Bovenburen zouden moeten worden afgeschaft.
Zoooo maar echt. Ik lig me al weer een uur op te winden over die klootzakken die boven mij wonen
Mijn nieuwe bovenburen zijn ook deze week gestart met klussen. En zijn vrouw loopt de heletijd op hakken door haar huis.
Ten eerste wtf, je doet toch je schoenen uit als je thuis bent??
Ten tweede wat denk je zelf, dat niemand je naaldhakjes hoort in een flat?
Ze klussen netjes binnen de gangbare tijden maar die geluiden van dr klote hakken⦠Ik geef het nog een week en daarna ga ik wel ff doorgeven hoe fucking gehorig een flat is en dat hakken daar niet aan bijdragen.
Het klinkt alsof die vrouw al twee dagen zit te zeiken dat ze niks kan zien en dan gaat die collega ff jolig lopen doen, kan me best voorstellen dat dat in het verkeerde keelgat schiet. Niet dat ik me kan inleven in die vrouw, want fucking boeie, maar ok.
Update: Woensdag komt iemand van de gemeente langs om de situatie te bekijken (en mee te denken wat te doen met haag/schutting, hij vond het fijn dat we er wel telefonisch achteraan gingen), volgens luchtfotoās die ze bekeken hebben zou het alsnog onze grond zijn en dus geen gemeentegrond. Wil dit wel zwart op wit hebben.
Maar kan me wel heel goed voorstellen dat dat irritant is. Kunnen jullie de bus in het weekend niet ergens parkeren waar hij niet bij iemand voor het raam staat?
Update: en waarschuwing lang verhaal voor wie het interesseert haha.
De overlast bleef voortduren, er is nogmaals een aanvaring geweest met de buren toen wij ze hier nogmaals op hebben aangesproken.
Ook dat liep op niks uit, toen er weer geblaft werd heb ik nogmaals de woningbouw boos opgebeld en die gaf aan dat ik maar de politie moest bellen.
Dat heb ik gedaan en een melding gemaakt en mijn melding is toen doorgezet naar de wijkagent. Maar de politiemevrouw die ik aan de lijn had (echt een superlief mens) gaf aan dat de woningbouw zich er zo ook wel lekker makkelijk van afmaakt met de verwijzing naar buurtbemiddeling. Uiteindelijk heb ik na dit gesprek dus een best wel stevige mail gestuurd naar de woningbouw.
Ik heb aangegeven dat ik inmiddels alles heb gedaan wat in mijn macht ligt, de buurtbemiddeling een wachtlijst heeft en de overlast intussen voortduurt en ik hier dus niet mee akkoord ga. De volgende dag werd ik gebeld door een van de medewerkers daar en die heeft nadat ik mijn verhaal heb gedaan, het logboek heb opgestuurd en de geluidsopnames de buren gebeld.
Lang verhaal kort: de buren zijn niet helemaal in orde, staan ook onder begeleiding en in hun beleving kan ik niks meer goed doen omdat op het moment ze worden aangesproken in de slachtofferrol schieten en het aan mij ligt (?). De vrouw van de woningbouw erkende ook alles wat ik al had aangegeven en begreep ook dat ondanks mijn pogingen ik niet verder kwam.
Ze heeft aangegeven bij mijn buren dat de overlast nu te vaak, te veel en te luid is en ze hier iets aan moeten doen. Iedereen heeft zijn verhaal kunnen doen, ze heeft het echt goed opgepakt en ook aangegeven dat ik de buren niet meer aan moet spreken. Was ik ook niet meer van plan haha maar ik heb inderdaad gezegd dat ze bij mij op standje negeer gaan.
Vanaf toen is het eigenlijk een periode goed gegaan, de hond wordt niet meer alleen thuisgelaten. Wel werd ik een week later gebeld door de woningbouw dat ik gezegd zou hebben dat ik haar huis in de fik zou gaan zetten . Ik heb ook aangegeven dat dit echt onzin is en ik niet weet waar ze dit vandaan haalt. Vrouw van de woningbouw gaf ook al aan dat ze het wel een beetje een onzin verhaal vond en dat in haar beleving dat ook iets was wat ze niet echt uit mijn mond hoorde komen. Maargoed ik moest er achteraf eigenlijk wel om lachen want dit was een beetje een sneue poging om mij in een kwaad daglicht te zetten omdat ik geklaagd had.
Maargoed dit is inmiddels 3 weken geleden gebeurd, het ging 2 weken goed en nu blaft die k*thond weer best wel vaak⦠Vorige week was er hier voorjaarsvakantie en zijn ze de hele dag thuis. Mijn vriend zei van joh ga eens turven hoe vaak en op een aantal dagen is er meer dan 65+ keer geblaft.
