Onze schutting is gisteren dus volledig omgewaaid/afgebroken en deze stond op gemeentegrond (dit hadden eerdere bewoners gedaan), maar het werd gedoogd. Zolang we als het nodig was mensen even in onze tuin lieten komen voor de lantaarnpaal die hierdoor dus net in onze tuin staat, was het oké.
Vandaag sprak een buurman ons aan dat we even moeten opletten als we iets nieuws laten plaatsen, want er is door buren over geklaagd (niet alleen over onze tuin, ook een aantal andere). Nou ja, prima, helemaal goed, want het is natuurlijk gewoon gemeentegrond.
Maar we mogen niet zomaar iets plaatsen, omdat buren bij de gemeente hebben geklaagd over schuttingen en dat dit een lelijk aangezicht zou zijn in de wijk??? Dan praten we niet over schuttingen die helemaal wegrotten ofzo, maar men stoort zich aan gewoon nette schuttingen van een ander. Nu verplicht de gemeenteraad ons en anderen om de tuinafscheiding in welke vorm dan ook aan de wegzijde volledig met groen te bedekken, de afscheiding zelf mag niet meer zichtbaar zijn, want dat zou het imago van de wijk beschadigen en je moet met zijn allen zorgen voor een nette wijk. 🥲 Oh en voor een schutting hoger dan een meter moet je nu een vergunning aanvragen??? Hallo ik wil privacy, neem echt niets van maar 1 meter haha.
Laat ik er even bij zeggen dat de wijk er gewoon dikke prima uitziet, wat een gezeur. Als het nou allemaal stenen tuinen waren, maar dat hebben we hier ook weinig. Ik ben pro groen hoor, maar waarom stoort men zich aan gewoon prima uitziende omheiningen van een ander.
En er komt blijkbaar een jeu de boules baan. Echt wtf.
Niet naast mijn huis hoop ik.
Verder woon ik best leuk hoor.