Burenergernissen #2

Er kwam net iemand om 22.45 een pakketje ophalen dat we hadden aangenomen. We lagen net in bed, hele huis donker, dus wij dachten dat diegene die aanbelde misschien buren in nood waren…

9 likes

Heb je er iets van gezegd?

5 likes

Ik heb dit dus ook 2 keer meegemaakt met 2 verschillende buren. Een keer rond 23.00u en de ander rond 21.30, lijkt wel alsof het normaal is?

2 likes

Dit zou ik ook nog wel kunnen doen. Maar alleen als ik zie dat er nog licht brandt wel.

7 likes

Met kleine kinderen die dan net ingesukkeld zijn vind ik dat dus aso. Maar goed, ik bel in principe bij niemand aan na 19.30uur, of ik app ze of ik even kan komen om iets op te halen.

4 likes

Oh ja als er kleine kinderen zijn wel ja. Maar bij een volwassen gezin/zonder kinderen?

1 like

Ik weet echt niet wie van mijn buren kleine kinderen heeft. Zou tot 10 uur ook gewoon een pakketje ophalen denk ik.

9 likes

Ik heb geen kinderen maar buren hoeven na 8u echt niet meer bij mij aan te komen hoor.

23 likes

Was het @Zemraluani?

2 likes

Meer een: what would you do?

Ik erger me totaal niet aan deze buren.

Maar ze hebben hun groencontainer 10cm opengezet met iets ertussen, slim denk ik tegen de maden.

Alleen nu zijn ze al een tijdje weg en komt er een LUCHT uit. Maar echt een LUCHT. Alsof de container tot de nok gevuld is met schijt en bedorven vis.

We hebben de containers in de voortuinen, geen brede tuinen, en de keukens en voordeuren aan die kant. Ik ruik het dus echt vaak.

Ik ruik het nog op zolder als ik de was doe en het raam open heb. En in de tuin achter. It’s everywhere.

Doe ik hem dicht met de kans op maden (mijn schuld dan) of laat ik hem open met de kans te bezwijken aan die geur?

Als ik gewoon een telefoonnummer had zou ik ff appen, maar heb dat niet.

2 likes

Hahaha hoezo ik nou weer??

Ik bestel nooit dingen, ik shop irl

3 likes

Ja zou hem lekker dichtdoen! Als je er bij kan dus?

Wanneer moet hij weer geleegd worden, zou je hem dan ook aan de straat kunnen zetten of kun je daar niet bij? Anders zou ik dat ook misschien ook voorstellen als ze terug zijn, voor de volgende keer. Zijn zij meteen geholpen en zit jij niet in de stank (weet niet hoe het contact verder is haha)

3 likes

Ja hoor, dichtdoen. En eventueel even voor ze aan de straat zetten als ze dan nog niet terug zijn.

3 likes

Alsof ze er überhaupt ooit achterkomen dat je dat hebt gedaan? Of hebben ze camera’s?

4 likes

4 likes

Ohhh!! Ja ik haal dus nooit pakketjes op, maar zou een beetje liggen aan of de lampen aanstaan etc en of ik de mensen ken. Bijvoorbeeld de achterburen die kijken nog tv tot 02:00 kan ik zien haha, dus bij hun zou ik 23:00 zeker nog aanbellen.

2 likes

@Theekransje Ik kan erbij!

Heb hem inmiddels dichtgedaan, maar voel me wel een beetje opgelaten haha. Omdat de mogelijke maden dus stiekem mijn schuld gaan zijn.

Ga hem zeker aan de weg zetten komende week.

@Zemraluani Geen camera’s, maar andere buren wel dus kan alsnog gepakt worden voor deze crime.

2 likes

Goed zo. Als ze je aanspreken vertel je gewoon wat voor graflucht eruit kwam én dat iedereen op het forum hetzelfde gedaan zou hebben :smiley:

15 likes

Hoe snel komen er maden in? Serieuze vraag haha. Wij zijn 2 dagen geleden vergeten de kliko buiten te zetten en ze komen elke 2 weken. Gaat dat echt zo snel…?

Ja, dat gaat snel. Binnen een dag of 2-3 kan wel, afhankelijk van de temperatuur en het afval in je bak.

3 likes