Ik snap gewoon echt niet hoe een schutting het aanzien van een wijk omlaag kan halen?? Een nette schutting ziet er toch altijd beter uit dan een slecht onderhouden groene omheining.
Je moet wel gegronde redenen hebben he tegen die jeu de boule baan, afhankelijk van de procedure wil je in beroep gaan kan dat je ook geld kosten. En anders moet je naar de bezwarencommissie om uit te leggen waarom je t stom vind.
Een groenafscheiding mag vaak wel hoger dan 1 meter en die kan ook goed dicht zijn gelijk een schutting, misschien goed om je daar even in te verdiepen
Is ook zo hoor, door mijn irritatie over de gehele situatie vond ik het alleen jammer dat ik geen bezwaar kon indienen. 🥲
Klopt, alleen willen we het zo onderhoudsvriendelijk mogelijk. We werken allebei onregelmatig en de tuin zelf is al veel werk. We zijn niet echt tuinierders (ben wel blij dat ik een tuin heb hoor) en de voor- en achtertuin is al veel werk.
Hahahaha oké we gaan toch een haag overwegen, want die mogen altijd, dus dan geen geld kwijt voor een vergunning (waarbij ik als ik die aanvraag voor die €400 erg bang ben dat er weer allemaal bezwaar komt) én het is veel goedkoper dan een schutting. Vanmiddag bij een bedrijf geweest en de offerte was ruim €1900. Doeiiii.m
En het is natuurlijk ook goed voor de vogeltjes et cetera
En anders flikker je er aan de achterkant gewoon een schutting tegenaan als je die niet ziet door het groen
Surprise surprise als die groene ineens dood gaat
Dit zou ik ook gewoon doen😂
Mag die ook hoger dan 1 meter?
Wij kregen vandaag van makelaar een huis door.
Maar zag in de buurt niemand een schutting hebben en is op een hoek/kruising. Moest meteen aan jouw verhaal denken. We gaan nu eerst kijken wat regels zijn voordat we gaan kijken.
Een haag mag inderdaad wel hoger dan een meter! Verstandig dat je daar ook even naar gaat informeren, want dit is echt gezeur om niks.
Echt hoor, waar jouw buren moeilijk over doen.
Die hebben echt teveel tijd.
@Lichtknopje Wij hebben een hoekwoning uit 2012 hebben gewoon een schutting aan beide kanten die minimaal 1.80 hoog is. Alle hoekwoningen hebben dat hier. Misschien is het iets specifiek in hun regio dat het niet mag.
Het is niet echt hoekwoning. Maar vrijstaand in een bocht, zag ik op maps. Dus je kan dan alleen links of rechts afslaan. Dus denk ivm zicht je misschien niet heel erg hoog mag? Staan wel haaientanden en nog een stoep. Geen idee of echt woonwijk is of niet.
Naja eerst de makelaar bellen of niet alweer verkocht is. En of hij ea toevallig weet. Anders heb je een open tuin.
Wow! Ik ben haar niet maar delen van mijn superoude schutting zijn afgelopen weekend weggewaaid en een nieuwe is echt duur. Dit is een prima alternatief!
Ja wortelgoed is zoveel goedkoper en hagen zijn zoveel mooier
Ja, dit staat er op het juridisch loket:
Hoogte erfafscheiding
Zorg dat u de erfafscheiding niet te hoog maakt:
- Een schutting, muur of hek naast en achter een huis mag maximaal 2 meter hoog zijn. Vóór het huis is de maximale hoogte 1 meter.
- Voor bomen en heggen geldt geen maximale hoogte. Maar ze mogen niet te dicht bij de erfgrens staan.
Ik had online een hele mooie haag gezien, maar de kosten komen daarvan nog hoger uit dan die offerte van de schutting.
(Gaat ook om zo’n 10-11 meter)
Ik ben er dan ook wel benauwd voor dat die haag (of een deel ervan) dood gaat 🥲
Ook als wortelgoed en niet meteen de hoogte die je wil? Je kan ze kleiner kopen, scheelt vaak ontzettend.
Beukenhagen zijn vaak mooi alleen niet wintergroen dus geven in de winter weinig privacy, laurier vind ik wel mooi en is wintergroen maar groeit wel heel hard (kan je klein kopen maar moet je vaak snoeien) en taxus groeit sloom maar vind ik wel leuk staan!
Haha ja ik moet wel toegeven dat ik gelijk al 175-200 aan hoogte had aangevinkt Misschien toch even naar lager kijken en dan geduldig zijn wat betreft de groei
Ik wil gewoon in de zomer buiten kunnen zitten zonder dat mijn buren me smug aan kunnen kijken
Je zit lager dan 175 he, en die dingen groeien 30-40 cm per jaar!
en je kan ook hoog/laag afstemmen op waar je direct privacy wil om de kosten wat te drukken
Is ook zo en vind alle meedenkende reacties heel erg fijn! Het is gewoon even een shitsituatie haha, maar dat komt ook wel weer goed.
Ik heb een nieuwe bovenbuurvrouw en ze gaat serieus nu nog lopen hameren, schuren en stofzuigen??? Rot op mens