Ik zou gewoon even aanbellen en jezelf voorstellen/haar welkom heten.
Kleine moeite en scheelt jou ergernis.
Ja, vind ik wel ouderwets. Je komt elkaar vanzelf toch wel tegen op straat of met pakketjes bij elkaar etc? Ik denk er echt geen moment over na dat als er nieuwe buren komen zij zich āmoetenā komen voorstellen.
Maar wellicht ben ik hier juist anders in hoor, kan ik ook.
Mag hier ook even een āburen-appreciationā-post? Ik ben 3 weken geleden verhuisd. Ik heb van de week een enorm pakket geleverd gekregen, en dat kwam op een pallet binnen, wat in de voortuin werd gezet. Pakket heb ik naar binnen gebracht, maar dat pallet heb ik in de voortuin laten staan. Baalde daar al van, want wat moet je nou weer met zoān pallet⦠Naar de stort brengen of laten ophalen ofzo.
Van de week kwam ik buiten en zei mān buurman āhee -insert naam-, mag ik dat pallet misschien hebben?ā Ik was helemaal blij dat ik er van af was, iemand blij mee kon maken Ć©n dat hij mān naam gewoon nog wist na 1x voorstellen. Echt heel fijn om een keer normale buren te hebben!
Ja, plus het feit dat ze net 3 weken naast je woont en wellicht nog bezig is met de laatste dingen uitpakken en regelen
Mijn bovenbuurman wordt altijd tussen 12 en 1 actief
ik snap gewoon niet waar al dat gekraak en geschuif vandaan komt. Ik vraag me echt af wat hij doet op dit tijdstip :ā) Heb hem wel ooit erop aangesproken en hij wist het zelf ook niet.
Heeft ie een huisdier? Wij hadden een bovenbuurman die altijd na een avonddienst thuis ging spelen met zān hond, we dachten echt maanden van waarom verbouwt hij zān huis ongeveer elke avond ![]()
Mag hopen van niet, want we wonen in kleine studioās. Maar het zal me niets verbazen als hij nu met zijn cavia zit te spelen.
Nu stel ik me echt voor dat ie slaapwandelt ![]()
Mijn iets saaiere theorie is dat hij het niet doorheeft hoeveel geluid hij maakt omdat hij meestal een koptelefoon op heeft (als ik hem tegen kom draagt hij altijd een koptelefoon).
Maar goed nog een paar weekjes en ik kan in mijn nieuwe woning ![]()
Nee dit vind ik ook raar. Wij hebben ook vorig jaar september nieuwe buren gekregen die zich nog nooit hebben voorgesteld. En als we ze zien rennen ze snel naar binnen, dus blijkbaar hebben ze daar ook geen behoefte aan.
Ik heb daar echt geen zin in. Ben ik veel te autistisch/mensenschuw voor. Ik maak makkelijker kennis als ik iemand spontaan tegenkom, zoals @FrozenFlame zegt.
OMG mijn gekke buurvrouw gaat eindelijk verhuizen. Geen ruzies meer en eindelijk rust.
Vroeger was het idd meer etiquette om dat te doen, maar door de individualisering gebeurt dat steeds minder.
Plus het forum is niet echt een weerspiegeling van de samenleving. Hier is de individualisering nog sterker naar mijn idee. Tot nu toe heb ik gelukkig wel gehad dat buren zich even kort voorstelden. Je hoeft er echt geen band mee op te bouwen, maar maakt evt noodzakelijk contact wel makkelijker.
Ik zou voor jou nu maar zelf even gaan voorstellen
Vind voorstellen ook niet meer dan normaal. Maar 3 weken vind ik ook niet perse lang en onbeschoft. Gewoon lekker zelf even langsgaan en welkom heten in de buurt. Alleen maar leuk toch?
Ik ben ook recent verhuisd en heb mij voorgesteld aan de buren aan de zijkant. Maar ik heb al 2x bij de overburen aangebeld en ze waren blijkbaar telkens niet thuis. Ik ga het niet een derde keer proberen, dus ik zie ze wel wanneer ik ze zie.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen: nee ik vind je niet ouderwets, maar soms lopen dingen zoals ze lopen en misschien hebben de nieuwe buren het al bij je geprobeerd?
