We hebben een heel irritante overbuurjongen die altijd op straat staat te klooien met zijn vrienden met hun fatbikes. Normaal is het gewoon een beetje irritant gedrag, niks om wat van te zeggen, maar net stonden ze gewoon een fucking soort poging tot molotov cocktail aan te steken VOOR ons houten huis. Mijn vriend heeft ze echt zo op hun flikker gegeven. En daarna nog een keer omdat we hoorden dat de glazen fles op straat kapot spatte
ze hebben het uiteindelijk opgeruimd, maar mijn god wat een losers.
Totaal offtopic maar wat vet dat je een houten huis hebt ![]()
Haha ja! Half hout, half steen ![]()
Ik zou dan gewoon eens heel direct vragen/zeggen: ja dat klopt, vanwaar deze vraag?
Liefst nog een heel verhaal erachteraan over het lied dat je aan het oefenen bent en welke stukjes moeilijk zijn of juist makkelijk gaan ![]()
Dat is eigenlijk ook wel waar ja ![]()
Misschien heeft ze nog wat leuke verzoekjes!
Mijn buurmeisje van 6 gilt zĂł hard met buitenspelen, niet normaal. En nu heeft ze een nieuw vriendinnetje die er elke week is en die krijst net zo hard mee.
Buitenspelende kinderen echt helemaal prima, maar ditâŠ
heb nu mijn tuindeuren dicht terwijl het lekker weer is buiten, sund.
Oh vind dat zo irritant als als kinderen niet geleerd wordt om niet te schreeuwen tijdens het (buiten)spelen
Haha same, alleen is ons buurmeisje rond de 20. Kan ook alles letterlijk verstaan. Gisteren een hele analyse van alle psychische problemen van al haar vriendinnen
. Anyway de ouders zijn wel altijd heel stil en die kan ik niet verstaan, hopelijk gaat ze een beetje rap uit huis
Met de huizenmarktcrisis en tekort aan studentenwoningen lijkt me dat best sterk, haha.
De achterburen hebben een grote hond die ze nooit uitlaten en die zijn behoefte dus in de achtertuin doet. Dat vind ik al sneu, maar nu meurt het dus hier enorm naar hondenpis en drollen omdat ze het dus gewoon allemaal laten liggen blijkbaar. De buurman die aan hun huis vastzit kan geeneens zijn slaapkamerraam openzetten omdat het zo hard stinkt en dan is het nu dus nog geeneens echt warm. Laat staan als het straks ooit een keer 30 graden is.
En alsof dat nog niet genoeg is heeft de hele buurt last van hun katten die overal schijten en zelfs gewoon bij mensen binnen in huis komen als je raam of deur even openstaat en dan de boel onderpissen
Als die hond nooit wordt uitgelaten is dat dierenmishandeling. Kan je daar geen melding van maken bij de dierenambulance? Arme hond ![]()
En hem aanspreken op de stankoverlast en anders een andere instantie voor de stank mocht dat niet helpen?
Maar de hond lijkt me de eerste prioriteit.
Aanspreken heeft helaas weinig zin. Dan krijg je enkel een grote bek. Zijn nogal ehm âaparte mensenâ om het een beetje netjes te formuleren.
Die hond heeft wel een grote tuin waar hij in kan maar dan nog. Meneer des huizes laat dus wel regelmatig zijn op afstand bestuurbare speelgoedautootjes uit maar de hond dus niet.
Zal eens kijken of ik daar contact over kan opnemen. Maar omdat hij wel een tuin heeft weet ik niet of daar iets mee gedaan wordt?
@wiewatwaar ja dat heb ik al gedaan en heb dat ook aan hun andere buurman aangeraden. Alleen de gemeente is hier superlaks want die nemen meldingen pas maanden later in behandeling (klagen echt veel mensen over) dus dat gaat nog wel een hele tijd duren waarschijnlijk
In het dorp waar ik ben opgegroeid was er ook 1 huis waar de (grote) hond zijn behoefte in de tuin moest doen. Werd ook nooit uitgelaten, was de ââwaakhondââ dus had ook het hondenhok buiten en kwam nooit binnen. Vrienden van mij woonden in die straat, niet eens ernaast maar omg de stank herinner ik me nu nog
Net zoân zure chemische lucht als dat je van een fabriek ofzo verwacht. Was dan wel vooral als de wind net verkeerd stond maar ja ik woonde er niet eens en ik heb het vaak moeten ruiken, laat staan de mensen die er wel dichtbij wonen⊠Erg naar en blijkbaar zijn er meerdere van zulke mensen die hun hond niet uitlaten.
Daarnet kwam ik een andere buurvrouw tegen (die trouwens super lief is) en ik ben er tegen haar over begonnen. Zij woont al sinds jaar en dag naast deze buurvrouw. Blijkbaar heeft deze vrouw een drankprobleem (ik vermoedde dit al) en ben ik niet de eerste en enige tegen wie ze zo roept. Ergens is het wel een opluchting dat ik me niet persoonlijk geviseerd moet voelen.
Haha. Met een negatieve bril op kan je het ook zo bekijken.
Voor mij was het vooral eens goed mijn hart luchten over haar agressief gedrag van laatst naar mij toe, en nu te weten gekomen dat het voortkomt uit een drankprobleem en dat ik niet de enige ben bij wie dit al gebeurd is. Waardoor ik het gedrag beter kan plaatsen. En ook de confrontatie niet zal aangaan, zoals eerder in dit topic geadviseerd werd.
Onze buren hebben sinds hun verbouwing een gietvloer en je hoort echt alles nu. Het klinkt alsof ze keihard door de kamer heen stampen. Is echt vreselijk
Ik snap ook echt niet waarom je dan een hond neemt. Bij mij is een hond onderdeel van je familie. Waakhonden tot daar aan toe mits ze voldoende ruimte hebben en er goed voor ze gezorgd wordt, maar ik vraag me af of je in een gewone woonwijk met rijtjeshuizen een waakhond nodig hebt. Zijn vaak ook nog honden die zo worden gehouden die totaal niks met âwakenâ te maken hebben
Je zou denken voer een wielklem/ wegsleepregeling in en klaar is kees.