Burenergernissen #2

Haha weer deze discussie… ik erger me er aan. Daar gaat dit topic toch over? Of zit ik nou verkeerd :rofl: Ik vind het echt asociaal dat je kinderen nog na 10u buiten gaan krijsen. Ik ben anders opgevoed. En toen ik ging kijken waren ze juist heel netjes en stil. Ik had verwacht dat ik er binnen niet zoveel laat van zoi hebben maar het huis blijkt helaas enorm gehorig. Dat wist ik niet van tevoren, normaal staat dat in de advertentie. Als dat zo was geweest had ik het niet genomen.

Maar nu woon ik hier en ik dacht mag hier vast even ventileren maar ook dat niet. Ze zijn trouwens het enige gezin hier in het blok, want de huizen zijn klein. Dus het is niet alsof ik ver boven mijn stand woon ofzo haha.

Maar ik dacht ook: ik wil graag een extra slaapkamer en tuin dus kans op gezinnen heb je dan altijd. Dus ach. Het is wat het is :sweat_smile: Ik ben alleen heel anders opgevoed en ze kwamen zo netjes en rustig over bij de bezichtiging dat in het risico heb genomen. Maar ben denk ik streng opgevoed :rofl:

23 likes

Oh en nogmaals: ik vind dat ze helemaal niks moeten he. Hun leven! Dus ga nou ff niet doen dat ik vind dat ze naar een speeltuin moeten ofzo.
En ja ik verwonder me er over, omdat mijn jeugd heel anders was. Ik ging veel naar speeltuinen en zwemmen. Dus het is oprechte verwondering haha. Ik ken het niet anders! Maar nogmaals: ieder z’n eigen leven :sweat_smile:
Volgens mij zijn het altijd met mensen die zich zo aangesproken voelen :sweat_smile:
Edit: enige oplossing voor mij is naar een hutje op de hei. Dus als iemand nog een sugar daddy kent :rofl:

11 likes

Ik heb een paar huizen verderop nieuwe buren, 2 kinderen ook en die spelen veel in de tuin. Best luid maar gewoon spelen, prima. Hoor je 100 x per dag de ouders echt enorm hard schreeuwen “kiano kap daarmee!!” “delanooooo schei uit!!” En nu hoor ik de andere buren steeds die namen ook schreeuwen van die kinderen terwijl ze er 1 net pas wonen en 2 waarom zou je andermans kinderen aanspreken via de schutting. Oh en 3 die kinderen doen niks geks, met een bal stuiteren of in het zwembad plonzen of gekke liedjes zingen maar lang niet zo luid als die ouders schreeuwen

6 likes

Ik vind 99% van de keren het geluid van kinderen buiten veel minder irritant dan het geschreeuw van ouders die ze constant proberen terecht te wijzen :joy:

8 likes

En nu hoor ik de andere buren steeds die namen ook schreeuwen van die kinderen terwijl ze er 1 net pas wonen en 2 waarom zou je andermans kinderen aanspreken via de schutting.

Wil alvast zeggen dat ik niet 1 van die buren ben mensen :rofl:

8 likes

Maar dat is toch het hele punt van ergernissen? Als in in mijn vorige huis had ik ook een onderbuurvrouw die de hele dag op het balkon zat te roken en luid te bellen zodat mijn huis stonk. Vond haar ook bloedvervelend, maar… ik vind niet dat ze niet op haar balkon mag zitten. Net als dat ik niks van hun opvoeding kan vinden. Ik vind ze wel irritant :sweat_smile: En vanuit die ergernis komt wel een oordeel denk ik ja! Dus ik snap wel wat je zegt, maar… ik dacht dat daar dit hele topic over ging. Haha.

Laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat ik niks te zeggen heb over de situatie he! Daarom zeg ik er ook niks van tegen de buren ofzo. Want het is nou eenmaal zo. Ik dacht dat ik gewoon even kon ventileren. Maar ik snap helemaal dat ik hier gewoon mee te dealen heb hoor!