Ook nu zijn ze thuis maar hoor ik de hond weer best vaak blaffen. Niet continue maar om de minuut blaft hij wel.
Dus ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet⦠Moet ik nu weer de woningbouw bellen? Ik wil ook geen zeikerd zijn en heb ook niet de verwachting dat ik de hond helemaal NOOIT meer hoor maar dit geblaf de hele tijd vind ik ook hinderlijk.
Maar wat gaat de woningbouw nu verder doen? Is het hierbij klaar?
De woningbouw heeft aangegeven aan de buren dat de overlast moet stoppen. En als de overlast niet stopt dat er vervolgstappen worden ondernomen (maar dat gaat natuurlijk ook niet 123).
Dit was dus een soort van wake up call en de hond wordt nu niet meer alleen thuisgelaten. Buren hebben ook aangegeven dat ze op cursus zouden gaan. Woningbouw heeft toen aangegeven aan mij dat als de overlast voortduurt ik weer contact moet opnemen.
Het ging dus even goed. Nu blijft hij niet meer alleen thuis maar sinds anderhalve week blaft hij weer vaak (zie mij laatste alinea). Twijfel dus of ik weer aan de bel moet trekken of dat ik onredelijk benā¦
Ik vind om de minuut blaffen wel te veel om mee te hoeven dealen hoor. Ik zou daar ook niet mee kunnen leven.
edit: Maar misschien zijn ze nu andere tactieken aan het proberen, dus je kunt ook nog even een week aankijken terwijl je wel een logboek bijhoudt.
Vind om de minuut echt veel hoor. Zou er echt gek door worden. Zou gewoon weer bellen naar de woningbouw.
Ja wel he. Ik ga denk ik morgen even die vrouw van de woningbouw bellen.
Deze ochtend was het ook rustig en nu in de middag weer om de paar minuten geblaf. Maarja omdat die mensen al zo hoog in mn irritatie zitten kan je al snel iets niet hebben dus dan ga ik aan mijzelf twijfelen.
Nee dit klinkt vreselijk. Daarnaast is het ook gewoon zielig voor het hondje als hij de hele dag alleen maar aan het blaffen is.
De hele straat blijft maar verbouwen. Een klaar dan weer volgende huis. Straat zelf gaat ook nog open binnenkort.
En de pubers van de buren (zijn net middelbare af denk ik) geven dit weekend feestje. Netjes aangekondigd, een keer moet kunnen. Maar lijkt alsof ze voor een project x aan het voorbereiden zijn. De hele week al, spullen die worden gebracht en pubergegil.
Blij als het het voorbij is en ze zondag liggen uit te kateren.
De ouders zelf zijn weg.
Twijfel om zelf ook te verkassen maar bij mn ouders slaap ik slecht. Maar is wel mn backup plan.
Het huis van mijn buren ligt een paar meter verder naar achter dan ons huis waardoor hun voordeur eigenlijk op hetzelfde punt is als het midden van onze achtertuin. Nu hebben ze als afscheiding een paar houten paaltjes erin geslagen op heuphoogte (omdat ze anders naar eigen zeggen geen zonlicht in hun halletje hebben) waardoor ze eigenlijk gewoon constant in onze achtertuin kijken als ze hun huis binnen of buiten gaan. En Ć”ltijd als ik eventjes een halfuurtje in de achtertuin zit moeten ze opeens 5x naar binnen en naar buiten. Kan nog niet eens even aan mijn buik krabben (wat gisteren gebeurde) of ik kijk alweer in het gezicht van mijn buurmanš
Kan je er zelf niet iets neerzetten of planten zodat je geen last van inkijk meer hebt?
Ja zeker wel, gaat ook nog wel gebeuren. Alleen was nogal een opknaphuis dus we zijn bijna klaar met de binnenkant en daarna gaan we wel een keer buiten aanpakken en dat is het eerste wat min betreft aan de beurt komtš
Ik wou op tijd naar bed maar er is ergens een feestje gaande dus dacht om 23:00 ach hopelijk wordt het zo minder. Maar het gaat alleen maar harder inclusief karaoke en ik lig klaarwakker in bed
Heb nu maar het idee dat ik morgenochtend even aanbel om dit aan te kaarten want ook geen idee wat ik aantref als ik nu er naar toe ga.
Lekker uit bed laten komen
Tringggg tringggg motherfuckerss
Wat @anon50301661 zegt, ik weet niet of mensen doorhebben hoe erg het doorklinkt.
Oh en volgens mij gaan ze nu weer net zo hard verder