Burenergernissen #2

Ik had het al niet aangenomen met de reden dat ik morgen op vakantie ga. Wie weet zijn je buren zelf een weekend weg? Ga maar bij andere buren afleveren, joe.

Anyway, even langslopen, anders briefje in de bus. Hebben ze niet een plek waar je het veilig neer kan leggen?

10 likes

Ik vind zo’n optie aanvinken of een bezorgdienst bij de buren mag afleveren als ze niet thuis zijn niet zo gek, maar als ze specifiek een huisnummer opgeven terwijl er geen overleg is geweest vind ik dat wel echt super weird om te doen. Vooral bij nieuwe buren, ik ken ze amper.

Ik zou het geweigerd hebben als ik op vakantie ga, ondanks dat een bezorger zou zeggen ja maar …
Tevens ben ik het ook niet echt eens met bovenstaand, denk ik… als het me uitkomt in mijn hoofd / planning zou ik het wel even langs brengen. Maar ik ben op dat moment ook gewoon bezig met andere dingen dus het kan zijn dat ik het gewoon vergeet en vind het hun eigen verantwoordelijkheid, als ze hadden overlegd waren ze op de hoogte dat ze alsnog haast moeten maken bij het ophalen. Maar ik denk dat ik al niet in zo’n situatie kom omdat ik het sowieso al geweigerd zou hebben omdat het gewoon een vervelend gevoel geeft als je dan plots nog ergens rekening mee moet gaan houden terwijl je mogelijk je laatste dingetjes aan het voorbereiden bent voor vakantie.

1 like

Ik zou langslopen en als ze er niet zijn het pakket bij andere buren brengen en een briefje in de bus gooien met waar het pakket is vanwege vakantie. Verder vind ik het niet zo gek om je pakket bij buren te laten bezorgen plus zij weten ook niet dat jullie op vakantie gaan en nu omhoog met dat pakket zitten.

2 likes

Mijn vriend had ook pakje van buren aangenomen dag voor we op vakantie gingen (4 weken ook). We zijn toen meermaals langs geweest, maar elke keer niet thuis. We wilden toen de andere buren vragen of zij pakje wilden overnemen, maar toevallig kwamen ze net thuis. Dus dat is evt ook nog een optie…

2 likes

Ik vind het heel raar om een specifiek huisnummer op te geven terwijl je niet gevraagd hebt aan die buren of ze dat wel goed vinden. Lekker makkelijk.

13 likes

Ja, dit dus. Ik voel me nu toch verantwoordelijk voor dat pakket terwijl, ja, ik wist van niks

Edit: en we hebben het natuurlijk zelf aangepakt, maar ik had niet verwacht dat het hier nog zou liggen terwijl ze thuis zijn nu.

1 like

Thanks in ieder geval allemaal voor jullie input! Ik laat het nu nog liggen en als het er vanavond nog ligt ga ik het afleveren, maar wel met de boodschap dat ik dit niet heel handig vindt hoe ze het nu gedaan hebben :’)

7 likes

Goed zo. Hun pakket hoeft niet jouw probleem te worden. Fijne vakantie!

3 likes

Ik moest even de laatste dingen schoonmaken in mijn oude woning (heb een maand overlap) en mijn grootste burenergernis was dat ik altijd 90% van de tijd de containers aan de weg moest zetten (we deelde met 5 mensen de containers) of bijvoorbeeld de dozen bij oud papier van andere plat zat te stampen, omdat die vol zat doordat mijn buren gewoon hun mega dozen erin gooide. We hadden een rooster en ik had meerdere briefjes opgehangen, mensen aangesproken etc. Nu keek ik net bij de containers en het was helemaal chaos en duidelijk de afgelopen weken niet aan de weg gezet, heel petty, maar ik heb hiervan genoten :’)

36 likes

Daar gaat je ā€œgoede indruk als nieuwe buurā€ :smiling_face_with_tear:
Niet zo moeilijk doen joh, voor t zelfde geldt hebben zij nooit een afleverbericht gekregen oid. Gewoon ff langsgaan!

