Burenergernissen #2

Evenals voorgaande jaren zitten we wederom in de geluidsoverlast :sweat: weer door dezelfde buren. Keiharde muziek in achtertuin, hoor het door m’n loop oordoppen heen.

Zojuist maar weer melding gedaan.

Ben echt een beetje radeloos, gaat een lange zomer worden zo.

1 like

Ik woon op het einde van een doodlopende straat. Er zijn te weinig parkeerplekken in de buurt, maar het is vooral stom omdat de parkeerplekken die er zijn, niet efficiënt zijn (op één officiële plaats kan je eigenlijk twee auto’s zetten, maar dat lukt enkel als de ene heel ver doorrijdt naar voren en de andere naar achteren). Anyway, helemaal op het einde van de straat, voor het huis van de buren (en naast mijn huis dus) is er een plaats die géén officiële parkeerplaats is, maar wel gewoon een lege ruimte is waar je perfect een auto kan zetten. Meestal zetten de buren daar zelf hun auto.

Nu kwam ik onlangs midden in de nacht thuis, ik was moe, er was geen parkeerplek, maar die ene plaats was wel vrij dus ik heb mijn auto daar geparkeerd. De volgende dag heeft de buurvrouw als een gek aangebeld (bleef minutenlang op de bel duwen) en ze begon meteen te roepen op me dat mijn auto daar niet mocht staan. Minutenlang stond ze te tieren en te roepen.

Haar reden: ze heeft claustrofobie en mijn auto blokkeert haar zicht. Haar eigen auto is blijkbaar laag genoeg om haar claustrofobie niet te triggeren, maar met die van mij is er een probleem :roll_eyes: Nu, ik kan ergens nog begrijpen dat ze het vervelend vindt dat mijn auto daar staat (want: geen officiële parkeerplek), maar: hij stond er nog maar van de vorige nacht, en ik vind dat geen reden om zo op me te roepen. Je kan ook gewoon vriendelijk vragen of ik hem wil verzetten. Het kwam ook helemaal uit het niets, want anders is ze gewoon altijd vriendelijk en zegt ze altijd lachend hallo.

Ik schrok enorm van haar reactie, heb haar dat ook gezegd, en gezegd dat ze niet meer zo op me mag roepen. Toen gaf ze wel aan dat ik gelijk had, maar zei ze wel: “ik vergeef jou (op een toontje alsof ik de fout van mijn leven gemaakt heb) als jij mij vergeeft”.

Het stomme is dat dit hele incident ergens nog in mijn hoofd blijft hangen. Het is slimmer om het te laten rusten, maar het jeukt om nog eens tegen haar te zeggen dat ik dit gedrag heel agressief en niet normaal vond, en dat ik in het vervolg niet meer zal luisteren als ze niet normaal kan praten. Want nu heb ik het gevoel dat zij een vrijgeleide heeft om bij het minste als een gek op mijn deurbel te duwen en te staan roepen op me, en dat is niet hoe ik behandeld wil worden.

24 likes

Wat een naar mens, bah. Zou me ook echt naar voelen na zo’n interactie hoor

13 likes

Zou er gewoon op terugkomen bij haar. Zij was toen boos en jij overrompeld dus dan voer je ook niet echt lekker een gesprek. Normale relatie met je buren is toch wel fijn dus gewoon langsgaan en aangeven dat je nog zit met wat er is gebeurd om het uit te praten.

6 likes

Hoe noem je iemand (mijn tokkie buurvrouw) die onlangs een crowdfundingsactie heeft opgestart voor haar zieke kat maar wel recent een duur koophuis heeft gekocht van bijna 4 ton en waar deze week een nieuwe keuken wordt geplaatst?

Ben je dan een oplichter of niet?
Bij haar crowdfundingsactie had ze erbij gezet dat zij en haar man de hoge dierenartskosten alleen ook niet konden betalen (haar letterlijke woorden).
Het geld wat ze heeft opgehaald (€ 600 van de gevraagde € 2500) houdt ze wel zo gaf ze aan nadat haar kat was overleden.

Echt tenenkrommend en schaamteloos toch?!!

2 likes

Heb jij gedoneerd? Ja sorry who cares

Edit ja schaamteloos is het zeker maar ja

4 likes

Nee natuurlijk niet … who cares?
Gewoon het gemak waarbij mensen om geld durven te vragen. Kom op zeg …

3 likes

Ja daar kun je je terecht om verbazen maar ja burenergernis…

1 like

Tsja je kan t altijd vragen toch. Als t al een probleem is is t iig niet de jouwe maar van degenen die geld hebben gedoneerd.

1 like

Haha huh moet ze dan haar huis verkopen om die dierenartskosten te betalen? Neem aan dat die keuken ook al langer geleden gepland en betaald is. En kan me ook voorstellen dat je in die situatie geen extra 2500 ekkies hebt. Dat die kat is overleden wil ook niet zeggen dat er geen kosten zijn. Er mist misschien context maar dit komt echt zuur en misgunnend over.

10 likes

Hoe is “mijn tokkie buurvrouw” ook een relevante toevoeging.

18 likes

Het is toch gewoon schaamteloos. Als je een huisdier hebt, moet je daar gewoon geld voor opzij hebben liggen, mocht het nodig zijn (of evt verzekerd). Want je kan blijkbaar ook geld gespaard hebben voor de kosten van een huis kopen en een keuken. En vervolgens is dat beest overleden en houdt ze het geld gewoon.

12 likes

Maar er zijn mensen die zelf de keuze hebben gemaakt iets te doneren he. Ze heeft ze niet onder gunshot gehad.

3 likes

Dan is het toch nog steeds schaamteloos? Staat los van de mensen die doneren.

Eens dat het is wat de gek ervoor geeft verder enzo bij die crowdfunding, maar dit is toch ook echt onzin haha. Als je wel een huis van 4 ton en een verbouwing van de keuken kan betalen maar geen geld hebt voor de operatie van je kat gaat er wel echt iets mis en vind ik dat toch vrij schaamteloos :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

6 likes

Haha nou ja als het een influencer was geweest was iedereen het wel met haar eens geweest denk ik

10 likes

@Slakkie

4 likes

Het mist misschien wat context maar dat ik haar zo noem … tja waar moet ik beginnen …
Heb al op een aantal plekken gewoond maar nog nooit hebben we dit meegemaakt. Wij gaan binnenkort verhuizen gelukkig en de andere buren naast haar ook. Weet dat dit een hartstikke nette straat is met mooie huizen waar zij nu heerst met haar Tokkie gedrag.

Dat mensen geven tja ze weten eenvoudigweg niet het volledige verhaal. Maar als je allebei werkt, een motor hebt, een mooie auto en op vakantie kan … sorry maar dan moet je niet om geld gaan bedelen. En huisdieren kosten soms veel geld. Dan ga je maar eens niet op vakantie of je probeert op een andere manier het te bekostigen. De dag dat ze haar crowdfundingsactie heeft gestart, stond dezelfde avond nog de pizzabezorger aan de deur. Dan heb je toch echt geen fatsoen!

3 likes

Wel erg makkelijk gezegd … het echte probleem is dat zulke mensen sympathie opwekken en geld weten af te troggelen. Daar gaat het mis …

3 likes

Ik ook hoor, vond het gewoon opvallend

1 like