Burenergernissen #2

Het is februari en de kroegen zijn sinds lange tijd weer open, maar mijn onderburen houden een tuinfeest.

6 likes

Dit klopt ook echt haha :joy:

Ik ga maandag de gemeente even bellen en vragen naar de voorwaarden. Ik begreep van mijn buurman dat er over twee weken weer overleg is met de gemeenteraad hierover en dat er dan waarschijnlijk ook meer duidelijkheid zal komen. Goed dat je het zegt van die maximum afmetingen, zal dat ook even uitzoeken, maar klinkt wel logisch wat jij zegt haha

4 likes

En volledig bedekt met groen??? Hoe wil je dat doen in 1x… Zelfs een snelgroeiende klimop doet er maanden over. En gaat de gemeente dan aan de straatkant jouw groen onderhouden? Wat een onzin zeg

3 likes

Worden al die eisen gesteld omdat de schutting op gemeentegrond staat, of maakt dat niet uit?

Voortuin kan ook zijkant zijn als dit aan het openbaar gebied grenzend is. Dus daar zou die 1 meter ook aan je zijkant kunnen gelden en dan hoger dan 1 meter moet het een groene afscheiding. @Foucher je kunt even in je bestemmingsplan kijken wat voor jou geldt (ruimtelijkeplannen . nl).

3 likes

Kun je de schutting niet verplaatsen naar je eigen grond? Kun je lekker doen wat je wilt en kunnen je buren niet klagen. Of denk ik nu te simpel?

6 likes

Ik ben gisteren om 22.00 naar bed gegaan en er was een feest ergens in de buurt dus keiharde muziek. 09.42 en still going strong. Respect.

5 likes

Wij hadden iemand met een saxofoon tegenover ons wonen die niet verder kwam dan 2 noten achter elkaar. Geen ergernis overigens. Het was vooral fascinerend.

2 likes

Nee, dit is omdat er een aantal buren geklaagd zouden hebben over schuttingen. :sweat_smile:

@Snork Wij hebben een hoekwoning en de zijkant zou dan dus als “voortuin” tellen? Ik zal inderdaad even kijken in het bestemmingsplan, dankjewel!

@tuthola Nee helaas, het gaat er niet alleen om dat de schutting op gemeentegrond stond, maar buren hebben dus geklaagd over het aangezicht van schuttingen en daar geeft de gemeente dus gehoor aan. :sweat_smile: De schuttingen moet nu dus op de goede plek (wat logisch is), maar het moet ook groen (wat ik stom vind, want ik wil zelf bepalen wat ik voor tuinafscheiding plaats).

1 like

Die mensen hebben zich iets te veel laten inspireren door de Rijdende Rechter zo te horen.

7 likes

Wat een ellende!

2 likes

Zie echt willem in een rood fleecevest voor me die de buren eens lekker de waarheid vertelt. Love je ergenissen icm de username :prince:

10 likes

Het zijn de W.A. van Burenergernissen

21 likes

Jeetje wat apart van je buren. Hoe reageerden ze?

Nou gelukkig!

1 like

Vriend heeft gemeente gebeld:

Aangezien we een hoekwoning hebben, wordt de zijkant die gericht is naar openbaar gebied gezien als voorgevelrooilijn. Vergunning zou dus inderdaad nodig zijn om opnieuw tuinafscheiding hoger dan 1 meter te plaatsen. Kosten voor een vergunning: €400.

Volgens die meneer was er geen sprake van “landjepik” zoals buren dat noemden, maar wil je het 100% zeker weten, dan moet het kadaster geraadpleegd worden. Kosten: €600.

En dan staat er überhaupt nog geen schutting.

Bedankt hè, buren. Alleen maar dit gesodemieter omdat een schutting voor sommige buren zogenaamd lelijk is om naar te kijken.

10 likes

Je zou bijna een go fund me naar hun sturen als ze perse geen schutting willen.

Ik zou zelf wel een hek plaatsen en daar lelijk groen tegen aan laten groeien ofzo en doodlaten gaan maar wel zo dat het genoeg dekt.
Of schutting knalgroen verven aan de buitenkant.

Maar dan heb je hoger dan 1 meter probleem nog niet opgelost.

7 likes

Ik ga gelijk even kijken, dankje!

2 likes

Typisch dat de overkant het dan wel mocht laten staan ja. Echt überhaupt een domme regeling, als iets nou helemaal verrot is en schots en scheef staat, oké, is niet mooi. Maar zeiken om een (splinternieuwe) nette schutting is gewoon buurtje pesten hoor.

Ik denk dat wij maar zo’n vergunning gaan aanvragen (en hopen dat er niet teveel bezwaar bij komt kijken) en de afscheiding sowieso maar een meter terugzetten, zodat het op eigen grond staat. €600 voor het kadaster vind ik namelijk wel heel overdreven en loos geld. 🥲

4 likes

Ik zie helaas niks over die jeu de boules baan, dus dat zal vast goedgekeurd zijn. 🥲 Heb me gelijk ingeschreven om op de hoogte te blijven van meer van zulke achterlijke ideeën.

5 likes