkon schoongemaakt. Maar volgens mij met een plens water en dat eraf geveegd. Dus nu zit ik met hele gore ramen en een vieze balkon deur :sob:

Onze achterbuurman heeft een motor. Starten, henghengheng, uitzetten, repeat. Gerust twee uur achter elkaar. Het is geen buurman die je op wat dan ook kunt aanspreken (al eens geprobeerd met iets anders) dus echt, wat irritant

2 likes

Ik begrijp het niet, motorchick hier :upside_down_face: maar hij gaat 2 uur lang op dezelfde plek gas geven? a.k.a. in de tuin zonder maar een meter te rijden?

4 likes

Sleutelt hij niet aan zijn motor? Dat hij soms even moet testen of het werkt?

Hoe dan ook erg irritant

Ohhh, lol. Door jou begrijp ik hem. Ik las over het woord ‘‘uitzetten’’ heen. Waardoor ik dacht, gaat hij serieus 2 uur lang staan lawaai maken. Waarom zou je dat doen.

Als in zodra ik erop zit en voor een stoplicht sta vind ik het ook wel eens leuk om te doen. Al heb ik vrij zielig geluid alleen ik vind m’n uitlaat te mooi om hem te laten aanpassen naar stoerder geluid (andere uitlaat nemen) :stuck_out_tongue: Maar om dat nou twee uur lang in m’n tuin te gaan staan doen

Maar ik denk dat het dan idd om sleutelen gaat. Bij ons achter woont ook iemand met een harley denk ik. Zwaar geluid, hoeft van mij ook niet een half uur hier te staan ronken, verschrikkelijk. Al hoor ik de geluiden in de verte van de rondweg ook goed. Daar gaan ook veel racemotoren over heen als ik het goed hoor. Dat vind ik best oké.

2 likes

Ja en dan gaat ie naar binnen om de volgende dag het hele riedeltje te herhalen

Geen idee of hij eraan sleutelt @papierhier het ding kan wel rijden want hij komt er wel eens op voorbij (zonder helm), maar de meeste tijd staat de motor in de tuin en hij maakt er dat geluid mee

3 likes

Ohh blegh. Moet er niet aan denken.

3 likes

Nee het is buiten een irritant geluid ook een dikke stinkbende en inderdaad ga er lekker mee op pad zeg

1 like

De buurvrouw heeft m’n man een soort van verzocht of die niet meer in de achtertuin wil roken als zij de hordeur open hebben want dan ruikt heel hun huis naar rook.
Ik snap het hé, want het stinkt ook. En hij rookt nu dus voor de deur. Maar 1 van de dingen waar we naar uitkeken was dat die gewoon in de tuin even kon roken en daarbij kon zitten.
Een andere buurvrouw had al geklaagd over dat mn man en ik blijkbaar 1 x sochtends vroeg een discussie hadden in de brandpoort en zij daaronder slaapt. 1 x hĂ©, in anderhalve maand. Ik sta namelijk nooit tegelijk met hem op en ik denk ook oprecht dat ze een discussie bedoelt die ik met m’n kind had want ja die luistert nooit, maar dat was niet volgens haar.
Nu loop ik dus sochtends helemaal naar 't einde vd brandpoort en probeer ik m’n kind in stilte mee te krijgen zodat zij er geen last van hebben.
Mijn ergernis is dus dat iedereen zich zo vrij voelt irritaties uit te spreken en dat ik me daar dan meteen maar naar wil conformeren omdat ik graag aardig gevonden word.

9 likes