Mooi dat ik dit had laten uitgroeien tot een boom, opbokken met die zeikerd
Twee buurvrouwen die aan de andere kant van de straat wonen maken in de WhatsApp groep van de straat ruzie over fietsen in het fietsenrek. Ze zijn nu op het punt beland dat ze elke zin eindigen met …
Ik snap niet dat deze “ruzie” in de groep moet plaatsvinden. Bel gewoon bij elkaar aan en praat het uit. Of stuur elkaar privéberichten.
Gezien hun leeftijd heb ik het idee dat ze erg veel last hebben van overgangsrage
Is dit het nieuwe je bent zeker ongesteld? Wat flauw
Misschien ben ik aso, maar als m’n whatsapp ontploft van zulke onzin zou ik zelf een bericht sturen met de melding of ze dit privé niet even verder kunnen uitvechten.
Ik vind dit niet aso, maar assertief en ik denk dat de hele whatsapp groep opgelucht is dat iemand de moed heeft om uit te spreken wat iedereen denkt.
Wat was hun reactie toen je dit zei in de app?
Ik had de moed niet ![]()
Deze zou perfect passen

Love mijn buurtapp. Lekker zeiken over vanalles maar 0 moeite willen doen om het op te lossen. Ik word altijd echt blij als ik zie dat ik weer 30+ ongelezen berichten van de buurtapp
Er zijn nieuwe mensen in de straat komen wonen en nu geven ze blijkbaar een feestje met (nu nog steeds) harde muziek. Vind ik niet super maar als dat maar af en toe is vind ik dat je dat gewoon moet dulden. Maar nu staken ze net echt een mega pot vuurwerk af recht voor onze deur?! Echt wat een kut lui
Dat de katten van mijn buurvrouw iedere keer op mijn balkon zitten. Ik woon 3 hoog en toch zitten die beesten iedere keer bij mij. Gisteren waren het er 4! Geen idee hoeveel ze er in totaal heeft, maar het zijn er veel in een klein appartementje.
Ik ken de buurvrouw trouwens ook totaal niet. Ze woont er nu anderhalf jaar en heeft zich nooit voorgesteld en doet ook nooit open. Ook trouwens niet voor de pakketbezorger. Ik ben alleen maar goed voor t aannemen van pakketjes, dan staat ze binnen 30 minuten voor de deur(en zegt dan alsnog geen enkel woord)
Ze pleurt ook altijd zooi naast de ondergrondse containers of gewoon in de hal beneden. En ik weet dat zij het is omdat haar adres er soms op staat(b.v. Bepaalde geadresseerde post of dozen van pakketjes).
Wat je nu niet meer doet
Kliklijn weet er wel raad mee (boete) ![]()
Buurvrouw schreeuwt zo hard naar de kinderen dat ik ook automatisch rechter op ga zitten.
Mijn buurman is al de hele week hout aan ‘t hakken en ik dacht nog wat moet je met allllll dat hout. Zie ik nu dat ‘ie ineens een vuurkorf tevoorschijn haalt ![]()
![]()
aub niet zeg
Ohhh zo’n vuurkorf is echt om te janken. De rookgeur die van hout af komt is zo sterk
Onze buren hebben hun regenpijp aangesloten op onze regenpijp, waardoor onze dakgoot overloopt als het heel hard regent. Tot nu toe is het goed gegaan, maar ik ben zo bang dat het leidt tot lekkage.
Haha dit klinkt echt niet als een slim plan
maar ik neem aan dat hier goed over is nagedacht ook door een loodgieter of iemand haha
Waarom zou je dit goed vinden?
En waarom kaart je dit niet aan bij de buren om te laten veranderen want dit leest alsof je je hier al vaker zorgen om hebt gemaakt