Burenergernissen #2

Ik zou zelf denk ik wel oké zijn met een afspraak zoals eerst aanbellen, en zodra er niet open wordt gedaan en je ziet niemand door het raam (aka er is niemand thuis) dan even kort via de poort naar binnen om de bal te pakken. Maar wel ook benoemen dat het wel erg vaak gebeurt en of ze niet ergens anders kunnen ballen/erop kunnen letten?

5 likes

Ja ik ook. Ik denk ook zo dat dit verschilt per persoon, waar je grenzen liggen.
Ik zou het wel vervelend vinden dat ze nu zonder toestemming regelmatig in m’n tuin komen, en ook dat ze de poort open laten staan. Maar als het eenmaal besproken is maakt het mij niet zoveel meer uit.

5 likes

Maar het hele idee van een afgesloten tuin is toch dat een buitenstaander daar niet komt? Ik vind dat over muurtjes en schuttingen klimmen echt hondsbrutaal, en ik zou daar ook zeker wat van zeggen.

21 likes

Voordeel van afspreken dat ze de tuin niet in mogen als er niemand open doet, is dat ze waarschijnlijk ook snel leren om wat voorzichtiger met die bal te zijn.

Een enkele keer per jaar een bal teruggooien vind ik geen probleem, maar als het een gewoonte wordt zou ik het zelf wel irritant gaan vinden @septembersixteenth

6 likes

Zodra er vroeger bij ons maar één bal over de schutting ging, waren wij hem kwijt aan de (buiten/waak) hond van de buren. Ook 'n optie. :joy:

2 likes

Gewoon een waterstraal dierenverjager aanschaffen. Werkt hier voor de buurt katten, zal vast ook voor jongeren werken :joy:

3 likes

Of glasscherven op dat tussenmuurtje plakken, dat zal ze leren, pak aan!

Sorry flauwe referentie naar iemand die dat ihkv anti kat deed

8 likes

Ja zo’n favela schutting maken door een paar Heinekes kapot te slaan en op de bovenkant van je hek vast te zetten. Is ook mooi met zonlicht erop, win/win

Lekker speels element in je vinex tuin :hugs:

24 likes

Dan heb je iig wel groen in je tuin

20 likes

Toen ik in Brazilië was zag ik dit inderdaad op schuttingen/muurtjes, en naïef als ik was dacht ik dat het versieringen waren om het op te leuken. Gelukkig is dit wel 10 jaar geleden en weet ik inmiddels beter

10 likes

Waarom hebben ze een hond als ze hem toch alleen maar gebruiken voor tuindecoratie? Koop dan een standbeeld…

4 likes

Ik zou hier wel een melding van maken i.p.v. het alleen zielig vinden.

21 likes

Wat sneu dit! Zie je ze wel vaak wandelen met de hond? Heel zielig als zo’n beestje weinig aandacht krijgt. Als je het idee hebt dat de hond echt verwaarloosd wordt dan zou dat ik dat zeker melden via 144.

1 like

Als je twijfelt ook gewoon bellen. Beter dat je belt voor iets wat achter af niet nodig was, dan dat het wel nodig is en je hebt niks gedaan. Hoe is verder het contact met de eigenaren van de buurhond?

3 likes

Er komt nu sinds een aantal jaar een gigantische pislucht van de buren af. Het is echt zo erg dat we gewoon niet meer bij het zitgedeelte in onze tuin kunnen zitten. Het is de vraag waar het vandaan komt. We hebben sterk het vermoeden dat haar (illegale) onderhuurder uit het zolderraam plast, de dakgoot in. Er zit ook een hele verkleuring van de dakpannen daar. Maar ja hoe ga je dit hard maken? Sidenote, het zijn 2 alcoholisten.

5 likes

Gadverdamme, wat zijn sommige mensen toch ontzettend vies. Kun je geen contact opnemen met de politie hierover? Zeker als ze niet legaal wonen, heb je kans dat ze er wat mee doen.

12 likes

Hier 1 straat verderop wonen mensen die nu zo’n 2,5 jaar overlast veroorzaken.
Vorige week is er een zitting geweest en heeft de rechter bepaald dat de woning binnen 4 weken ontruimt gaat worden. Maar nu ze niets meer te verliezen hebben gaan ze helemaal los… zo erg is het nog niet geweest. Ik logeer nu bij mijn broer omdat ik anders niet kan slapen en er niets uit mijn handen komt op het werk.
Ik snap echt niet dat er bij zo’n uitspraak niet gelijk wordt ontruimd. :smiling_face_with_tear:

Om het nog triester te maken: ze hebben zelf Powned ingeschakeld. Maar het enige wat ze hiermee hebben bereikt is laten zien waarom ze worden uitgezet

15 likes

OMG love it geef ons details van de mess pls

31 likes

Volgens mij zag ik daar vandaag wat over op op tiktok, mensen met een kind van 6?

Volgens mij moeten ze wel een termijn stellen maar ik zou mezelf of die lui denk ik wat hebben aangedaan als ik met zo’n overlast te maken zou hebben denk ik :sob:

7 likes

Ik ben op powned gaan zoeken en zie een kort filmpje staan. Ik weet niet of het om dezelfde mensen gaat maar ik ga stuk om de montage :joy::joy: Ze komen er inderdaad niet al te best uit jezus.

Hoop dat je na 4 weken eindelijk wat rust in je buurt terug hebt. Lijkt me heel naar om telkens in te zitten.

3 likes