Burenergernissen #2

We hebben het over vier uur stofzuigen hè

7 likes

Je reageert denk ik op de verkeerde

3 likes

Uh nee? Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen inbeelden hoe vier uur stofzuigen klinkt

1 like

Misschien de woonkamer aan het verbouwen? En daarnaast alle plinten en hoekjes schoonmaken? Op standje slak?

1 like

7u 's ochtends in het weekend is gewoon asociaal hoor

21 likes

Haha ja blijf lekker volhouden dat het mij om het stofzuigen ging en de rest van mijn bericht over het lawaai negeren.

Het ging niet om het stofzuigen; er was 4 uur lang tyfus lawaai veroorzaakt door iemand die gewoon tering luidruchtig is.

Deze buurman is door de overloop op de trap is gesprongen omdat hij als een idioot op de trap springt en rent. Totdat het mis ging en hij een gat in de overloop sprong.
Dus als hij ook 4 uur lang vanaf 7 uur sochtends als een idioot met dingen in huis aan het bonken, gooien, stampen, rollen, wat hij dan ook aan het doen is, iedereen heeft een keer een grens waar het klaar is. Mijn grens was gister, daar heb ik wat van gezegd en het was klaar.

Je hoeft als buren niet om elke scheet te zeiken maar als iets abnormaal gedrag of geluid is dan mag je een ander daar gewoon op aanspreken.

45 likes

Door de weeks ook.

6 likes

Ja klopt ook!

1 like

Kinderachtig

46 likes

Mijn bloeddruk is helemaal prima!

4 likes

Een gat in de overloop, damn :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Dat stond gewoon al in een van haar eerste posts hierover, dus misschien heb je onbewust wat selectief gelezen

10 likes

Dan nog komen er reacties van mensen die het bagatelliseren en het dus duidelijk niet kunnen inbeelden.

3 likes

Wat een saaie discussie, doe zoals audiosensitieve personen dag in dag uit doen en zet een koptelefoon op met muziek.

2 likes

Ja maar deze snap ik ook niet. Zeg dan tijdens 1 van die 2 avonden dat je het niet wilt hebben zoals ze hebben bedacht. Maar laat die mensen gewoon hun werk doen.

2 likes

Ik heb hier al vaker gepost en altijd over dezelfde buurman. De laatste keer toch nog een keer instanties en alles benaderd (dit gezeik speelt al sinds 2020), krijgen we nu eindelijk een reactie van de woningbouw, ze gaan naar de buurman voor zijn kant van het verhaal. Dat is allemaal al gebeurd, meerdere malen, er ligt een dossier van tien kilometer en nu komt het… Hij doet geen deur open en misschien kunnen wij alvast aan dossieropbouw doen?
Ik voel me zo ontzettend niet serieus genomen dat dit echt de laatste keer was dat ik van iemand hulp vraag, wat een frustrerende bende op deze manier.

6 likes

Mijn buren hebben volgens mij van die zware riviera maison stoelen en ik hoor ze altijd schuiven zoooo irritant

Maar goed kleine ergernis het kan altijd erger

1 like

Ik heb al een paar maanden nieuwe onderburen, die zich nooit hebben voorgesteld. Prima, maar dan ga ik het ook niet doen. In december hebben ze een petty briefje achtergelaten voor de deur omdat een vriend snachts per ongeluk bij hun had aangebeld en of ik in het vervolg het goede huisnummer wil doorgeven =’) Dan denk ik al, klop even aan ofzo. Maar deze buren hebben elk weekend feestjes met tering veel mensen, en het zijn hele gehorige huizen. Ze waren woensdag al bezig. Maar nu gisteravond weer een feest met vet veel lawaai, mensen die continu in en uit lopen, harde muziek en gejoel. En nu zijn er volgensmij nog steeds 15 man en hoor continu iedereen tering hard praten en alsnog in en uit lopen. En er belde meerdere malen mensen aan bij mij. Nu ben ik echt geneigd om ook een petty briefje achter te laten, maar dat ga ik niet doen haha. Opzich prima om bezoek te hebben of af en toe een feestje te geven natuurlijk. Maar wel irritant dat je dan op zondag ochtend nog steeds in de herrie zit.

4 likes

En nu ga je nog steeds niet langs?

28 likes

Nee. Het geluid nu is niet zodanig dat het ernstige overlast is, maar wel gewoon irritant zeg maar. Vind het dan niet fair om op zondag middag daarover te gaan klagen.