Burenergernissen #2

Inderdaad, heb je al een gesprek gehad? Misschien dat zij zelf wel overwegen te verhuizen vanwege de gezinsuitbreiding? Of is daar wel voldoende ruimte voor meerdere kinderen? Zou zonde zijn dat jullie gedwongen verhuizen als blijkt dat zij enige tijd later zelf gaan.

5 likes

Ja en dan komen er andere mensen wonen waar je ook geluidsoverlast van hebt. Klinkt namelijk als een slecht geïsoleerde bedoeling daar als je dusdanig veel overlast hebt.

2 likes

Wat zou je dan verwachten? “oh ik snap het, laten we het aborteren” “dat kind zullen we wel in de badkamer oplsuiten zodat je niets hoort” ???

15 likes

Snap dat dat vervelend is, zeker omdat ze zeggen dat ze hun best erop te letten maar het nog steeds voor zoveel overlast zorgt bij jullie.

@ainu eh nee natuurlijk niet, maar hoe het in het bericht werd neergezet was niet alsof er al duidelijk met de buren over gesproken was om te kijken waar je rekening met elkaar kunt houden. Dan lijkt met spoed naar een ander huis zoeken nogal een heftige beslissing

3 likes

Is het huur of koop?

Maar vind je een rondrennend kind overlast?

3 likes

Als je steeds gestamp hoort… lijkt mij ook zwaar irritant als je dat steeds boven je hoort.

21 likes

Als er nauwelijks geluidsdemping is tussen jou en je bovenburen kan dat toch overlastgevend zijn? Of dat dan een kind, een thuiswerkend iemand, een hond, een kat of een robotstofzuiger is: maakt niet uit toch.

11 likes

Oh dat zou mij wel uitmaken. Een hond, harde muziek, rooklucht etc zijn onnodige keuzes waar je afspraken over kunt maken als het goed is.
Maar kinderen zijn de nieuwe belastingbetalers, en onvermijdelijk in het leven, dus om de kinderen van de bovenburen als reden nemen om te verhuizen vind ik tamelijk bizar?

5 likes

Ik ga stuk

89 likes

Als het goed is dan he

2 likes

Dat is toch de afweging die @Bergson en haar partner zelf maken. Jij woont daar niet, weet niet hoe het is/klinkt en wat voor effect het op Bergson en haar partner heeft. In een eengezinswoning naast een rondrennend kind wonen klinkt in mijn oren iig als een heel andere (en veel houdbaardere) situatie dan wanneer dit boven je in een slecht geïsoleerde woning gebeurt. Begrijp niet zo goed hoe je erbij komt om dit dan meteen bizar te gaan noemen.

31 likes

Ik vraag me soms af waarom mensen steeds minder tolerant zijn en steeds minder lijken te verdragen.
Als je in een appartement met bovenburen woont weet je toch dat je met leefgeluiden van buren te maken krijgt? En dus ook met mogelijke gezinsuitbreiding?

2 likes

Je leest wel heel makkelijk over de huilbaby heen

4 likes

Nee, maar zijn wel de toekomstige belastingbetalers hè. Dus kom beetje tolerantie is op z’n plek. Ook al lijkt t alsof ze naast je aan het stampen zijn

6 likes

Klopt, dat is vast heel vervelend.

Net als kinderen die zo hard rennen in het appartement boven je dat je glazen uit de kast trillen en je de tv amper kan horen. Weet niet of dat de situatie bij @Bergson is, maar bij mij is dit wel geweest en daar word je behoorlijk gek van.

Voor we konden beslissen te verhuizen, zette moeder de keuken in de fik en zijn ze zelf weg gegaan, maar ik wil hierdoor nooooooooit meer bovenburen.

5 likes

Maar de nieuwe belastingbetaler kan toch ook op een speelveldje spelen/stampen, ik moest dat vroeger ook van de buurman die geen tolerantie had voor voetballende kinderen in de buurt. En toen ik uiteindelijk belasting moest gaan betalen liet hij z’n kinderen wel in de tuin voetballen :sleepy:

Nee maar zonder dollen, Helaas heb je het niet helemaal voor het kiezen soms met waar je gaat wonen en als dat appartement destijds prima was maar met gezinsuitbreiding de verdraagzaamheid op is vind ik dat niet persé gek om eerlijk te zijn. Volgens mij zijn er ouders die hun eigen huilbaby al niet verdragen. Laat staan als het niet eens die van jou is waar je naar mag luisteren.

7 likes

Ik snap het. Mijn vorige appartement was gloednieuw en goed geïsoleerd qua geluid. Maar toch hoorde we continu kinderen stampen, huilen en gillen etc. Om gek van te worden. Nu konden we de bovenburen natuurlijk niks kwalijk nemen. Maar het verstoorde wel echt ons woongenot. We waren continu on edge. Toen we uit elkaar gingen wist ik niet hoe snel ik weg moest.

Ik woon nu kleiner, maar in een appartement met 1 slaapkamer en het is een loft. Dus zwaar ongeschikt voor kinderen, dus die wonen hier ook niet. Ik woon hier heerlijk in mijn kinderloze enclave :heart:

Succes met het vinden van een nieuwe woning. Hoop dat het snel lukt.

12 likes

Gebruikten ze dan wel een goede ondervloer met de juiste demping?