Burenergernissen #2

Onze buurkinderen gooien ook van alles over de schutting, tot aan etenswaren toe. Het is echt super irritant en de buurvrouw verontschuldigd zich wel, maar een dag later ligt er weer een bal. Ik heb weleens overwogen om het niet meer terug te geven (er liggen nu ook weer twee ballen op het terras) maar vind dit het nou ook weer niet waard om ruzie over te maken. Ook skippyballen en emmertjes zijn er hier al over gegaan.

Van het eten meent ze dat haar kinderen de dingen die ik vind nooit eten (broodjes, bananenschillen) dus misschien dat het toch vogels zijn? Het lijkt me sterk want ik vind het altijd op precies dezelfde plek terug.

Anyhow, snap dat het irritant is

2 likes

Dit vind ik zo een irritante opmerking he. Ja tuurlijk zijn het kinderen en die spelen en maken geluid, maar je kan kinderen ook grenzen aanleren en vertellen dat je geen spullen in de tuin van de buren gooit.

45 likes

Nou ik heb niet zoveel budget en ze zitten precies aan mijn trapkant, waar zij ook de trap hebben. Dus dat maakt het zo gehorig (want ze rennen dan steeds die trap op enzo). Dat valt ook lastig te isoleren. Eigenlijk valt het hele huis lastig te isoleren, want ik hoor ook megagoed de auto’s op straat voorbij komen, of mensen die op de stoep lopen en die aan het kletsen zijn. Dat komt denk ik ook door de ramen enzo. Dus het is een beetje een begin zonder eind.
Oh en! Ik kom dus uit de binnenstad! En daar woonde ik met veel liefde maar ben ook juist verhuisd omdat ik na 12 jaar die dronken mensen onder het balkon wel beu was. Alleen heb ik nu eigenlijk meer geluidsoverlast :rofl:

@papierhier ohh dat is echt irritant ja! Ik had van tevoren wel rekening gehouden met wat voetballen, maar soms ben ik 20 minuutjes even naar de winkel en liggen er slippers, meerdere ballen en skippyballen in mijn tuin. En om de hoek is er een megagrote speeltuin! Whyyyyy! Maar eten is helemaal aso, want dat gaat dan ook echt expres. Ik laat ze nu grote dingen ook gewoon zelf ophalen hoor, anders beland het meteen weer in mijn tuin :rofl:

4 likes

Ja mee eens hoor! Maar ik zou denk ik ook wel een vrij strenge moeder zijn plus ik houd niet zo van kinderen :rofl: Dus vind het soms lastig om in te schatten wat schappelijk is en waar ik in doorsla haha. Het helpt ook niet dat ze niet Nederlands zijn en moeilijk de taal kunnen (behalve de kinderen). En ik heb het idee dat het misschien ook meer een cultuurdingetje is, dat ze de kinderen helemaal loslaten daarin. (maar geen flauw idee!). Verder zijn de buren wel heel rustig en netjes! En ik wil ook niet dat er een vervelende relatie ontstaat omdat ik elke dag kom klagen over die kinderen, dus voor nu laat ik het maar even zo…

1 like

Hier ook verschillende speeltuinen! Ga daar lekker spelen. Ik heb een keer alles verzameld en toen in ƩƩn keer teruggegeven en toen schrok de buurvrouw wel, maar uiteindelijk verandert er vrij weinig.

Vind het ophalen dus ook irritant. Zit je lekker in je lelijke chill outfit op de bank, kun je weer voor de zoveelste keer de deur open doen omdat er een bal over gegaan is.

Het is allemaal relatief klein leed maar toch echt heel irritant.

2 likes

Haha ja nou eindelijk iemand die mijn smart deelt :rofl: Ik ben dus ook iemand die zich zo kan laten opnaaien door zulke kleine dingen, maar het hielp me wel om er een paar keer iets van te zeggen en het daarna los te laten… maar ik ben nu een aantal dagen niet thuis geweest dus wie weet wat ik straks allemaal vind haha. Voetballen e.d. gooi ik gewoon over de schutting trouwens (ze hebben daar vooral gras dus kan prima).

Ik heb ook net allemaal kleine nieuwe plantjes geplant (tuin was onderhoudsarm) en ben soms echt bang dat er plantjes stuk gaan :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ga daar lekker spelen? Ja lekker de hele dag in de speeltuin gaan zitten, want stel je voor je buurvrouw die alleen in een gezinswoning woont heeft last van je kinderen

38 likes

Ja beetje absurd om te zeggen dat kinderen maar in een speeltuin moeten spelen en niet in hun eigen tuin?

Al denk ik wel dat je best grenzen kan stellen aan hoeveel lawaai je kinderen produceren in de tuin en dat ze geen spullen over de schutting gooien (en dan bedoel ik express, niet een bal die tijdens een spelletje de schutting over gaat). Ik heb een vriendin en die kinderen van 4 en 6 zijn echt twee losgeslagen projectielen. Continue rennen, gillen, krijsen, (in huis) met spullen gooien. Dan denk ik ook wel van jemig een beetje grenzen stellen kan geen kwaad hoor. Ik hoefde vroeger als kind echt niet muisstil buiten te spelen, maar gillen en krijsen mocht ik niet hoor. Kinderen moeten gewoon in hun eigen tuin buiten kunnen spelen, maar een beetje rekening met de omgeving houden kunnen kinderen ook al best vroeg leren.

