Het is een brievenbus. Denk niet dat iemand zich daar zorgen over gaat maken.
Haha ja dat was het volgende waar veel ophef over was. Totdat iemand effectief een doekje pakte en de streepjes makkelijk weggeveegd konden worden. Ik heb wel een beetje van genoten. Wij hadden geen streepjes (want geen krant), wel een paddenstoelhuisje ingekrast in onze gevelsteen. Daar is de politie door buren ook op gewezen haha, want ja wat zou dat dan betekenen.
Misschien had je al gekeken hoor, maar kun je dat niet terug vinden op de website van je gemeente?
Ik was al even bij onze gemeente aan het kijken en kan zelf niet iets specifieks vinden over zulke zaken, maar volgens mij ligt er hier op dit moment ook niks open dus ik weet niet of dat de reden is dat ik het niet terug kan vinden of dat het gewoon niet vermeld wordt ![]()
Misschien denk ik te simpel, maar als de gemeente het antwoord al niet weet, hoe zouden de buren het dan moeten weten?
In mijn straat staat al 2 weken een hele grote generator/pomp(?) dag en nacht aan omdat ergens aan de overkant verbouwt wordt. Gelukkig is de herrie van het tegelslopen intussen gestopt, maar de generator klinkt bij mij binnen precies als een trillende telefoon dus is echt irritant tijdens thuiswerken en scriptieschrijven.
Zou zelf ook tenminste even een briefje door de bus van directe buren en overburen doen als ik zo lang zou verbouwen/constant geluid zou produceren.
Ik zit me op te vreten in de achtertuin. Buurman is al de hele tijd bezig met tuinieren. Nu hoor ik hem om de 5 minuten zijn keel schrapen. Gozer, ik weet nou wel dat je in de tuin bent. Neem gewoon een slok water of een strepsil.
Een buurman twee huizen verder belt altijd buiten, echt hele gesprekken over van alles, en net toen het interessant werd ging hij naar binnen ![]()
Het hoge druk seizoen is weer begonnen!
De buurkinderen zijn nog aan het basketballen in de tuin. Ontiegelijk irritant kak geluid.
Edit het was 1 uur 's nachts
Zit in de tuin en mijn buurvrouw ook en de gesprekken die zij heeft met emotioneel instabiele hond
vreselijk
Ik heb nieuwe onderburen, ik woon zelf in een appartement erboven. Ze roken in hun tuin, recht onder mijn balkon
Mijn balkon zit aan mijn slaapkamer vast en ik ruik de rook zelfs als ik 's ochtends in bed lig, dan staat het raam op een kier. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ja ze roken gewoon in hun eigen tuin, maar ik vind het wel heel vies. Mijn was stonk laatst ook helemaal, dat had ik laatst toen het mooi weer was op het balkon aan een rekje hangenā¦
De buren zijn super aardig, ik heb ze een paar keer (kort) gesproken en de buurvrouw vroeg laatst of ik een keer een kopje koffie kom drinken. Dus het contact is leuk tot nu toe!
Moet ik dit gewoon accepteren of kan ik er eens iets over zeggen/vragen?
Ze doen in principe niks fouts. Als er goed contact is zou je het wel kunnen aangeven
Is hun tuin lang genoeg dat ze ook wat verder van jouw balkon kunnen staan?
Als er goed contact is zou je dat nog kunnen voorstellen. Anders zal je jet moeten accepteren denk ik.
Ja ze hebben een grote, diepe tuin. Maar hun āzitjeā met tafel en stoelen hebben ze recht onder mijn balkon staan. Er is wel genoeg plek om het evt. op te schuiven of onder mijn keukenraam te zetten ipv onder mijn slaapkamerraam maar ja ik kan me voorstellen dat hoe het nu staat hun voorkeur heeft haha. Ik denk dat ik eerst maar eens een kopje koffie ga drinken en gewoon kletsen/verder kennismaken en dan wel weer verder zie.
Ja, zou inderdaad eerst eens koffie gaan drinken maar denk dat je het dan zeker voor kan stellen hoor.
Mijn vriend rookt (helaas) in de tuin en stel de buren zouden aangeven van joh kan je wat meer achterin roken zou daar echt zeker rekening mee gehouden worden (nu rookt hij al achterin de tuin maar stel).
Een vriendin van mij rookt ook en haar buren hebben gewoon netjes aangegeven dat het bij hun dan de slaapkamer inwaait. Zij gaat nu dus gewoon even naar buiten aan de voorkant tenzij het regent. Gewoon easy gesprekje en oplossing voor beiden gevonden.
Ik rook zelf en zou het helemaal niet erg vinden als iemand zoiets vraagt. Maar ik probeer ook op bijvoorbeeld een terras zoveel mogelijk rekening te houden met anderen.
Dan zou ik het zeker vragen. Ze hoeven dan ook niet per se hun zitje helemaal op te schuiven, kunnen dan toch ook een stoel achterin de tuin neerzetten als ze willen roken of staand roken. Zeker als je gewoon goed contact hebt zou ik het vragen, nee heb je en ja kun je krijgen.
Ik rook zelf ook in de tuin en ik zou het erg graag willen weten als mijn buren hier last van hebben. Ik vind dus dat je er prima wat van kan zeggen als je daar bijv op de koffie gaat.
Hebben jullie dit ook al met ze besproken?