Oh wat ruk zeg! Je was zo blij met je huisje! ![]()
Ja ik heb eerlijk gezegd heel erg getwijfeld door die kinderen, want die had ik wel meteen ontmoet. En dacht het is best een oud huis dus gehorig. Toen ik de sleutels kreeg en ze meteen de tent aan het afbreken waren binnen heb ik echt gejankt. Heb ook echt nog getwijfeld of ik het contract wilde laten ontbinden, maar had ondertussen al alles in werking gezet qua verhuizing⦠had ook niet verwacht dat het ZO gehorig zou zijn. Het is een gezinswoning maar ik hoor bijv. ook gewoon mijn buurvrouw heel goed een stekker in het stopcontact steken, net als bij mijn appartement enzo. Of hoesten, dat soort dingen.
Ah vind ik echt ruk voor je! Hopelijk wen je er nog een beetje aan?
Jankende kinderen zijn echt annoying, heb zelf overburen die veel kinder lawaai hebben, en dat zijn dan nog mān overburen. Sterkte ![]()
Ja als ze naar school zijn is het wel beter te doen. Dan is het vaak in korte stukjes, dan hebben ze gewoon even 10 minuten op een dag de zoomies en is het weer klaar. Nu is het vakantie natuurlijk en zijn ze soms niet te houden lijkt het ![]()
Er is een paar weken geleden een vogel tegen het raam van mijn overburen gevlogen en er zit nog steeds een afdruk op het raam.
Hahaha is dat jouw ergenis? Zou bij mij ook het geval zijn vrees ik ![]()
Bij mij ook, glazenwasser komt elke 6 weken dus als dat net erna is kan het ff duren
Nou hier geen glazenwasser, dus waarschijnlijk zou ik het na 3 maanden eens weghalen. Tenzij er echt veren/bloed oid aan hangt.
Ik zou zelf ook niet mān ramen snel gaan wassen hoor
Ben daar veel te lui voor maar elke keer als ik nu naar dat raam kijk denk ik Jezus was het ff ofzo.
Heb je zelf de tv/radio aan? Dat kan misschien wel helpen dat je dan dat meer hoort dan andere geluiden (echt gegil houdt t miss niet tegen, maar lopen en spelen en hoesten misschien wel)?
Ja voor sommige gezinnen is vakantie de hel!
Ik merk dat in mān werk ook veel hoor. We hebben doorlopende peuteropvang, onder de naam zomerschool, 3 dagen in de week en ouders zijn zo blij dat hun peuter dan naar de opvang kan, āwant vakantie is helā.
Ja daarom snap ik ook niet zo goed waarom ze zoveel thuis zijn steeds, zoals gisteren ook, dan denk ik ga lekker naar het water. We hebben hier genoeg gratis plassen in de buurt. En dan gooien ze de kinderen om half 10 nog even een uurtje buiten terwijl ze soms de hele dag binnen zitten
Maar goed, hun leven ![]()
@Lentex alleen noise cancelling oortjes werken, dus die draag ik veel. Slaap ook met oordopjes in, maar ik ben altijd al gewoon heel erg gehyperfocust op geluiden dus als ik het eenmaal hoor kan ik het niet meer niet horen (hoesten enzo vind ik niet erg, maar dat spelen a.k.a. 100x knetterhard die trap op denderen en gillen wel want dat is gewoon niet subtiel
)
Maar kinderopvang gaat toch het hele jaar door? Mijn zoontje gaat gewoon naar de opvang, ook als ik vrij ben haha. Alleen als we op vakantie gaan of dagje weggaan niet.
Maar goed ik ben er ook van overtuigd dat hij het daar veel leuker heeft dan een hele dag met mij alleen. Ze hebben daar zoveel (buiten)speelruimte, met zān vriendjes en ze doen echt leuke activiteiten. Ik word er zelf ook een leukere moeder van ![]()
Edit: hij gaat overigens 2 dagen.
Peuteropvang is bij ons dicht in de schoolvakantie. Mijn zoon heeft 2 hele dagen per week kinderopvang en 2 halve dagen peuteropvang en dat is nu 6 weken niet
Ah okƩ vandaar! Een soort peuterspeelzaal dus? Logisch ja dat die in de zomer dicht zijn
Nu zeg je hetzelfde als vorige keer. Dat die mensen maar weg moeten gaan met hun kinderen omdat jij thuis zit de hele dag in een gezinshuis? Echt omgekeerde wereld. Die mensen zitten thuis omdat ze lekker ruimte hebben en hun kinderen binnen kunnen spelen, dus waarom zou je weg gaan. Misschien houden ze daar helemaal niet van, of misschien werken ze ook thuis.
Verder ben ik het eens over dat ze misschien niet zoveel herrie kunnen maken ās avonds en wat minder kunnen gillen maar ja die gezinnen heb je helaas en jij wist zelfs al dat ze zo luid waren toen je ging bezichtigen.
Ja mijn kind bijvoorbeeld vind het ook leuk om vakantie te hebben en niet in haar vakantie elke dag alsnog vroeg op te moeten staan om naar de BSO te gaan. En ze vindt het ook fijn om lekker thuis te zijn en met haar vrienden in de buurt te spelen. Niet elk kind vindt het leuk om op de BSO te zijn.
Maar los daarvan: voed je kind op en laat ze niet schreeuwen buiten. Daar heb ik zoān hekel aan ![]()
Uiteraard dat laatste is sowieso het geval. Maar wat mij dus stoort is dat je weet dat zoān gezin die dat niet doet daar woont, je weet dat je heel slecht tegen geluiden kan en erop hyperfocust, dat het oude huizen zijn. Maar toch ga je er wonen en dan kom je steeds klagen over dat je zoveel geluiden hoort en dat het vreemd is dat je buren zoveel thuis zijn omdat er speeltuintjes en meren in de buurt zijn waar ze toch heen kunnen. Klagen over buren a la maar die oplossingā¦.
Ja tuurlijk, dat denk je weleens. Maar zij vraagt zich letterlijk af waarom ze zoveel thuis zijn.
Niet alleen een verwensing maar echt verwondering. Ik zei daarop dat ze als gezin in een gezinswoning zitten en dus daarom thuis zijn omdat het kan. Lijkt me niet zo raar dat mensen veel thuis zijn ook? Echt vreemde gedachten om je af te vragen waarom mensen de hele dag thuis zijn, terwijl je zelf ook de hele dag thuis bent. Maar jij vindt de ander vervelender omdat ze veel geluiden maken en omdat ze toch erop uit kunnen?!
Maar goed ik val in herhaling.
Ja peuteropvang inderdaad, bij ons is dus dan 3 dagen zomerschool, ivm de vve indicaties die kinderen bij ons hebben.