35 likes

Ja een tussenweg! Als kind zijnde speelde ik ook wel eens in een speeltuin, is toch alleen maar leuker dan in je kleine tuintje? :sweat_smile: Wil niet zeggen dat je dan ineens altijd elke dag in een speeltuin ā€˜moet’ spelen :joy:

Mijn buurkinderen waren laatst 5 uur non stop aan het gillen in de tuin (zeg maar krijsen wat vanuit je tenen komt lol). Denk dat de ouders een ingebouwde noise cancelling koptelefoon hebben. :rofl:

2 likes

Ik woon hier zeker niet alleen en het is gewoon huur hoor.

Ze mogen er natuurlijk ook spelen, maar als ze met spullen gaan gooien dan graag ergens anders waar meer ruimte is.

8 likes

ik twijfel echt of ik nou echt een asshole ben of mijn buren super onredelijk :joy:

Ze wonen hier nu een paar maanden ofzo en ik ken ze eigenlijk amper. Ze hebben zelf hun volledige achtertuin getegelt met grote dinkergrijze tegels en er staan 2 plantenbakken dus het is daar niet te harden als de zon schijnt.

Nu was m’n buurvrouw vrijdag heel kort even bij mij in de tuin omdat een van hun kinderen een bal over de schutting had geschopt en ze was helemaal verbaasd over hoe veel aangenamer mijn tuin is dan die van hun. Ik heb denk ik 20% bestraat, een looppad naar de schuur en een klein stukje waar mijn picknicktafel staat. De rest is allemaal echt tuin met oa een boom dus ik heb lekker veel schaduw.

Stond ze vrijdagavond bij mij aan de deur met een opblaas zwembad of m’n picknicktafel weg kon en dat zwembad daar kon staan voor haar kinderen zodat die in mijn tuin daar in konden, want in die van hun kan dat niet omdat ze daar weg fikken. Ik heb geweigerd en nu zijn ze kwaad :joy: ze zijn naar andere buren gaan klagen en heb net een brief van ze met het verzoek dat ik het toch moet toestaan anders gaan ze naar de wijkagent.

Dit is toch echt absurd of ben ik gek aan het worden? Ik vind hun echt delusional maar een tante zei tegen mij dat ik er toch geen last van heb als ik aan t werk ben.

Oh ja ik heb zelf ook geen kinderen ofzo waar ze dan mee samen zouden kunnen spelen en het zwembad zou dan echt tegen mijn schuif lui moeten staan direct naast de woonkamer.

41 likes

??? haha sorry maar je hoeft echt niet aan jezelf te twijfelen, laat die wijkagent maar komen :laughing:

57 likes

OkƩ post die brief ff hier anders geloven we niet

66 likes

Laat ze alsjeblieft lekker naar de wijkagent gaan (ik weet uit ervaring dat ze wel betere dingen te doen hebben). Dan worden ze echt uitgelachen :rofl:.

Dus nee, niet aan jezelf twijfelen. Dit is compleet gestoord. Wel heel vervelend voor jou!

10 likes

Ik woon ook naast een gilkind (gaat nog niet naar school) maar het scheelt heel erg dat hij eigenlijk alleen maar gilt als hij blij is want dan denk ik elke keer fijn dat hij zo gelukkig opgroeit :smile: denk dat mijn buren me vroeger alleen maar hoorden janken haha

6 likes

Hahahaha wat??? Nee die moeten even heel snel normaal doen. En zelf lekker gaan tegelwippen :rofl:

1 like

Huh wtf maar wat zijn dit voor mensen??? Wat denkt ze ook dat een wijkagent hier aan gaat doen?

@ciselering Ik snap dat je het vervelend vindt hoor maar suggesties om in een speeltuin te gaan zitten slaan natuurlijk helemaal nergens op. Je bent zelf ook niet hele dagen thuis lijkt me, dus je weet überhaupt niet of ze er hele dagen zijn. Ik heb zelf ook twee jonge kinderen en ik ben ook heus weleens in een speeltuin te vinden of even de deur uit met ze, maar ja, zeker met mooi weer komt het ook weleens voor dat we een hele dag in de achtertuin spenderen. Wel met de regel dat gillen of krijsen = naar binnen, want nogmaals: ik kan me goed voorstellen dat dit als buur teringirritant is (net als het gooien van afval, dat is natuurlijk gewoon asociaal) maar ik weet niet in hoeverre je er iets aan kunt veranderen.

2 likes

In welke wereld ga je de tuin van je buurvrouw claimen? :joy: zij is niet goed hoor.

14 likes

Ik werk thuis dus ben wel de hele dag thuis :sweat_smile:
En hey dit gaat toch om ergernissen?? In mijn droom gaan ze naar een speeltuin, maar dat is niet de realiteit. Vind ik jammer :rofl: En dat is het? :joy: En zij gaan dus niet weg met ze. En ze waren laatst tot 21.30 aan het krijsen. Zonder grap. Echt kinderen mogen kinderen zijn hoor! Maar ik ben er na een paar uur wel klaar mee. En dan zit ik gewoon binnen met de ramen dicht :sweat_smile: Maar goed noise canceling koptelefoons dus :raised_hands: Ik wil ook niet de zeikbuurvrouw zijn dus zeg er niks van, maar kom dan gewoon graag hier klagen :wink:

29 likes

Snap ik hoor, had ook even het stuk over thuiswerken gemist dus ik kan me voorstellen dat het dan extra vervelend is!

2 likes