Burenergernissen #2

Ik heb buren met volwassen kinderen van rond de 40 waarvan een van de “kinderen” niks tegen mij zegt, maar gisteren stond er een pakketbezorger aan de deur die zei dat er een briefje op de deur hing dat haar pakket bij mij afgeleverd mocht worden. En dan laat ze dus haar vader dat pakket bij mij ophalen :skull: ik bijt niet hoor

3 likes

Minor ergenis.
Mijn buren zijn begonnen met hun badkamer te verbouwen. Als ik dit geweten had, was ik op kantoor gaan werken.

1 like

Oh lekker met alle tegels eruit frezen? Ik weet niet hoever kantoor is maar kun je niet alsnog gaan?

2 likes

Daar zat ik ook al over te denken, maar dat red ik net niet met de meetings die ik heb. Ik werk inmiddels in de tuin met headset - Daar is het minste overlast.

4 likes

Ohh volgens mij is het vuurkorfenseizoen begonnen he? :sweat_smile::tired_face:

2 likes

Ik snap wel dat mensen dat doen, want het ziet er ook gezellig uit. Maar voor iedereen die in de buurt woont is het een grote stinkbende :frowning: Sterkte

3 likes

Jaa ik snap het ergens ook wel, maar de laatste week werden er 4 avonden iets aangestoken terwijl ik dan net graag mijn huis wil laten afkoelen :smiling_face_with_tear: Maar ja het is niet anders :sweat_smile:

2 likes

Het ging hier een tijdje geleden over pakketjes aannemen voor de buren en ik heb nu iets soortgelijks.
Wij zijn hier net komen wonen, dus ik neem, als ik thuis ben, eigenlijk altijd wel pakketjes aan, ook om een beetje een goede indruk te maken als nieuwe buur :yum:

Nu stond er gisteren een bezorger met een Odido-startpakket aan de deur waar voor getekend moest worden. In de notities stond dat het pakket bij ons afgeleverd moest worden, omdat de buren niet thuis waren.

Nu ga ik morgen een week met vakantie en dat pakket staat er nog. Aan de ene kant denk ik, ik breng het aan het einde van de dag wel als ze het nog niet opgehaald hebben, maar aan de andere kant hebben ze nooit gecheckt bij ons of wij het wilden aannemen, of we überhaupt thuis waren en nu voel ik me dus verantwoordelijk voor dat pakket terwijl ik van niks wist.

Wat zouden jullie doen?

1 like

Gewoon even appen dat er een pakje voor hun geleverd is bij jullie. Of langsgaan als je hun telefoonnummer niet hebt. Niet te moeilijk maken voor jezelf.

20 likes

Ook hierbij denk ik dat er gewoon in z’n algemeenheid staat dat het pakket bij de buren afgeleverd mag worden als de bewoners niet thuis zijn. Als je morgen op vakantie gaat zou ik als je hun nummer hebt even appen dat het pakket er staat en je morgen met vakantie gaat of zelf even bij ze langs gaan met het pakket.

6 likes

Ik heb hun nummer niet, maar ze weten dus dat het hier ligt, want dat hebben ze specifiek bij hun bestelling aangegeven

3 likes

Nee, dat heeft de bezorger laten zien, ons huisnummer stond er specifiek bij omdat er voor getekend moest worden🥴

3 likes

Zou de bezorger dat zelf ingevuld hebben? Ik heb zelf tenminste nog nooit gehad dat ik een pakketje bestelde en dat ik dan moest aangeven bij welke specifieke buren het bezorgd mag worden. Ook niet bij pakketjes die ondertekend moesten worden.

25 likes

Ik zou aanbellen en als ze niet thuis zijn een briefje door de deur doen ‘hoi ik ga morgen op vakantie, jullie kunnen het pakketje ophalen tot die tijd’.
Hadden ze maar even met jou moeten overleggen hoor als ze het niet op tijd komen ophalen :sweat_smile:

12 likes

Volgens mij kan het wel, bij DHL kun je aangeven dat je pakketje niet uitkomt en kun je o.a. op de dag zelf nog aangeven dat het bij de buren geleverd mag worden (en wellicht dan ook een specifiek huisnummer invullen). Ik heb ook Odido en volgens mij kwam dat toen met DHL, maar weet ik niet meer zeker.

2 likes

Nee, stond in de opmerkingen ingevuld, hij liet het zien toen mijn man er naar vroeg, want die vond het ook apart dat de bezorger het zei. Ik heb dat ook nog niet eerder gezien!
Ze waren ook echt niet thuis, maar aan het einde van de middag wel maar het pakketje staat nog hier🫠

Was nu ook DHL idd!

1 like

Als ze dat gedaan hebben zonder te vragen zou ik er niet bkij van worden. Als ze niet huis zijn vandaag, dan jammer joh. Jij moet lekker genieten van je vakantie!

1 like

Briefje op hun deur of in hun brievenbus; hoi je pakketje ligt bij mij en ik ben vanaf morgen op vakantie. Je kunt het vandaag ophalen of anders weer na (datum).

En dan kun je een andere keer altijd nog zeggen hee ik teken liever niet voor jullie pakketjes. Maar zou niet nu nog mijn vakantie voorbereidingen door laten verpesten met stress hierover.

6 likes

Ik zou het echt raar vinden als je niet even langs loopt met dat pakket bij je buren als je zelf een pakket aanneemt zo vlak voor je op vakantie gaat. Het is niet alsof je een pakket met dierenvoeding van 20 kilo moet verslepen. Tuurlijk was het handig geweest als de buren zelf het pakket waren komen halen toen ze weer thuis waren maar ik zou het heel petty vinden om nu gewoon op vakantie te gaan zonder het zelf te proberen / een briefje achter te laten als ze niet thuis zijn.

34 likes