Ik denk het eigenlijk niet nee…
Is het sociale huur? Je zou dan de woningbouwvereniging in kunnen schakelen (kan trouwens misschien ook wel bij midden of hoge huur, als het van dezelfde verhuurder is…) Bij mijn moeder is eens een mannetje gekomen met zo’n apparaat om haar gestampt te meten en daarna heeft hij ook gevraagd naar de ondergrond etc. (De onderburen hadden een klacht ingediend dat mijn moeder de hele dag op hakken rondliep
, waar het geluid vandaan kwam is toen niet duidelijk geworden en daarna zijn die mensen verhuisd)
Ja ik moest ook met een bonnetje aantonen dat ik de juiste ondervloer aan zou leggen. Zodat de vloer niet helemaal open moest mocht er ooit een klacht binnenkomen. Of nou ja moest. Je kan natuurlijk gewoon iets neerplempen met een harde vloer maar het werd in ieder geval sterk aangeraden om eerst toestemming te vragen zodat je vloer nooit opengebroken hoefde te worden.
Hele lastige situatie zeg. Ik denk dat, hoe lullig ook, er maar 1 partij is die hier concreet wat aan kan doen en dat zijn jullie. Ik heb geen idee hoe oud het oudste kind is, maar geluids/ bewegingloos zullen kinderen toch nooit zijn.
Wellicht kan jullie verhuur makelaar wat sneller meewerken / denken in een (tijdelijk) appartement / huis tot jullie eventueel een koopwoning hebben gevonden? En: als zij ook het appartement boven jullie verhuren kunnen jullie wellicht aankaarten dat jullie twijfelen over de vloer?
En verder: oordopjes/ zachte achtergrond muziek opzetten om het geluid wat te ‘vertroebelen’?
Sterkte, echt rot als je je niet helemaal kan ontspannen in je eigen huis. ![]()
Bij een vriendin van mij had de onderbuurman last van haar zoontje als hij op zijn kamer speelde (hij rende veel op en neer of zoiets). Zij dachten dat dat wel mee viel, maar toen de onderbuurman ze uitnodigde om eens te luisteren was het veel erger dan zij dachten. Nu hebben ze de ‘regel’ dat haar zoontje voor tien uur in de ochtend en na tien uur in de avond (ligt hij allang op bed maar goed) actief op zijn kamer speelt.
Misschien denken ze zelf dat het wel meevalt en helpt het als ze het eens horen?
Wij konden de buren vroeger letterlijk horen plassen, ik denk dat niet iedereen hier de ervaring heeft van slecht geïsoleerde geschakelde woningen.
Never forget mijn opera zingende bovenbuurvrouw.
Mijn buurmeisje en ik konden elkaar horen niezen en zeiden dan gezondheid en dankjewel ![]()
Hahaha same. Toen ik in onze totaal niet geïsoleerde flat woonde praten ik ook altijd met de buren door de muur.
Het is niet realistisch om te verwachten dat kinderen niet huilen/spelen. Dus als je de mogelijkheid hebt om te verhuizen, lijkt mij dat een goed oplossing.
Ik heb een heel goed geïsoleerd huis behalve op de wc, daar hoor ik idd de buurman gewoon plassen en ik word daar toch zooo onpasselijk van (gebeurt gelukkig niet heel vaak)
Brr in het eerste huis waar ik op mezelf woonde zat de wc van de bovenburen boven mijn badkamer (op zich niet onlogisch) maar mijn bovenbuurman en ik hadden precies zo’n ritme dat hij altijd uitgebreid ging plassen en ruften als ik lekker mijn eye of the day aan het fröbelen was een dat vond ik zo intens kut.
Oef ja. Herkenbaar. Hoor ook elke scheet, heb soms het idee dat ik samenwoon met mensen ![]()
![]()
Bij mij laat de buurman keihard scheten in de tuin. Vind ik ook altijd bijzonder.
Ik snap hem wel
Liever buiten, dan binnen in je eigen stank zitten toch.
Oh ik niet. Ik zit ook overduidelijk in de tuin ernaast. Vind het echt gênant.
Jij laat zeker ook scheten tijdens een concert
Is hij een beetje doof misschien? Dan denken mensen soms ook dat ze hele zachte laten ![]()
Zo niet dan vind ik het ook heel bijzonder
Nee hij zegt ook altijd ‘zo’! Of iets dergelijks als hij dat heeft gedaan.
Oh gatver zeg haha, dan is er geen excuus gewoon een smeerkees
Ja ![]()
Ugh wat zijn mannen toch vies