Burenergernissen #2

Sowieso is melding maken bij de politie handig. Mocht er ineens wat ernstiger etc gebeuren dan staat dit namelijk al geregistreerd + ze zullen je waarschijnlijk doorgeven als je bij een volgende keer 112 mag bellen of het niet nood nummer. Dan ben je in ieder geval wat voorbereid.

Was het geluid in jullie berging? Of eentje in het pand/blok?

5 likes

Dat is ook slim.
Hopelijk was het iets eenmaligs!

1 like

Heb idd te horen gekregen dat we 112 mogen bellen! Ik denk dat het de berging van de buren was, ik heb ook het vermoeden dat het de broer van mijn buurman is die het heeft gedaan. Misschien had dat gerommel er ook wel niks mee te maken hoor maar het was wel heel toevallig dat het zo na het bonzen en voor de knal was

1 like

Niet echt een ergernis, maar mijn verbouwende overburen werken me inmiddels op de zenuwen met deze storm. De complete tuin ligt vol met puin en volgens mij ligt de gevel nog half open. Hele dag gebeurt er niks, maar nu zag ik toch iemand komen. Die blijkt alleen dit het juiste moment te vinden om de raamkozijnen op de eerste verdieping te gaan schilderen - met alle ramen open dus. En zo te zien zijn die nog niet eens vervangen, terwijl ze bij de vorige bewoners al bij een zuchtje wind naar beneden op de stoep flikkerden. Het is nu nog relatief rustig, maar ben benieuwd hoe dit verder gaat.

3 likes

Oh, dat klinkt als een hele slecht idee! Hier is 2 jaar geleden bij die zomerstorm een openstaand raam helemaal aan gruzelementen gegwaaid.
Met die regen is schilderen nu toch ook helemaal niet handig? Rare mensen.

1 like

Nou het begint hier nu te hozen inderdaad en ik hoef niet eens te kunnen liplezen om te zien dat ze al vloekend de nog natte ramen dichtdoen en merken dat de sluiting nogal te wensen overlaat. Beneden zit een raam zelfs nog los zie ik en inmiddels lijkt er lichte paniek te zijn. Er woont ook nog niemand, dus ze gaan vast morgen pas de schade opnemen. Weet niet of het komt door leveringsproblemen, personeelstekorten of andere prioriteiten, maar alle inbouwspots en kasten zijn wel klaar na driekwart jaar verbouwen.

2 likes

Ik verbaas me over wel meer buren nu. Zie op meerdere plekken klapperende ramen, losse fietsen tegen de gevels, terwijl er ook allemaal auto’s staan en het al flink tekeer gaat.

2 likes

Niet echt een ergernis maar een vraag.

Mijn buren hebben een boom van 8 meter (een lange dunne). Die leunt nu door de storm op de schutting. Het lijkt erop dat de boom weggehaald moet worden want hij is half ontworteld.

Nu wil mijn man aanbieden om de helft te betalen. Omdat de boom op ons huis of in onze tuin zal vallen waarschijnlijk, als het zou vallen. Ik vind het onzin, maar misschien ben ik gewoon asociaal. Het is hun boom en hun tuin en hun verantwoordelijkheid. Als het onze boom was zouden wij het ook gewoon betalen.

Wat zouden jullie doen?

Ik vind het trouwens niet heel chill dat er nu een losse boom naast ons huis staat, gelukkig lijkt het geen heel zware boom maar alsnog. Hij kan maar ongelukkig neerkomen.

3 likes

Het zou niet eens in me opkomen om mee te betalen denk ik, is dit ook niet iets dat via de verzekering gaat?

39 likes

Ik zou je buren laten betalen. Net als eventuele schade aan jullie schutting?

7 likes

Haha ik ben blij dat ik niet gek ben, mijn man begrijpt mij niet namelijk.

@anon42887991 ja het is vooral beschadiging aan hun zijde maar het is toch al een lelijke schutting dus dat boeit me niet.

3 likes

Maar huh? Waarom wil je man meebetalen aan schade aan HUN schutting veroorzaakt door hun EIGEN boom?

6 likes

Nee hij wil meebetalen aan het weghalen van de boom.

3 likes

Preventief of pas bij schade?

2 likes

Preventief want hij staat scheef dus zal wel deels ontworteld zijn.

3 likes

Nja dan zou ik misschien wel een deel mee betalen. Maar dat is voor iedereen persoonlijk en vind je ook niet raar dat je niet mee wil betalen.

3 likes

Mijn buren zijn nog steeds wakker, ik kan ze behoorlijk hard horen praten. Gelukkig heb ik inmiddels genoeg slaap, maar irritant is het wel. Ik moet nog wat boren straks, dus ik denk dat ik dat rond een uur of 10 ga doen.

4 likes

10 uur? Ik zou om 8 beginnen.

4 likes

Dan zijn ze potentieel nog wakker, het is wel mijn doel om ze te ontwaken.

20 likes

Onze schutting is gisteren dus volledig omgewaaid/afgebroken en deze stond op gemeentegrond (dit hadden eerdere bewoners gedaan), maar het werd gedoogd. Zolang we als het nodig was mensen even in onze tuin lieten komen voor de lantaarnpaal die hierdoor dus net in onze tuin staat, was het oké.

Vandaag sprak een buurman ons aan dat we even moeten opletten als we iets nieuws laten plaatsen, want er is door buren over geklaagd (niet alleen over onze tuin, ook een aantal andere). Nou ja, prima, helemaal goed, want het is natuurlijk gewoon gemeentegrond.

Maar we mogen niet zomaar iets plaatsen, omdat buren bij de gemeente hebben geklaagd over schuttingen en dat dit een lelijk aangezicht zou zijn in de wijk??? Dan praten we niet over schuttingen die helemaal wegrotten ofzo, maar men stoort zich aan gewoon nette schuttingen van een ander. Nu verplicht de gemeenteraad ons en anderen om de tuinafscheiding in welke vorm dan ook aan de wegzijde volledig met groen te bedekken, de afscheiding zelf mag niet meer zichtbaar zijn, want dat zou het imago van de wijk beschadigen en je moet met zijn allen zorgen voor een nette wijk. 🥲 Oh en voor een schutting hoger dan een meter moet je nu een vergunning aanvragen??? Hallo ik wil privacy, neem echt niets van maar 1 meter haha.

Laat ik er even bij zeggen dat de wijk er gewoon dikke prima uitziet, wat een gezeur. Als het nou allemaal stenen tuinen waren, maar dat hebben we hier ook weinig. Ik ben pro groen hoor, maar waarom stoort men zich aan gewoon prima uitziende omheiningen van een ander.

En er komt blijkbaar een jeu de boules baan. Echt wtf. :sweat_smile: Niet naast mijn huis hoop ik.

Verder woon ik best leuk hoor.

20 likes