Heeft kaaskroket haar comeback gemaakt??
Ik las er oprecht iets in terug dat ik me dit afvroeg. Niet op de hoogte dat dit een forummer is die hier al langer zit.
Ik heb nog geen berichten over trouwjurken en honden gelezen. Dus denk het niet haha
Ik wil ook wel graag die brief zien want het is echt bijna niet te geloven
Maar dit kan ook naaierig vanuit de verhuurder zijn
ik had ooit een dakterras naast mijn kamer waar ik sowieso meer voor betaalde natuurlijk. Ware het niet dat je vanuit de badkamer ook toegang had dus iedereen chillde er en ik gedoogde het altijd maar ondanks dat het stiekem best kut was met slapen etc.
Tot ik ooit ruzie had met een huisgenoot omdat ik daar mijn spullen had neergezet die ik naar de stort wou brengen heb ik haar heel ‘vriendelijk’ mijn huurcontract laten zien omdat ik er helemaal klaar mee was.
Sorry moest dit even kwijt.
Snap dat het ongeloofwaardig overkomt, maar ik sta er niet gek van te kijken als het wel echt waar is.
In mijn oude volksbuurt woonde een gezin met (te) veel kinderen op de eerste verdieping. Die hebben een zwembad, formaat XXXL, in de gedeelde achtertuin met de buren gezet. Niet in overleg. Waarvoor letterlijk schuttingen, hekjes en muren zijn afgebroken. En vervolgens sprongen de kinderen vanaf de eerste verdieping in het zwembad, uit het raam. Ze gingen dan met een bouwladder (ja, echt) weer omhoog. En dat uren achter elkaar.
Daar kon de politie/wijkagent ook niets aandoen, omdat ze het niet fysiek weg konden halen. De buren moesten er maar zelf uitkomen. Was echt super gaaf ![]()
Ja bij jou is het nog vervelender want iedereen kon er op, dan betaal je oneerlijk meer. En dan ook nog commentaar op jouw spullen wajooo! Maar bij mij was het gewoon wel wat meer ruimte, het was duur in verhouding maar ook weer niet heel unfair. Bijv een hele kleine kamer van 8 m2 150 en mijn kamer van 12 m2 + balkon van iets van… 4m2 was dan 350, of iets in die trant. Maar dat je iemand een vinger geeft en die pakt je hand + arm haha echt schaamteloos. Dus verbaast me niets dat er mensen zijn die gekke dingen van buren eisen…
Ik ook niet. Heb buren gehad die het niet leuk vonden dat ze niet met míj́n auto naar de andere kant van het land mochten rijden als ik thuis werkte, want ik had hem dan toch niet nodig ![]()
Hoe is het afgelopen?
Wauw hoe ging dat dan? Je kan je gewoon niet voorstellen hoe sommige mensen kunnen zijn ![]()
Zien deze mensen de wereld als een grote hippie community ofzo?
Nee veel mensen denken gewoon alleen aan zichzelf.
We zijn verhuisd.
Kan echt een boek schrijven over die buurt, want dit soort capriolen waren de normaalste zaak van de wereld. Er woonden daar heel veel relschoppers, dus er was altijd wel iets. De wijkagent kwam ongeveer iedere dag langs, met of zonder versterking.
De vader van dit zwembad gezin is een zwaar doorgesnoven klusser. Ging al schreeuwen als je net te lang in zijn richting keek. Maar dus ook super agressief naar de politie. Ik heb meermaals geprobeerd te bemiddelen, maar dat is gewoon niet te doen.
Dat zwembad staat er ongetwijfeld nog of weer.
Eerst spraken ze me op straat aan en vroegen of ze mijn auto mochten lenen, maar ik vond dat geen goed idee. Later die week vroegen ze het nogmaals via whatsapp en toen ik weer weigerde deden ze hard hun best me een schuldgevoel aan te praten. Met de trein was toch allemaal maar lastig en duur terwijl mijn auto toch stil stond. Ik reageerde daar niet meer op en werd daarna voortaan genegeerd haha
Er wonen hier 2 kinderen een paar huizen verder en die hebben nu een op afstand bestuurbaar autootje of iets op benzine (blijkbaar gezien bij een andere buur). En nu blijven ze echt iedere dag dat ding uren achter elkaar gas laten geven dus het is steeds hinghinghinghinghiiiiiing. Vaak ook echt tot 's avonds laat.
Ondanks dat er heel wat afstand tussen zit klinkt het alsof ze hier zo ongeveer naast staan dus dat ding produceert echt veel decibel en dan ook nog op een ontzettend irritante manier
Bestuurbare auto’s kieken, hinghinghinggggg
Mijn buren zijn echt ENORME zeikerds en super controlerend over dingen die heel misschien in de toekomst een probleem zouden kunnen worden. Echt dat ik denk: je woont nu eenmaal in een dichtbebouwd gebied en je zal moeten accepteren dat er dus ook andere mensen wonen hier. Ga ergens vrijstaand wonen als je andere mensen niet kan verdragen.
Maar nu hebben zij zelf dus wel (best hard) muziek aanstaan in de tuin en arrrrghhh echt iets waarvan ik normaal zou denken ja boeie als het niet elke dag is prima, hoort erbij. Maar omdat zij zo zeiken over niets stoor ik mij hier nu mega aan
in die zin vooral een ergernis aan mijzelf dus.
Wij wonen helaas nog even in een flat met heel veel begeleid-wonen mensen. Deze veroorzaken heel erg veel overlast, vaak plassen in de lift, drugs in het trappenhuis, herrie maken, pitbulls in appartementjes houden. Onze onderbuurman is vooral vocaal vrij aanwezig. Vannacht om 2 uur schrokken we weer wakker door geschreeuw van hem naar 2 jongens buiten.
‘JULLIE ZIJN DOOOOOD. IK VERMOORD JE, IK GA JE FUCKING DOODMAKEN’
Ik dacht, laat ik toch het gordijn maar even opzij schuiven mocht het nodig zijn om in te grijpen (lees: politie bellen). Uiteindelijk maakten de 2 jongens zich rennend uit de voeten, waarbij de buurman in zijn auto stapte en ze keihard achterna reed. De jongens schoten in paniek de bosjes in en konden zo voorkomen dat hij ze aanreed.
Ik tel de dagen af dat we hier weg zijn.
Zou toch jammer zijn als iemand… het autootje opeens onklaar gemaakt zou hebben…
Ik ben morgen het leed bij de buren denk ik. We houden morgen de verjaardag van mijn kind en hebben een luchtkussen gehuurd. Had een paar uur geleden dat ding even opgeblazen en die blower maakt herrie en mijn kinderen nog meer in dat ding. Dacht zelf al: waar ben ik aan begonnen ![]()