Burenergernissen #2

Misschien een open deur maarrr bluetooth oortjes met muziek anders? Werkt voor mij heel goed, als ik in de tuin zit en er is veel geluid dan zet ik gewoon een lofi girl lijstje aan, oorjes in en lezen maar :raised_hands: Werkt ook beter dan gewone oordoppen en niemand heeft last van je (niet dat ik vind dat je lastig bent als je muziek draait he!! Maar ik herken dat gevoel heeeeel erg en kijk ook videos in de tuin met oortjes in :joy: Niet dat ik vind dat anderen moeten doen, maar anders voel ik me te bezwaard Ʃn het blokkeert ander geluid :raised_hands:)

8 likes

Nou ja ik vind nog steeds dat niemand last van een ander moet hebben maar mijn buren leven echt alleen voor zichzelf en op een gegeven moment ben je een bepaalde drempel wel over ofzo

6 likes

Ja heb ik afgelopen week dus gedaan maar eigenlijk vind ik het te gek voor woorden dat ik met oordoppen in de tuin moet zitten hoor.
Wellicht zit er ook nog de ergernis dat ze de hele dag bier drinken, daar denk ik ook wel iets van.

Ik ga vandaag m’n speakertje meenemen en muziek aan doen, eens kijken hoe dat bevalt.

@PiuPiu Nou die drempel begin ik nu een beetje over te stappen geloof ik!

5 likes

Gister ging de bel en stond er een bezorger voor de deur met een pakket voor de buurman. De bezorger zei dat er in zijn notities stond dat het hier bezorgd mocht worden als de buurman zelf niet open deed. Ik wist van niks, dus behoorlijk brutaal. Deze zelfde buurman had een pakketje van ons gekregen (verkeerd bezorgd) en ging toen een maand op vakantie. Wij wisten niet waar het pakketje was, PostNL zei dat het afgeleverd was. Kwam de buurman dus een maand later ineens aankakken.

2 likes

Gewoon niet aannemen en zeggen dat je geen toestemming hebt gegeven.

5 likes

Heeft hij niet gewoon aanstaan in zijn account dat het pakketje bij afwezigheid aan buren mag worden aangeboden? Ik zou dat eigenlijk helemaal niet brutaal vinden. Je kan altijd weigeren als je er geen zin in hebt.

59 likes

Oh ja ik zie het nu, je hoeft geen specifiek huisnummer op te geven. Maar als je er geen zin in hebt gewoon lekker weigeren.

2 likes

Ja sterker nog volgens mij staat dat bij veel pakketjes standaard aan (dat een pakketje bij afwezigheid bij de buren bezorgd mag worden) en moet je het specifiek uit zetten als je niet wil dat een pakketje mogelijk bij de buren beland. Dus ik denk dat ā€˜behoorlijk brutaal’ een iets te snelle conclusie is. En de buurman kan er toch ook niet zoveel aan doen dat een pakketje verkeerd bezorgd is voor zijn vakantie? Misschien is het vlak voor vertrek afgeleverd en heeft hij ermee bij jullie op de stoep gestaan toen jullie niet thuis waren? Vind het een beetje rancuneus om daarom meteen maar niks voor hem aan te willen nemen in het vervolg.

Maar goed alsnog kan je een pakketje altijd weigeren mocht je er echt geen zin in hebben.

33 likes

Ik vink dat ook weleens aan bij DHL, dat het naar de buren mag als ik niet thuis ben en meldt dat nooit vooraf aan de buren. Want misschien ben ik wel gewoon thuis. Ik wist niet dat dat als brutaal gezien kan worden.

Je kunt het pakketje toch gewoon aannemen?
Je hebt de deur toch al ogen gedaan. De volgende keer doen de buren het weer voor jou. En ook fijn voor de bezorger.

5 likes

Hij wist waarschijnlijk niet dat ie verkeerd bezorgd was? Want normaal gesproken zou jij het pakketje dan bij hem moeten ophalen, dus misschien wachtte hij daarop en is ie em uiteindelijk komen brengen :woman_shrugging:t4:
En wat al eerder is gezegd, aangeven dat je t bij de buren (niet per se op nummer) mag afleveren is best normaal

4 likes

Bij zijn pakket stond specifiek ons adres liet de bezorger zien. Heb het gewoon aangenomen, maar had wel even willen weten dat ie dat had gedaan.

Ons ā€˜verloren’ pakket had hij aangenomen en vergeten te brengen voor z’n vakantie. Was de dag voor vertrek bezorgd in zijn brievenbus. Kan gebeuren, maar was wel onhandig voor ons. Hij kwam het brengen en zei zelf dat ie wist dat het verkeerd was bezorgd.

Gewoon even geƫrgerd. Geen kwaad bloed of kinderachtig gedrag rondom wel/niet aannemen.

3 likes

Euhm, wat? Is toch niet zijn taak om jouw pakket dat bij hem is bezorgd bij jou te brengen, dat haal je toch gewoon op?

7 likes

Heb je wel verder gelezen? Bij hem bezorgd in de brievenbus. Hij wist dat het mis was gegaan en voor ons (anders zat het niet in z’n brievenbus) en dus vergeten te brengen omdat ie druk was met inpakken enz.

Wij wisten helemaal niet dat het bij hem lag.

2 likes

Alsnog weet je zelf dan toch ook dat het niet bij jou bezorgd is, waarom ga je dan zelf niet even bij je buren langs om te checken? Ik zou iig niet gaan zitten wachten tot mijn buren bij mij langskomen ermee :woman_shrugging:t3:

Beetje moeilijk he als hij een maand op vakantie is.

5 likes

Omdat wij dachten dat het weg was. Zalando zei bezorgd, PostNL was hun onderzoek gestart en kon het niet vinden. Hij was op vakantie dus konden we niet checken of hij het had, wel bij de andere buren gevraagd. Toen kwam hij een maand later terug en bracht het langs. Hij wist dat het bij hem lag en verkeerd bezorgd maar, was het vergeten.

3 likes

Misschien handig om voor dit soort gevallen een buurt groepsapp te maken?

Hij wordt natuurlijk ook maar een soort van ā€˜opgezadeld’ met een verkeerd bezorgd pakket. Kan me voorstellen dat je het in de hectiek van vertrek dan vergeet. Wel vervelend voor jullie natuurlijk. Weet niet of hij jullie telefoonnummer heeft, anders was het wel handig geweest als ie even een berichtje had gestuurd. Maar goed als hij jullie nummer niet heeft dan is het gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden geweest waar hij ook niet veel aan kon doen. Het leek in je oorspronkelijke bericht alsof je het hem nogal kwalijk nam en daarom niks voor hem wilde aannemen. Dat vind ik dan nog steeds een beetje rancuneus.

18 likes

Zoals @LeeftOnderEenSteen ook zegt is nummers wisselen wel slim ja. Dat ga ik dus direct even voorstellen als ie z’n nieuwe prullenbak komt ophalen.

Ik was meer irritatie dat we allemaal zochten naar het pakket en dat hij het is vergeten in de hectiek. Logisch vanuit zijn kant. Maar nu keek ik vanuit mijn kant. Ik neem gewoon z’n pakketten aan. We zijn alle mensen en dus komen ergernissen voor.

4 likes

Hahaha deze berichten. @Ladybug ik snap je wel hoor

8 likes