Benieuwd naar wat jullie hiervan vinden, want zelf weet ik het niet zo goed. Onze directe buren hebben veel kinderen en die spelen eigenlijk altijd met mooi weer in hun achtertuin. Ze spelen een spel op de trampoline met ballen/frisbees, waarbij die ballen dan regelmatig in onze tuin komen. Kan gebeuren en het is weinig moeite om die bal even terug te gooien (al gebeurt het wel vaak). Nu zijn we erachter gekomen dat ze ook gewoon zelf over het muurtje klimmen om de ballen op te halen, als ze denken dat we niet thuis zijn (of geen zin hebben om aan te bellen ofzo). Ze lopen dan via de poortdeur weer terug naar hun eigen tuin, waardoor onze poortdeur dus ineens open staat (terwijl we die normaal altijd dicht hebben), of ze klimmen over het muurtje weer terug.
Laatst zat ik dus thuis te werken en stond ineens de buurjongen in de tuin. Hij schrok ook toen 'ie mij zag haha. Ik zat in een meeting dus kon ook niet gelijk reageren. Heb er daarna ook niets van gezegd, ook niet tegen hun ouders ofzo. Omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik hier nou van vind. Aan de ene kant boeit het me niet zoveel, ze zijn echt 3 seconden in onze tuin en het scheelt mij die bal teruggooien. Aan de andere kant vind ik het best indringend en brutaal om dit zonder overleg zo te doen. Het zijn jongens van ongeveer 15/16 jaar. Er zit nog wel een irritatie onder, namelijk dat ik het raar vind dat jongens van die leeftijd nog zoveel op een trampoline spelen en ballen tegen de schutting trappen. Maar dat vind ik een onredelijke irritatie van mezelf omdat het juist ‘goed’ is dat ze buiten spelen ipv gamen/blowen weet ik veel wat ze op die leeftijd doen haha.
Daarom benieuwd wat jullie vinden!