35 likes

Ze hebben zelf ons nummer doorgegeven zonder dat bij ons te melden, daar mag ik best wat van zeggen denk ik

5 likes

Of gewoon vragen hoe dat zit zonder de aanname te doen dat 1 kant van het verhaal klopt.

22 likes

Wat bedoel je? Ze hebben ons huisnummer doorgegeven bij DHL zonder bij ons te checken of dat uitkwam of okƩ was. Wat is dan de aanname?

1 like

Of je zorgt dat je thuis bent als je een bezorging verwacht en als je niet thuis bent, kan je het ook bij een pakketpunt laten bezorgen.

Hier komt ook mijn eigen ergernis weer om de hoek met buren die mijn gang als soort pakketpunt gebruikten en dus van alles lieten bezorgen en nooit thuis waren. Wat het dus ook niet makkelijk maakt om het zelf af te geven en ze het soms ook pas 1.5 week later kwamen halen.

Laat zelf ook pakketten naar het pakketpunt gaan, omdat ik ook wel eens gemaakt heb dat m’n buren een pakketje niet wilde geven/beweerde dat ze het niet hadden. Dus sindsdien laat ik ook niks meer bij de buren bezorgen.

10 likes

Ik weet nog wel toen wij in een flat woonde en wij als enige een tuin hadden echt alle pakketten bij ons kwamen. Op een moment hadden wij in ons kleine halletje een trap, 40 flessen wijn en nog zo’n zes andere pakketjes haha :joy: en ik vond het altijd sneu om nee te zeggen tegen de bezorgers dus nam het altijd aan maar zorg gewoon dat je thuis bent of bezorg het lekker bij een pakketpunt als je niet zeker bent of je het red.

4 likes

Maar was dat dan niet gewoon meer gemakzucht van de bezorger? Ik woon op de eerste verdieping in een pand met 5 verdiepingen zonder lift, en neem ook vaak pakketjes aan, waarbij het voor mijn gevoel vaak is omdat de bezorger geen zin heeft om naar boven te lopen. Vind het verder geen probleem overigens, mijn buren komen ze vaak gewoon dezelfde of de volgende dag wel halen, en anders zet ik het ergens waar het me niet in de weg staat. En ik weiger ze aan te nemen als ik bijna op vakantie ga :smile:

1 like

Dat DHL dat zegt, terwijl ze dat ook zelf kunnen hebben ingevuld of automatisch door het systeem kan zijn gedaan. Je kan toch gewoon vragen stellen ipv gelijk te zeggen dat wat zij doen niet handig is?

31 likes

Ja misschien is dat toch anders gegaan, weet jij veel
Vind ook dat jullie nu een heel groot punt maken van iets redelijk klein. Als dit bij mij zou gebeuren kan ik me echt niet voorstellen dat ik dan uren ga bedenken waarom en hoe dat gegaan is en hoezo bij mij :joy:

Ik zou het ook irritant vinden net voor m’n vakantie, maar that’s it, daar later op de dag naartoe gaan en als je dat graag wil zeggen ook aangeven dat je dus liever nooit pakketjes aanneemt

Dit kan binnen 3 minuten allemaal klaar zijn

32 likes

Ik vind dit wel een dooddoener, ik vraag me gewoon af wat jullie zouden doen in mijn geval, omdat ik dit irritant vind. Het is een burenergernisšŸ˜‚

En nee, het was een notitie van de ontvanger, dus niet van de bezorger zelf.

Edit: en nogmaals, ik vind het niet erg om pakketjes aan te nemen, maar de manier waarop het nu gegaan is vind ik apart

3 likes

Hoe weet je dat zo zeker, zonder het nagevraagd te hebben.

Als ik jou was zou ik gewoon nooit meer pakketjes van anderen aannemen, als je het zon probleem vindt.

4 likes