Burenergernissen #2

omg hier zou ik me zo mateloos aan ergeren :cry: ik haat het ook altijd zo intens als mensen scheten grappig vinden oid

10 likes

Ja echt walgelijk en zo’n afknapper

9 likes

Ik heb ook een collega die in meetings ook gewoon boeren laat enzo. Met geluid. Ik zit ook steeds met open mond te kijken.

3 likes

Hahaha never forget die vriend van iemand die dacht dat anderen een binnensmondse boer niet hoorden :joy:

7 likes

Dit zou voor mij echt reden zijn om tijdens een overleg op te stappen.

6 likes

Ik erger me niet snel aan mijn buren en dat ik gister de hele dag in de herrie zat thuis te werken maakt me ook niets uit, maar nu zie ik wat ze gedaan hebben: een airco unit geplaatst precies aan de andere kant van de schutting :sob:
Zelfs binnen hoor ik dat ding brommen, laat staan als je straks ff in je tuin wil zitten met mooi weer. Gelukkig slaap ik wel aan de andere kant van het huis.

2 likes

Geen idee of je er iets mee wilt maar er zijn wel regels over wat voor afstand er tussen een airco en de schutting moet zitten volgens mij…
Maar ik weet niet of je het een burenruzie waard vindt :joy:

3 likes

Ja ik zag het al, maar een burenruzie lijkt me nog kutter

2 likes

Hoeft niet meteen te escaleren in een burenruzie toch? Lijkt mij ook super irritant als je dat ding zelfs binnen hoort brommen. Ik zou dat gewoon aangeven bij ze. Er zijn regels over hoeveel dB een airco mag maken bij de buren. Als ze daar niet aan voldoen kunnen ze bijv. ook kijken naar isolatie van de airco.

5 likes

Die airco bij jou binnen horen brommen zou echt niet nodig moeten zijn. Hebben ze hem aan de gevel bevestigd? Misschien scheelt het al als ze hem los van de gevel op de grond zetten.

En airco’s hebben vaak een stille stand. Kan ook veel schelen.

En zouden ze de airco nu aan hebben om te verwarmen of om te koelen? Kan me geen van beide eigenlijk voorstellen op dit moment. Maar als ze nu verwarmen, dan wel goed om te weten dat koelen veel minder vermogen vraagt en dus stiller is.

Ik zou dus wel in gesprek gaan, want er zijn echt wel mogelijkheden om dit te verminderen.

1 like

Ik heb geen idee hoe het precies gemaakt is, ik kan alleen die unit zien door de schutting maar verder niet. Toevallig komen ze zaterdag op visite dus dan zal het vast ter sprake komen.
Hun achterdeur zit evenver van de schutting als die van mij (ongeveer een meter) dus ik denk/hoop dat ze het dan zelf ook storend vinden haha.

@Eline_A ik denk verwarmen? Ik heb nu ook de verwarming aan dus ze besparen wel gas. Fijn als dat meer herrie geeft dan koelen, in de winter ben ik toch niet in de achtertuin

Ja, verwarmen zal wel logischer zijn nu. Koelen is echt maar een fractie van het geluid daarvan, helemaal als ze de stille stand aan zetten, dan hoor je echt nagenoeg niets.

Iets met een ombouw zou trouwens ook nog kunnen. Zijn ze misschien ook nog wel van plan?

3 likes

Mijn buurvrouw is echt een heel zuur mens, althans dat vind ik. Laatst was ze chagrijnig omdat we bellen aan het blazen waren. Waren van die mega bellen, groter dan je hoofd zeg maar. Ik ben altijd weer verbaasd over de dingen waar zij pissig van wordt. Ze doet dan ook helemaal pinnig ahah.

4 likes

Benieuwd naar wat jullie hiervan vinden, want zelf weet ik het niet zo goed. Onze directe buren hebben veel kinderen en die spelen eigenlijk altijd met mooi weer in hun achtertuin. Ze spelen een spel op de trampoline met ballen/frisbees, waarbij die ballen dan regelmatig in onze tuin komen. Kan gebeuren en het is weinig moeite om die bal even terug te gooien (al gebeurt het wel vaak). Nu zijn we erachter gekomen dat ze ook gewoon zelf over het muurtje klimmen om de ballen op te halen, als ze denken dat we niet thuis zijn (of geen zin hebben om aan te bellen ofzo). Ze lopen dan via de poortdeur weer terug naar hun eigen tuin, waardoor onze poortdeur dus ineens open staat (terwijl we die normaal altijd dicht hebben), of ze klimmen over het muurtje weer terug.

