Kunstgras is toch groen?
Kunstgras is plastic met een groene kleur.
Echt?!
ben je aan het trollen?
Kunstgras is nog altijd beter dan tegels. Want het laat water door.
Er werd in de post aangegeven dan her groen moest. Ja kunstgras is groen.
kunstgras laat zoveel kleine stukjes plastic los dat je volgens mij nog beter tegels kunt leggen
Kunstgras is niet per definitie waterdoorlatend, geen idee hoe ze het in Nederland behandelen maar in België is het in ieder geval vergunningsplichtig te beschouwen als een verharding.
De voorwaarde in de vergunning voor groenaanleg van @boonie 's wijk is niet alleen voor het uitzicht maar ook watercaptatie, iets waarvan ik zou denken dat ze in Nederland toch meer snappen dat het belangrijk is.
Daarnaast is het gewoon belachelijk, er zijn genoeg alternatieven voor ecologische bodembedekkers die minder onderhoud vereisen dan gras zoals maagdenpalm.
Ja er zijn in andere delen van dit stadsdeel ook grote problemen met wateroverlast. Ik overweeg wel een melding te maken maar ik voel mij ook nogal een nsbâer omdat ik laatst ook al een melding heb gemaakt over autoâs die overal op de stoep en op de weg geparkeerd staan (terwijl er echt ruim voldoende parkeerplek is op 2 minuten loopafstand). Ik wil geen zeikerige of moreel verheven buur zijn maar ik vind het wel echt verdrietig en stom, voor het water, de hitte, biodiversiteit etc.
En inderdaad Ainu, zo moeilijk hoeft het volgens mij niet te zijn om je steentje bij te dragen. Zéker als je een huis koopt waar het gewoon in de voorwaarde staat.
Ja en bloemen mogen ook als ze niet groen zijn.
Lol je snapt toch zelf ook wel dat richtlijnen over âgroenâ niet op de kleur betrekking hebben maar op begroeiing. ![]()
Dat snap ik
ik reageerde op de opmerking boven mij dat kunstgras water doorlaat en dus wellicht niet zo slecht is
Ik wilde op @Nox reageren hierop.
Er werd in de post aangegeven dan her groen moest. Ja kunstgras is groen.
Maar veel plezier met je neptuin.
Ik heb nog geeneens een balkon maar bedankt ![]()
mischien maar goed ook
Echt al die holier than thou digs zijn nergens goed voor, doe eens niet zo kinderachtig.
Ik droom al jaren van een moestuin, ben daar in onze huizenjacht speciaal naar op zoek, heb nu al Pinterest boards vol van weelderige bij-vriendelijke tuinen en ik heb net zoân hekel heb aan tegeltuinen als jullie.
Sta niet graag onterecht bekend als asfalt liefhebber, puur en alleen omdat ik aangaf dat de micro plastics van kunstgras ook kut zijn.
Uit duurzaam handboek voor de luie tuinier.
In plaats van dat ik mensen shame omdat ze voor kunstgras kiezen adviseer ik juist specifiek kunstgras te nemen.
Ik heb kunstgras omdat al in onze tuin lag toen we er kwamen wonen en we het deels hebben laten liggen, maar schoonmaken??!! Ik haal alleen wat blad en takjes weg, maar veel laat ik ook juist liggen voor vogels en insecten. Kan me niet voorstellen dat je je kunstgras gaat stomen ![]()
Uit welk jaar komt dit boek? Ik herinner me een uitzending van Zembla over fraude bij kunstgrasrecyclingbedrijven en grote kunstgrasbergen. Ik denk dat als je voor kunstgras kiest dit het best voor het milieu is als je het ook de rest van je leven gebruikt ofzo.
Blijf het toch knap vinden dat twee kinderen kunnen klinken als een kudde olifanten.
Boek is uit 2021.
Dit ging toch met name over kunstgras van voetbalvelden?