Waarom reageer je hier 2 dagen later nog op
Omdat ik toen voor het laatst in het topic was geweest en zoân ââoh ik weet niet wat ik verkeerd doeââ post me ontzettend de keel uit komt bij haar
Oh god er is weer een muntje ingegooid
Die zitten hier echt op te wachten
Stop nou gewoon je hebt echt alleen jezelf ermee
Je kunt dan toch gewoon zeggen joh ik vind dat een vervelende opmerking
Zinnen die beginnen met âjij was zekerâ vind ik echt rot
Mân bovenbuurman waar ik eerst nooit last van had, lijkt ineens sinds kort een heel gezelschap/gezin met jonge kinderen bij hem te hebben wonen dus nu kan ik elke avond tot laat (22:00/23:00) luisteren naar rondstampende en krijsende kinderen, heerlijk!
Balkondeur wagenwijd open, hoe heb je dit niet door?
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe buurman. En hij blowt. Vind het zo ontzettend smerig. Nu in de zomer natuurlijk vaak alles open en veel op het balkon met mân dochtertje en elk kwartier komt er zoân smerige walm langs.
Maarja kan hem natuurlijk moeilijk verzoeken hiermee te stoppen in zân eigen appartement. ![]()
Zit hij dan ook op het balkon? Je zou hem kunnen vragen of hij alleen binnen wil blowen met de ramen dicht. Maar ik snap de twijfel. Dit is zeker voor jou heel vervelend, maar wel weer iets wat in principe gewoon âmagâ
Hier ook een ergenis. We hebben anderhalf jaar geleden ons huis gekocht. De vorige bewoners hebben samen met onze buren gekozen voor schuttingen met houten panelen afgewisseld met open rasters. De vorige bewoners hebben in onze tuin klimop geplant om de open rasters te bedekken en voor privacy. Ik neem toch aan dat ze dit hebben overlegd met de buren. De buurvrouw heeft zoân hekel aan de klimop. Ik hou het heel goed bij qua snoeien. Maar het lijkt niet goed genoeg te zijn. Het is nu al twee keer voorgenomen dat ze met bezoek in haar tuin praat over dat ze die klimop zo lelijk vindt. Ze weet dan dat ik in de tuin zit en het hoor. Tjaaa, kom dan gewoon naar ons toe om hierover te overleggen. Dit is zo passief agressiefâŠ
Jouw buurvrouw past perfect op het forum dan. De hele tijd zeiken maar actie ondernemen Ăłf het accepteren ho maar.
Ik forum zeik hier en (nog) geen actie ondernomen. Onze buren zitten vaak te borrelen met vrienden/kinderen van de buren zitten met vrienden in de achtertuin. Met balkon deuren dicht en oordoppen in hoor je het nog. Gisteren (maandag) tot 1 uur âs nachts en kon pas daarna slapen.
Mag ik vragen of ze doordeweeks wat zachter doen/eerder naar binnen gaan? Het is en blijft hun tuin, en het is niet dat ze harde muziek aanhebben.
- Ja, tot 1 uur doordeweeks is te laat
- Nee je zeikt
0 stemmers
Ik ben team tot lekker laat buiten zitten maar als je zelf ook maatregelen hebt genomen (oordoppen) maar je hebt er nog steeds last vind ik het niet gek om te vragen.
Ik denk het wel maar kan dat niet zien (tenzij ik helemaal over de balustrade ga hangen maar dat is ook weer zo gek als ie wel op t balkon zit haha). Wel al drie keer geprobeerd aan te bellen om te overleggen maar hij doet niet open. In het trappenhuis rent hij ook gelijk door als ik hem tegenkom. Beetje en rare gozer.
Ben jij erg gehecht aan de klimop? En is het je het gezeik van de buurvrouw waard?
Zo niet, dan kan je eens tegen haar zeggen dat je haar al een paar keer hebt horen zeggen dat ze klimop zo lelijk vindt en en dat je (geheel op haar kosten!!) dit wil laten aanpassen.
Edit: kromme zin en ontbrekende woorden aangepast
De wijkagent zou hierin misschien ook wel kunnen helpen. Misschien heeft deze man ook hulp nodig en hij kan daarin dan bemiddelen, een verhuurder niet.
Waarom zou je dat doen
Als ik die buurvrouw was zou ik je keihard uitlachen als je met dat voorstel bij me zou komen. Waarom zou ik betalen voor jouw tuin, delulu
Ik begrijp je. Ik ben er niet aan gehecht, maar ik wil dan wel echt een plant dat net zo dicht is als de klimop vanwege de privacy. Ik zie nog niet echt een goed alternatief voor in een smalle border. En om eerlijk te zijn zie ik ook op tegen het werk
Heel eerlijk denk ik dat ie je keihard uitlacht als je dit vraagt. Wie gaat er nou binnen met de ramen dicht zitten roken als je dat ook op je balkon kan doen (en dus niet die smerige stank binnen hebt)? Blowen mag nou eenmaal gewoon. Je kan hoogstens vragen of ie wil proberen het de andere kant uit te blazen ofzo.