Burenergernissen #2

Ik snap wel heel goed dat de buren geen zin hebben in tweedehands rook in huis, daar zou ik mijn buren ook op aanspreken. Is gewoon heel slecht voor je gezondheid en smerig.

50 likes

Ja dat is toch ook wat ik zeg? Maar bedankt voor je toevoeging!!

4 likes

Maar erger je dan alleen aan jezelf, is dat de conclusie? Aangezien je in het burenergernissen topic post

5 likes

Geen idee hoe diep jullie achtertuin is, maar zou het wellicht helpen als hij achterin de tuin gaat roken?

Mijn vriend rookt (helaas) ook en als hij achterin de tuin rookt (tuin is ongeveer 8m diep), ruik je dat echt niet binnen als de deur open staat.

4 likes

Nou zoals ik schreef erger ik me eraan dat de buren zich zo vrij voelen hun irritaties uit te spreken en dat ik me daaraan zo nodig wil conformeren. Dus allebei.

@FrozenFlame hm niet heel diep, denk 6 meter. En ik snap het dus hĂ©, ik doe zelf ook de achterdeur dicht als m’n man zit te roken in de tuin.
Een zitje in de voortuin kan @Ohappyday maar je zit wel gewoon in de voortuin aan de weg dus je moet dan iedereen begroeten en tis echt veel minder ontspannen. Ik vind dat gewoon ook vervelend voor hem. (en ja ik wil het liefst dat die stopt maar als het makkelijk was geweest had die dat uiteraard al lang gedaan).

8 likes

Ook al is roken smerig, kan me voorstellen dat het heel irritant is dat je niet in je eigen tuin kan roken zonder anderen tot last te zijn

25 likes

Maar is dit een irritatie van hun kant of gewoon kankerverwekkende overlast die jullie veroorzaken?

Edit Haha oke @Kusjessoldaat, lekker kinderachtig :heart:

8 likes

Ik vind mijn duimpje niet kinderachtiger dan jouw reactie.

16 likes

Ik vind mijn reactie niet kinderachtig. Jij hebt het over dat je baalt dat je buren hun ‘irritaties’ met je delen. Ik vind het een understatement om jullie rookoverlast als irritatie weg te zetten. Neem gewoon je verantwoordelijkheid en zorg gewoon dat je geen overlast veroorzaakt met jouw sigarettenrook.

Maar dat is blijkbaar niet leuk om te horen.

13 likes

Ik zou achterin de tuin eens proberen dan, tenzij hij dat al doet. En bewust de andere kant op uit blazen, wellicht dat dat ook scheelt.

En misschien dan zelf een keer je tuindeur open houden om te kijken of je het binnen ruikt.

2 likes

Nouja als je in je eigen tuin niet eens mag roken, waar dan wel

14 likes

Je mag prima in je eigen tuin roken als je op een plek woont waar je daar je buren niet mee belast. En waar dan wel, ja eigenlijk nergens, dat is wel een beetje het idee.

3 likes

Ik vind dat ik me ergens aan mag ergeren en mijn verantwoordelijkheid erin mag nemen. Gelukkig heeft niemand in mijn buurt last van mijn ergernis gezien het gedrag aangepast wordt.

@Lula optimistisch dat je denkt dat er minder gerookt wordt als het minder comfortabel is.

Ik laat het voor nu hierbij. Voor iedereen die zich zorgen maakt om m’n buurvrouw, niet nodig! M’n man rookt nu dus aan de voorkant als de hordeur open staat.

7 likes

Mee eens. De hele dag door buiten roken zou ik misschien ook iets van zeggen, maar een paar sigaretten per dag moet kunnen. Het is ook niet dat die lucht in je huis blijft hangen ofzo.

11 likes

Ik word echt niet goed van mijn buurvrouw die mij al 5 jaar lang op ieder moment dat ze een geluid hoort in de achtertuin groet. achterdeur gaat open ‘Hoi Guusje!!!’

Man man, vind het echt vermoeiend.

5 likes

Ik ben al een tijdje aan het dubben of ik m’n buurman op het roken aanspreek want hij rookt recht onder het enige raam dat open kan en die lucht blijft wel degelijk lang hangen :smiling_face_with_tear:

1 like

En een vape aanschaffen? Volgens mij kan je die gewoon nog kopen met tabaksmaak. Heeft de buuf geen last en je vriend kan gewoon lekker in de tuin paffen. Opgelost!

3 likes

Onze buurman rookt ook in de tuin en de rook komt dan onze slaapkamer in. Ik vind dat ook wel irritant maar zo vaak heb ik er geen last van. Alleen deze buren gingen laatst zelf klagen dat als wij buiten zitten ze het bijna woordelijk kunnen verstaan als ze de keukendeur opendoen. Want wij zitten dan aan de andere kant van de schutting direct ernaast. Toen dacht ik echt huh??? Maarja dat is vooral de buurvrouw die vaak zeurt.

4 likes

Oh ja sorry maar dit zou ik zelf echt heel vervelend vinden, een discussie die zo luid is dat ik er wakker van word en rooklucht van de buren in mijn huis. Je blijft dat echt wel ruiken. Mensen die bij ons op bezoek zijn mogen lekker de tuin uit als ze willen roken, hoef die geur niet in m’n huis en dus ook niet bij mijn buren :sweat_smile:

Oh edit: zie dat je het erbij ging laten

3 likes

Om de hoek wordt een appartementencomplex gebouwd en daar staat al sinds 7 uur vanochtend op een ZATERDAG een mega vrachtwagen te loeien die ook nog eens onregelmatige kutgeluiden maakt omdat in het hele pand vloeren gestort worden ofzo. Vind het echt bizar, ben zoooo chagrijnig.

5 likes