Laatst zat ik dus thuis te werken en stond ineens de buurjongen in de tuin. Hij schrok ook toen 'ie mij zag haha. Ik zat in een meeting dus kon ook niet gelijk reageren. Heb er daarna ook niets van gezegd, ook niet tegen hun ouders ofzo. Omdat ik gewoon niet zo goed weet wat ik hier nou van vind. Aan de ene kant boeit het me niet zoveel, ze zijn echt 3 seconden in onze tuin en het scheelt mij die bal teruggooien. Aan de andere kant vind ik het best indringend en brutaal om dit zonder overleg zo te doen. Het zijn jongens van ongeveer 15/16 jaar. Er zit nog wel een irritatie onder, namelijk dat ik het raar vind dat jongens van die leeftijd nog zoveel op een trampoline spelen en ballen tegen de schutting trappen. Maar dat vind ik een onredelijke irritatie van mezelf omdat het juist ā€˜goed’ is dat ze buiten spelen ipv gamen/blowen weet ik veel wat ze op die leeftijd doen haha.

Daarom benieuwd wat jullie vinden!

4 likes

Is het sinds jullie ā€˜confrontatie’ nog weer gebeurd? Kan me wel voorstellen dat zij daar van schrikken/zich betrapt voelen en nu wat voorzichtiger zijn.

3 likes

Ik zou het ook reteirritant vinden dat ze in je tuin klimmen, ondanks dat het jou idd tijd en moeite scheelt om het elke keer terug te gooien, het is toch gewoon jouw tuin. Zou de volgende keer dat je het ziet er wel iets van zeggen, gewoon netjes vragen of ze dat niet meer willen doen en jij heus de ballen wel terug gooit en als het dan nog een keer gebeurd ff aanbellen bij de ouders.
Zijn de ouders eigenlijk thuis als ze dit doen? Kan je namelijk niet voorstellen dat je als ouder zegt joh klim er maar overheen.

16 likes

Zoals je zelf ook al zegt zou ik de irritatie over het spel an sich loslaten, dit vind ik persoonlijk geen raar gedrag. Maar met regelmaat ongevraagd in iemand zijn tuin komen is daarintegen wel raar, dus daar kan je prima het kind of zijn ouders voor benaderen. Wellicht dat zijn ouders ook helemaal niet weten dat dit gebeurd.

9 likes

Nee 't gebeurt vaak overdag, dan zijn de ouders gewoon aan het werk dus denk niet dat die weten dat dit gebeurt. Denk wel goed wat je zegt inderdaad, om het wel een keer te zeggen. Het zijn verder ook totaal geen rare mensen en we hebben leuk contact dus dat komt wel goed.

@CarrieBradshaw ja, gisterochtend lag er een frisbee in de tuin die ik in de haast om naar werk te gaan nog niet had teruggegooid. En toen ik gisteravond thuis kwam was de frisbee weg dus die zullen ze ook gepakt hebben. De poortdeur zit wel dicht, dus ze zijn iig over het muurtje teruggegaan en dat vind ik toch al een fijner idee

2 likes

Ik vind het raar dat kinderen van 15/16 jaar nog steeds dingen over de schutting krijgen. Zou het zelf wel erg vinden dat mensen zonder mijn toestemming de tuin in komen. Via een deur of over de schutting maakt mij hierbij niet uit.
Zou het zeker tegen die kinderen zeggen dat het niet de bedoeling is dat ze ongevraagd in jouw tuin komen. Denk ook dat het een stuk opvoeding is. Wanneer je moet wachten tot de buurvrouw weer thuis is om je spullen terug te krijgen, let je denk ik ook beter op dat het niet nog een keer gebeurd. Valt het weer op dat ze het toch doen, ga je naar de ouders. Als het inderdaad redelijke mensen zijn en jullie op goede voet staan, moet dit gewoon bespreekbaar zijn.

13 likes

Ja dit dus. Ik zou dit echt heel vervelend vinden. Toch een soort inbreuk op je privacy.
Vind dit ook niet echt normaal gedrag. Ze moeten zorgen dat de bal bij hun blijft en anders maar wachten tot jij thuis bent om hem aan hun te geven.

Lijkt me vervelend als je je onbespied waant en ineens de buurjongen in je tuin staat en zo door je raam kan gluren. Ik zou daar zelf wel een punt van maken. Zoals je al zegt weten die ouders dat waarschijnlijk niet, want denk dat de meeste mensen dat niet goed zouden vinden. Dus ik zou dat zeker een keer met de ouders bespreken.

12 likes