Burenergernissen #2

Je kan ook nog een briefje in de bus doen dat het toch wel erg stonk en dat je ‘m aan de weg hebt gezet. Maar dat je niet de opdringerige buuv wilde zijn. En dat je hoopt dat ze een fijne vakantie gehad hebben zoiets?
Dan geeft dat misschien wat meer rust voor jou (dan kan je ook niet betrapt worden :smiley:)

4 likes

Nou de vuilnisbak openzetten voorkomt geen maden hoor. Het helpt wel te ventileren en gaat rotten tegen maar de vliegen komen er nog steeds op af en leggen nog steeds eitjes. De bak moet gewoon geleegd worden.

20 likes

Wat @Nude zegt, kan je uit eigen ervaring vertellen dat een open bak geen maden tegenhoudt. Sterker nog, als de bak open is kruipen ze er lekker allemaal uit :nauseated_face:

8 likes

Helaas… ja :sweat_smile:

2 likes

Je hebt een kliko dicht gedaan, geen steen door de ruit gegooid. Zou er niet een te big deal van maken verder

48 likes

Ok maar als de ophalers elke 2 weken komen hebben we dus elke dag wel kans op maden. Heb ze zelf nog nooit gezien verder.

Kliko in de schaduw zetten, en aanmelden voor de reinigingsdienst. Dat werkt wel.

Hier vooral veel fruitvliegjes in de kliko, geen maden.

3 likes

Omdat jij in die poll die werd gedeeld als enige had gezegd dat je na 23u zou aanbellen bij buren voor een pakketje :smile:

Oh, sorry, spuit 11 :sweat_smile:

Joh ik zou me echt lullig voelen als mijn buren de hele tijd dat ik op vakantie ben ik een enorme stinklucht moeten zitten door mijn container en denk dat de meeste mensen dat vinden. Dus no worries!

6 likes

Maden komen toch alleen van vliegen die eitjes hebben gelegd in rauw vlees? alle afgesneden stukjes die niet opgegeten worden even gaar maken in pannetje of magnetron/oven. Heb je geen last van maden.

4 likes

Nee het is helaas echt niet alleen in rauw vlees… in allerlei etensresten als het maar wat vochtig en warm is. :sweat_smile:

19 likes

Dit kan ik beamen. Ik kook niet met vlees en toch vaker dan me lief is maden gehad :smiling_face_with_tear:

4 likes

Mocht je een klimop in de buurt hebben, dan zou ik dat er even bij gooien. Maden houden niet van klimop.

14 likes

Serieus? Moet het de officiele klimop zijn of een variatie daarop?

En werkt dit tegen fruitvliegjes en zo ook?

1 like

En niet van lavendel!

9 likes

Maar heeft het geholpen? :sweat_smile:

2 likes

Ik weet niet wanneer iets officieel klimop is? Maar groene blaadjes en klimt omhoog moet genoeg zijn tegen maden.

Het helpt helaas niet tegen andere beestjes.

2 likes

Als het de plant genaamd klimop is?
Denk niet dat iedere willekeurige klimplant tegen maden werkt.

6 likes

de Hedera is dat! Werkt inderdaad heel goed.

9 likes

Misschien eens stoppen met een fles azijn te drinken bij het ontbijt en wat positiefs proberen bij te dragen?

3 likes