Sinds ik in mijn appartement woon is zo ongeveer iedereen van de verdieping wel een keer verhuisd en nog nooit heeft een nieuwe buur bij mij aangebeld om voor te stellen. (verwacht ik ook niet) Maar sommigen zeggen niet eens gedag als je elkaar tegenkomt in de hal, dan probeer ik oogcontact te maken maar nee hoor, ze kijken volledig langs me. DƔt vind ik pas asociaal.
Ik zou het ook heel bijzonder (en heel jammer) vinden als mijn nieuwe buren zich gewoon nooit zouden komen voorstellen ![]()
Wij gaan bijna verhuizen en willen de buren juist direct uitnodigen voor onze sleutel-borrel. Zij gaan maanden in onze verbouwingsgeluiden zitten en vind het dan echt asociaal als je niet eens komt voorstellen.
Ik vind buren zooo belangrijk. Zodra je last krijgt van dingen ben je telkens zo blij als je daar gewoon even normaal over kunt kletsen omdat je elkaar kent. Maar ook met eens een plantje water geven op vakantie oid.
Je woont zo dicht bij elkaar, ik vind het dan zo gek als je geen idee hebt van elkaar? Beter een goede buur dan een verre vriend ![]()
Maar goed ik zou ook het liefst in zoān schattig dorpje wonen waar iedereen elkaar kent en alle jongeren boodschappen doen voor de oude mensen en men op elkaars kinderen past dus ik leef wellicht in een idylle
Euh kijk jij wel eens tv? De buren zijn eerst vrienden en maken elkaar daarna af
Dan moet je naar Ammerstol, hahaha. Daar is dat echt next level.
Ohh dit is mijn topic
Ik ben net verhuisd en ik woon in een heel oud huis en ben ook wel een beetje een ouwe zeikerd
Ik HAAT geluiden, en naast mij woont een gezin met 2 jonge jongens. Ik heb zo hard getwijfeld daardoor (het is een sociale huurwoning). Toen ik de sleutels kreeg en die kinderen meteen de tent aan het afbreken waren binnen heb ik echt gejankt ![]()
Nu gaat het wel wat beter maar ze hebben vakantie en waren laatst echt de halve dag de tent binnen en buiten aan het afbreken, ze gaan dan de hele tijd in de tuin lopen schreeuwen. Maar ik heb tegen mijzelf gezegd, je kiest er nu zelf voor om naast kinderen te gaan wonen, dus deal with it. En ik heb al wel eens aangebeld om te vragen of ze wat minder spullen in mijn tuin wilden gooien (kijk voetbal snap ik, maar slippers, skippyballen, afgebroken plastic buizen) en daar kwam ook een beetje āhaha ja maar kinderen he hihiā op. Dus nou ja. Ik mag van mijzelf binnenkort een mooie nieuwe noise cancelling koptelefoon kopen ![]()
En dan zijn er dus vrienden die zeggen āoh maar daās toch juist wel gezellig?ā, maar ik hoor mijn andere buurvrouw bijv. ook gewoon hoesten. Die huizen zijn ZO gehorig. Normaal staat dat wel in de advertentie
Maar nu zit ik hier nog 15/20 jaar vast
Ik ben nu bij mijn ouders waar het heeeeerlijk rustig is en kijk er tegenop om naar huis te gaan ![]()
Enne: bij het bezichtigen hadden de buren zich al voorgesteld! En toen ik de eerste dag ging klussen mijn andere buurvrouw (terwijl ik zelf dacht, ik doe dat later op de dag). Dus het kan ook andersom mensen
Vind het persoonlijk wel zo netjes om jezelf even voor te stellen als je verhuisd bent. Maaarrrr wel in een rijtjeshuis dan, zoals ik woon. In een appartementencomplex vind ik het toch ook weer anders, dat voelt toch anoniemer? En dan kom je elkaar wellicht ook sneller tegen in de hal.
Bedankt voor het bijwonen van mijn Ted Talk.
Dit zouden meer mensen moeten doen
(vooral ook mensen die in de binnenstad gaan wonen ergens en dan gaan lopen klagen dat de kroeg ernaast die er al 30 jaar zit te luidruchtig is, maar dat is een andere ergernis
)
En misschien kun je zelf wat extra isolatie aan (laten) brengen als je er nog zo lang wilt gaan wonen? Naast idd die noise canceling koptelefoon, want die wil je natuurlijk ook niet altijd opā¦