Wth, de politie inschakelen voor iemand die op zijn eigen balkon jointjes rookt, gaat 'ie lekker?
Niet alleen daarom ‘‘In het trappenhuis rent hij ook gelijk door als ik hem tegenkom. Beetje en rare gozer.’’
Een wijkagent is ook van een hele andere orde dan ‘‘de politie langssturen’’. Een wijkagent heeft ook een sociale functie en kan bemiddelen bij situaties van buren. Ik zeg toch niet dat hij meteen de bak in moet voor een jointje.
Een verhuurder boeit het iig helemaal niks zolang hij zn huur gewoon betaald.
Maar ook dan: klinkt gewoon als een buurman die gewoon op zichzelf is? Wat heeft de politie daarmee te maken.
Nou sorry hoor maar de wijkagent bellen omdat iemand geen behoefte heeft een sociale interactie in het trappenhuis ???
Wat moet die zeggen dan; Bart je moet wel je buren groeten
Maar wel overlast veroorzaakt en de deur ook niet open doet als er aangebeld wordt. Hoe kom je er dan mee in contact om dit aan te kunnen kaarten? Zeker ook omdat ze de verantwoordelijkheid heeft over een kind dat nu steeds in die walmen hangt.
Oh echt??
Mij beeld is dat je via deze weg op een nette manier haar laat weten ‘joh, ik hoor je zoveel klagen, als je er zo’n last van hebt, dan zoeken we een oplossing. Wel op jouw kosten, want ik heb er geen last van’
Grote kan dat ze niet de portemonnee trekt maar wrs is het gezeik daarmee wel voorbij.
Again, hij rookt joints op zijn eigen balkon, en is niet sociaal, denk dat een wijkagent (die ook gewoon politie is, dus ja, het is politie inschakelen als je de wijkagent belt) wel wat beters te doen heeft dan hiervoor uit te rukken. Vervelend dat ze last heeft van die rook, maar helaas pech dan ![]()
Nou wees creatief zou ik zeggen. Plak een briefje op de deur, spreek m aan als je m tegenkomt, probeer in contact te komen als ie op zn balkon zit. Genoeg mogelijkheden. Deze man heeft gewoon geen zin in een zeikende buurvrouw omdat hij af en toe een jointje rookt op zn eigen balkon. Dat is echt geen teken dat iemand hulp nodig heeft van een wijkagent, waar komen jullie vandaan joh ![]()
Je kan wilde wingerd planten? Groeit snel en er zijn soorten die verkleuren maar rood in bepaalde periodes.
Misschien kun je die tip geven aan de buurvrouw die zich stoort aan die plant
Ik kan een brief schrijven? ![]()
Of de wijkagent erbij halen
Die ken ik inderdaad en vind ik qua kleuren prachtig. Helaas laten die in de winter hun blad vallen. Dan kunnen we rechtstreeks in elkaars tuinen kijken en dat vind ik niet prettig.
Tjaa, ik blijf erbij dat de buurvrouw eerder overleg had moeten voeren met de vorige eigenaar. Het is een nieuwbouwwoning (wij zijn tweede bewoners, de buurvrouw eerste). Bij de beslissing om te kiezen voor open schuttingdelen, neem ik aan dat je als buren overleg voert hoe je gaat zorgen voor privacy. Ik heb het idee dat ze bij de vorige bewoners het niet voor elkaar kreeg om de klimop weg te krijgen en nu wat druk op ons zet. Ik vind het heel vervelend dat zij het vervelend vindt, ik wil de relatie graag goed houden, maar dit gaat me iets te ver.
Ik zou maar zo denken dit soort mensen hebben altijd iets nodig om over te klagen, laat het dan vooral lekker die klimop zijn. Hopelijk kan je het naast je neer leggen en denken joh wat heerlijk dat het enige waar ze zich druk om hoeft te maken die klimop is.
Ik moet het inderdaad gaan loslaten om te voorkomen dat ik me meer aan haar ga ergeren. Dat zou zonde zijn voor het woonplezier.
Maar ze heeft er niks direct over gezegd tegen jou toch? Dan gewoon laten gaan! Ze kan het ook gewoon vragen en overleggen “goh, wat vind jij eigenlijk van die klimop? Want ik vind het niet zo mooi en vroeg me af of we er iets anders kunnen plaatsen.”
Maar krijg het idee dat ze zo lang gaat zeuren zodat jij er iets anders neer gaat zetten. Hoeft ze niks te doen of te betalen. Ja doei vriendin!! ![]()
Dank voor de reacties. Ze heeft wel eens gevraagd of we de klimop qua snoeien heel goed bij willen houden, omdat ze het vervelend vindt als het door de schutting richting haar tuin groeit. Dat doen we en dat moet ook. Maar we hebben genoeg te doen doordeweeks, dus het kan wel eens zijn dat we een inhaalslag moeten maken. We doen ons best en dat moet maar voldoende zijn
Hulp nodig? ![]()
Edit: excuus, niet ver genoeg doorgelezen. Sluit me helemaal aan bij @Nude. Iemand die geen zin heeft in smalltalk in het trappenhuis en die jointjes rookt op zijn balkon moet je gewoon met rust laten en vooral geen wijkagent op afsturen. Doe normaal.
Ze kan er natuurlijk ook aan haar kant iets anders tegenaan laten groeien. Mag gewoon.
Ze kan zelf ook gewoon uitstekende slierten klimop wegknippen. Wat een gezeur om niks zeg. Stel je voor dat je wat groens in de tuin ziet. Onoverkomelijk.
En anders zet ze er lekker aan haar kant nog een schuttingdeel ertegenaan. Kan ze daar de hele dag naar kijken.