21 likes

Oei moet je hier sympathiek zijn?? :sweat_smile: Oprechte vraag? Ik vind een ergernis sowieso niet sympathiek dus ik kwam hier eigenlijk ook helemaal niet om zo over te komen :face_with_hand_over_mouth:

34 likes

Huh, ik zeg toch letterlijk dat ik vind dat ik er gewoon mee moet dealen? :rofl: Begrijp helemaal dat ik niet ‘mag’ klagen. Dus dat doe ik ook niet bij de buren (afgezien van al die attributen die in mijn tuin belandden, naast de standaard voetbal wat ik prima vind). Maar ik erger me wel. Maar ik erger me ook aan mensen die te hard ademen tijdens een concert :rofl:

13 likes

Jaa dit ook zeker. Ik moest met een paar dagen kiezen en heb er echt van wakker gelegen. De afgelopen maanden waren vreselijk stressvol en ik heb erg moeten dealen met me weer thuis kunnen voelen e.d. En ik moest in 2 weken over en had ook al mijn huur opgezegd… dus tjah wat dan :sweat_smile:

Ik stond 12 jaar ingeschreven en veel mensen hadden dit huis afgewezen omdat het eigenlijk net te klein is voor een gezin (meer starterswoning zei iemand laatst) en de keuken en badkamer is ook echt wel klein hoor. En er moest veel gebeuren. Laat ik zeggen dat je van de woningbouw ook echt niet zomaar alleen in een gezinswoning mag wonen. Dan is het vaak al niet al te groot. Er wonen hier ook maar een paar gezinnen in de straat. In mijn blok wonen er nog een paar alleenstaanden idd. Snap de frustratie wel van mensen want woningnood e.d., maar ja mag ik dan geen tuin en een extra slaapkamer waar ik kan werken?

Vind het ook doodeng dat ik nu dus weer opnieuw op de lijst moet. 12 jaar was trouwens ook echt weinig dus dit was een unieke kans. De opzichter zei dat 18-20 jaar nu gangbaar is. Dus het is wel echt kiezen uit 2 kwaden.

Hiervoor woonde ik dus 12 jaar in een klein flatje van 35m2 met systeemplafond dus vind ook wel dat ik een beetje meer ruimte heb verdiend :sweat_smile: Maar snap wel dat mensen het dubbel vinden. Laat ik dan ook voorop stellen dat ik heel dankbaar dat ik hier mag wonen!

12 likes

Okee, persoonlijk vind ik dat een beetje overtrokken, maar goed. We staan er anders in denk ik :slight_smile:

Bedankt voor je suggesties!

10 likes

Het enige is gillen. Kinderen van ouder dan 2 of 3 hoeven echt niet te gillen, dat kan je ze gewoon makkelijk afleren.

Heel veel spelende, soms schreeuwende kinderen hier, heb er geen last van en ik vind ze allemaal zelfs wel leuk behalve één meisje van 4 die de hele fucking dag gilt als ze buitenspeelt mijngod dat gaat door merg en been. En daarom vind ik het dus ook helemaal geen leuk kind meer, ze heeft van die slappe ouders.

30 likes

Jonger ook. Kan je ze echt prima leren. Gewoon je mond houden hoor met je gegil

21 likes

Hahah ik heb ook zulke achterburen. De hele tijd “Eva niet doen!!!” Maar Eva zelf hoor ik nooit. Moet er vooral een beetje om lachen, dan zeg ik altijd tegen mn vriend hey Eva’s moeder zit weer buiten :joy: Ben inmiddels ook wel nieuwsgierig wat Eva allemaal uitspookt.

8 likes

Ik hoor dit wel eens vaker he en denk dan… ik heb nog nooit mijn tuin of balkon gestofzuigd… mis ik iets in het leven? :sweat_smile:

Ik zou het doen! Wellicht hoor je de geluiden van de buren dan ook niet erdoorheen :yum:

Nee hoor, ik snap het stofzuigen van het terras ook niet helemaal :joy:

5 likes

Ik denk dat je zelf eens naar de speeltuin moet gaan overdag ipv je de hele dag zitten te ergeren met je noise cancelling koptelefoon

5 likes

Mag dat dan wel met noise cancelling koptelefoon? :smiling_face_with_tear:

3 likes

Nee lijden zal je :devilish:

2 likes

Wat zou daar gebeurt zijn… :eyes:

4 likes

Kunstgras stofzuigen?

2 likes