Burenergernissen #2

Ik vind dit altijd zo’n kinderachtige houding :smiling_face_with_tear: wil je nou kennismaken met je buren of niet?

45 likes

I know dat het kinderachtig is, maar nee ik hoef geen kennis meer te maken. De enige keer dat ik haar zag zei ik hoi en deed zij de deur dicht. Als er dan later ook nog een stom briefje voor mn deur ligt ben ik er wel klaar mee haha

2 likes

Nou vooral dat dan ga ik nu ook een briefje onder de deur door schuiven!!! Vind ik echt groep 1 gedrag. Uiteindelijk zul je met elkaar moeten leven want dat is nou eenmaal het ding van boven elkaar wonen dus bel gewoon aan, stel je voor en kaart de overlast aan.

6 likes

Ik zeg toch dat ik dat briefje niet eronder ga schuiven, en het nu niet zodanige overlast is maar gewoon irritant?

1 like

Nee maar ik vind ik ben geneigd om dat te doen ook al kinderachtig genoeg

1 like

Alsof jij nooit petty gedachtes hebt die je niet uitvoert. Denk dat iedereen dat weleens heeft.

37 likes

Bij elk bericht hier waarin dat vermeld wordt, denk ik ‘jij bent de irritante buur’.

14 likes

Ik postte gisteren in het wjekw topic dat er vrijdag op zaterdagnacht iemand bij ons aanbelde en klopte (niet open gedaan). Uiteindelijk bleek het om een buurman te gaan die zijn auto niet kon parkeren in de garage omdat de auto naast hem zo scheef ingeparkeerd stond. En hij dacht dat het onze auto was. Was niet eens zo!!

Ja sorry maar vind het heel aso. Zeker als je niet eens zeker weet van wie die auto is. Snap dat het vervelend is maar zet hem een nachtje buiten en kom de volgende ochtend.

11 likes

Snap dat de buurman het lastig vond maar dan ga je idd niet midden in de nacht aanbellen, heel aso.

2 likes

Maar dan kunnen die mensen toch ook nooit rekening houden met jou?

4 likes

ik heb al kk meer dan 2!!! jaar verbouwende buren om me heen in een huis met muren en isolatie van papier. eerst de ene kant hele huis gestript en nu aan de andere kant en daar zijn ze nog lang niet klaar. ik wil gewoon ff op vrijdag laat gaan slapen en op zaterdag tot 1 uur in mn nest liggen doezelen zonder gebonk en geboor en getril. ben atm moe én pms én winterdip en ik wil echt ff iemand vermoorden nu

en zag gisteren dat mn schuine onderburen hun huis te koop hebben staan dus daar zal ook wel weer verbouwd gaan worden :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::gun::gun::gun:

edit oja en 3,5 jaar terug is er onder mij verbouwd waardoor ik letterlijk in stofwolken zat haha wat een continue hel eigenlijk :cry:

6 likes

Dit is geen ergernis, maar een verwondering.

Kennelijk hebben vorige week mensen/iemand idk in mijn straat ‘s nachts op ramen geklopt van mensen bij wie er nog licht brandde. Verder is er niks gebeurd, er is niemand dood of zo alleen ging het kloppen kennelijk lang door, ja oké irritant maar goed geen brandbom of zo.

En nu is de hele straat bezig over ‘aangiftes doen’, iemand zegt dat hij (jaren geleden haha) óók slachtoffer was van zulke intimidatie :joy::joy: en ze hebben met de politie overlegd dat ze nu 112 mogen bellen als er weer iemand op een raam klopt :sob::sob: en ze willen graag extra oplettendheid van de politie hahaha. Het gaat hier dus over een gemiddeld 1 in de 3 jaren nachtelijke raamklopperij hè en überhaupt hoe zien ze dit voor zich? Willen ze dat de politie dan ‘s nachts door onze straat gaat lopen en aan voorbijgangers (is een brede doorlopende straat richting centrum) vraagt ‘bent u van plan bij iemand op het raam te kloppen?’ ?

Ja sorry maar dit zijn geen vrijstaande huizen oid, het zijn huizen met meerdere bewoners per pand dus het is niet alsof je doodsbang alleen op je hutje op de hei zit wanneer er iemand klopt, als je schreeuwt zijn er zo 124 mensen wakker.

I really can’t.

23 likes

Maar even, hoe graag wil je nu ergens deze week op wat ramen kloppen?

39 likes

Hahahahaha ik dacht ik wacht een paar maanden om ze een vals gevoel van veiligheid te geven.

Wachten tot november en dan pepernoten tegen ramen gooien is ook een optie, heb ik direct een alibi.

20 likes

Is er nog geen buurtbeveiliging? Een stelletje oude mannen met reflecterende hesjes die 's nachts patrouilleren? :joy:

1 like

Ik zou een rode handafdruk ofzo achterlaten. Of bijv een afdruk van een klauw ofzo @Zemraluani

6 likes

Haha, doet me denken aan die keer dat er bij ons in de buurt plots streepjes (zwarte stift) op de brievenbussen stonden. Sommige hadden er 3, anderen 1 en weer andere geen. Politie werd direct ingeschakeld voor een grootschalig onderzoek. Ik zag voor het eerst buren buiten die je anders nooit zag, allemaal in rep en roer. Dit was sowieso een teken dat er een grote inbraakactie in het verschiet lag.

Bleek het een nieuwe krantenbezorger te zijn die met streepjes aangaf welke kranten hij moest leveren.

39 likes

:joy::joy::joy:

Nothing can stop the clawwww

Ook schandalig eigenlijk? Bietje met stift op iedereen z’n brievenbus lopen kalken.

4 likes

Misschien hanteer ik een andere definitie van schandalig, maar een mini streepje met stift zodat de bezorger net wat efficiënter z’n werk kan doen overleven we wel toch.

55 likes