Burenergernissen #2

Weet je hoeveel :star2:prikkels :star2: dat geeft?!

Edit: maar bladblazers ook. Toch is het geluid van een harde bezem echt vreselijk. Laat de blaadjes maar gewoon liggen!

5 likes

Je weet dat de prikkels-excuus niet bij mij werkt hè? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Al de tweede nacht op rij dat het alarm van de kut-tesla van de overbuurman midden in de nacht af gaat. Fix je auto en laat mij slapen!!

4 likes

Ik heb sinds deze week nieuwe schuin achterburen en ik heb nu al een hekel aan ze, 4 dagen achter elkaar staat heel die tuin al vol met mensen en statafels en herrie van de volwassene en schreeuwende kinderen. En helaas hoor je dat goed als je op zolder zit met je raam open. (dicht ook trouwens) vervolgens is er vandaag ook al hele dag een bladblazer x 100 / schuurmachine x 100 of iets in die richting bezig.

Ik erger me aan het niveau van de muziek van de buren. Niet aan het GELUIDSniveau, maar aan de nogal simpele Hollandse hoempapamuziek die geluisterd wordt. Echt … ik trek het zóveel beter als hun kleinzoon van zes er is die Queen op vol volume aanzet dan dit. En tegelijkertijd vind ik dat ook weer een beetje erg van mezelf. We hebben inmiddels ‘Terug in de tijd’ al drie keer gehad en zijn van ‘Liever dik in de kist’ nu aanbeland bij ‘Mexicoooohooo’. Het erge is ook nog dat ze dit niet-ironisch luisteren. Lieve mensen verder hoor gelukkig, maar ik word nu echt even gek.

2 likes

Mijn buurman kwam vannacht (4 uur) met een hoop kabaal thuis. Het begon met dat hij eerst buiten keihard aan het schreeuwen en vloeken was en daarna hoorde ik gebonk in zijn huis. Leek wel alsof hij een deur aan het intrappen was. Schrok me helemaal dood. Was eerst bijna bang dat hij mijn voordeur aan het intrappen was, zo luid klonk het, maar toen ik opstond om te kijken wtf er aan de hand was, was er gelukkig niks bij mij. Er zijn al vaker klachten over deze man. Blijkbaar heeft hij laatst in een dronken bui ook planten gestolen voor iemands deur op een andere verdieping…

2 likes

Had de was buiten hangen totdat ik een enorme rookontwikkeling opmerkte bij de overlastgevende buren :nauseated_face: ik vermoed een bbq om 13.15 ‘s middags.

4 likes

Please, zeg iets van je krijsende kinderen, voed ze op… Zeg dat je niet uren lang hoef te gillen als je aan het spelen ben.

2 likes

Pff de onderbuurman was net weer met deuren aan het gooien, lang verhaal kort ik woon hier nu 1 jaar en deze man is vaker agressief geweest in zijn eigen huis en ook bedreigend naar andere buren (staat wel eea in dit topic). Er ligt een zodanig dossier dat de woningcoöperatie gezegd heeft dat als dit door blijft gaan dit grote gevolgen voor hem heeft, waaruit ik opmaak dat ze hem er eventueel uit willen zetten. Toen ging het maanden goed en nu ik weer iets hoor wat lijkt op heel hard bonken vanuit zijn huis schieten de stressvlekken weer in m’n nek. Dit gebeurt ook net voor de dag dat er nieuwe meubels bij mij bezorgd worden dus dat zal vanuit mijn woning ook wat meer geluid opleveren dan gewoonlijk. Ik houd mn hart weer vast.

1 like

Ik heb een nieuwe (over)buurvrouw en ze is volgens mij heel leuk. Maar ze is ook erg netjes, ze maakte al een opmerking over het onkruid bij haar deur en dat is nu 1 dag na de sleuteloverdracht al zo netjes weggehaald :no_mouth: ik heb dat van mij toevallig ook gedaan twee weken geleden maar nu voel ik heel erg de druk om mijn stoep, deur en gang heel netjes te houden.

6 likes

Mijn buurvrouw is al een uur aan het stofzuigen??? En dan ook nog eens het type wat overal tegenaan beukt de hele godganse tijd. Houd op met me :smiling_face_with_tear: (en het is nu half 12 's avonds haha, ik wil slapen maar ze is nu lekker bezig in de kamer naast mijn slaapkamer :skull:)

3 likes

Omg echt wtfff

Mijn achterbuurman (een andere dan de wiet roker) heeft altijd heel heftig ruzie met een vriendin/vrouw en ze waren nu weer bezig. Dus ik ging erheen om te zeggen dat hij zn deur moest dicht maken. Loop ik naar zijn achterdeur gooit hij een emmer water over mee heen. Hij dacht dat ik die vrouw was :tired_face::sob::weary::exploding_head::exploding_head:

Ik kan er nu wel om lachen op de bank maar op het moment zelf dacht ik echt even dat het iets chemisch was.

Mijn hele skincare liep van mn gezicht en had net mijn haar geföhnd.

21 likes

:open_mouth: wat zei hij!?!?!?!

6 likes

En daar is meneer bladblazer weer. Al een uur lang want er lagen misschien 10 blaadjes in zijn grindtuin en dat mag absoluut niet natuurlijk

En als ie ze nou nog opzoog, maar nee hij blaast ze gewoon de goot in terwijl het waait dus morgen liggen ze er weer :melting_face:

5 likes

Hij zei heel vaak sorry maar dat kwam bij mij niet helemaal aan :joy::joy:

19 likes

Als ik je buurman was ging ik nu verhuizen :skull:

8 likes

Zou wel het overlast probleem meteen oplossen :sweat_smile:

7 likes

Ja daar lijkt het hier inderdaad ook op. Zo gauw als er een paar blaadjes liggen moeten ze weg. Al is het vaak om 7 uur 's ochtends. Alleen wel raar dat de rest van zijn tuin er echt helemaal niet strak bij ligt dus waarom hij zich nou zo druk maakt om die dingen vraag ik me af

3 likes

Onze buurman (appartement) heeft denk ik iedere dag “vriendin uitfoeteren” in zijn agenda staan geloof ik, ook gewoon met de balkondeur open. Alle buren kunnen meegenieten. Ik heb de buurvrouw wel eens geprobeerd te vragen hoe het met haar is, maar ik ken haar nog niet zo goed. Blijf het proberen, maar wat is die man een zak hooi zeg.

7 likes

Nog niet echt een ergernis gelukkig, maar na hoeveel tijd zijn jullie post retour gaan zenden? De oude bewoners hebben wel de verhuisservice van postnl gebruikt, maar ik krijg nog heel veel post. Ik breng het steeds naar hun nieuwe adres, maar ik denk dat ze het niet aanpassen. Nu weer de zoveelste brief van pearle en een reclameboek van your look for less

1 like