Maar ik denk dat met hoe lang het er nu al over gaat het je veel meer tijd en energie kost dan als je gewoon 1x aanbelt en anders een briefje schrijft met hoi je pakketje ligt hier, als je het komt ophalen, wij gaan van dan tot dan met vakantie dan weet je dat. Dan kan jij verder met inpakken en zit je hier niet meer mee.
Misschien hebben ze de bezorgvoorkeuren wel niet aangepast nadat de oude bewoners zijn verhuisd?
Zij zijn ook nieuw, haha, twee weken na ons zijn zij gekomen.
Maar message received. Nogmaals bedankt allemaal!
Vind ik lastig deze⦠want het komt ook vaak voor dat de bezorgdienst de tijd (of zelfs dag) aanpast. En vaak (in mijn geval) wordt het pakketje dan automatisch bij de buren of een afleverpunt afgeleverd als er bij ons niemand open doet. Van tevoren heb ik dan niet aangegeven dat we niet thuis zijn omdat we er dus wel zouden zijn maar dat ze zelf de dag/tijd last minute wijzigen (snap je t nog
)
En ook zijn de afleverpunten soms echt ver weg en daarom erg lastig als je een zwaarder pakket moet afhalen en geen auto tot je beschikking hebt oid
Wat? Het was opeens hun eigendom omdat het in hun gang lag ofzo?
Haha zoiets heb ik ook eens gehad. Die mensen zeiden āiedereen kan wel zeggen dat hun pakketje hier is gebrachtā terwijl ik het zag liggen. Heb mijn rijbewijs laten zien en dat ik ook wel de inhoud kon beschrijven indien nodig :ā).
Jeetje ik sta echt soms versteld van hoe sommige mensen in het leven staan zeg
Wat een wantrouwen
Ik moest mijn studieboeken online bestellen. De postbode belde aan en toen ik beneden was (appartement) zag ik dat de buurvrouw het pakje aannam. Niet om aan ons te komen geven.
Huh als in, om te houden? Kreeg je geen melding dat het bij de buren lag of heeft ze gedaan alsof ze jou was?
Mijn nieuwe achter buurman rookt wiet in zijn tuin. En ook echt iedere dag, de hele dag door. Ik ruik het heel erg in mijn huis, was een dag weg en dan kom ik nu op mijn kledingkamer en dan ruikt die helemaal naar wiet, kan ik echt van janken vind ik zo goor.
kan mijn ramen dicht doen maar ja liever niet natuurlijk.
Mijn vriend wilde net gaan zeggen dat we er best wel last van hebben maar toen ging hij net naar binnen.
Ik heb dit ook met buren ergens in mijn complex die op hun balkon roken. Waait zo naar binnen mijn woonkamer en slaapkamer in. Kan niet precies zien waar het vandaan komt, mrja kan ook moeilijk zeggen dat hij niet op zijn eigen balkon moet roken. Maar echt goor he, heb het idee alsof ik er zelf ook bijna stoned van word zo sterk is die geur.
Hier ook buren die blowen in de achtertuin. Ik heb dus elke avond dat ik alles potdicht moet doen want anders stinkt mijn hele slaapkamer naar wiet. Maar ja ik kan er moeilijk wat van zeggen want het is hun achtertuin. En behalve dat ben ik ook gewoon een angsthaas die geen zin heeft in gezeur met de buren.
Ja dat is ook een beetje mijn dilemma, want we kunnen hem wel aanspreken maar het is zijn goed recht in principe.
maar ik vind het wel een beetje misselijk dat die mensen dan buiten gaan roken omdat ze de geur niet in hun eigen huis willen (denk ik?) maar ik krijg die geur dan wel.
Ja ik vind het ook heel invasief ofzo? Vind het buiten geen vieze geur maar hoef het niet op elk random moment te ruiken in mijn eigen huis
Ja daarom zeg ik ook niks want het heeft weinig nut. Al vermoed ik dat ze ondertussen wel door hebben dat ik het irritant vind want zodra ik door heb dat ze weer begonnen zijn sluit ik alle deuren en ramen. En dat is niet passief-agressief bedoeld maar ik heb zwaar astma dus als ik alles open laat merk ik dat ook wel aan mijn luchtwegen.
Het is ook jouw goed recht om in een schone lucht te leven. Hij heeft de vrijheid om te roken waar hij wil maar jij hebt ook de vrijheid om in je huis te leven zoals jij wil (ramen open ipv dicht). Als je overmatig last hebt van elkaar, mag elkaar zeker op aanspreken. Dus niet na 1 jointje al, maar als het meermaals per week is lijkt het mij niet meer dan normaal om het toch te benoemen.
Dit is ook mijn dilemma met de buurman, hij houdt netjes zijn ramen dicht als hij zelf gaat roken maar ik krijg geen waarschuwing dus bij mij hangt die lucht al binnen voordat ik het doorheb ![]()
Toen hij nog een vriendin had rookte hij in de schuur (echt maar een paar stappen verder) en toen had ik nergens last van maar dat wil hij nu niet meer want volgens hem ligt het aan de frequentie en niet aan de plaats waar hij staat en hij gaat echt wel stoppen!! Want het is veel te duur!! Klopt dus geen hol van, ik heb altijd wel rook of wiet binnen
De overbuurman, die gepensioneerd is en dus de godganse dag thuis is, besloot dat ie om 7 uur vanochtend met de bladblazer zijn voortuin moest schoonblazen. Inmiddels is het bijna half 9 en is hij nog steeds bezig en het is echt niet alsof het een mega voortuin is. Ik kon eigenlijk vandaag uitslapen maar dat zit er zo ook niet in ![]()
Hij blaast ook gewoon alles naar de overkant, dus het heeft geeneens nut. Als het 1x waait ligt toch alles weer terug.
Waarom kopen die mensen niet gewoon een hark of harde bezem?!
dan kan je niet tonen dat je geld teveel hebt om aan nutteloze dingen te spenderen