Wat dacht je van kinderen die tv kijken met de deur open…. Dan zit rustig chillen in de tuin in je rijtjeshuis er ook niet in
Ja maar echt he. Heb ik zelf ook. En ik weet niet of Mia het zo leuk vind dat haar leed nu ook bekend is. Moeders en dochter hebben er beide een handje aan helaas.
Ohja ook herkenbaar @Wspsls maar dan met muziek en vals meebleren. 🫠 Zucht…
Ik dacht gisteren wat is die piep continu? Kwam ik later bij mijn ouders was het blijkbaar bijgeluiden van wielrennen. Mijn buurman zet zijn balkondeur wijd open en kijkt dan sport op standje slechthorige senior. Gelukkig heb ik nc koptelefoon!
Haha ik ben ook echt super oplettend daarmee. Zodra m’n telefoon gaat en ik in de tuin ben, loop ik praktisch al meteen naar binnen
Kun je hier iets mee eigenlijk… of ben ik gewoon zuur?
Nee is echt gezeur, sorry.
Haha! Duidelijk!
Buurkinderen die minstens 3x per dag (als ze buiten spelen) de bal in onze tuin gooien. En dan aanbellen en ik gooi elke keer netjes de bal terug. Als ik het zie gebeuren dan gooi ik het direct terug zodat ze niet hoeven aan te bellen. En dan zie ik net de bal over de schutting gaan en hoor ik gillen ‘oh nee, de bal ligt bij de stomme buren’. En dan proberen de bal uit te struik te halen (lag hoog) want dat kon wel omdat we er toch niet waren. Maar even vriendelijk gezwaaid want zat gewoon in de tuin.
Ik ben dat gekrijs de hele dag zo ontzettend zat. En dit zijn geen kleine kleuters maar kinderen van een jaar of 9/10. Het zou voor mij echt een reden zijn om te verhuizen maar voor nu hoop ik dat het snel tieners worden die de hele dag op hun kamer zitten.
Kun je ze geen smartphone geven?
dan bespoedig je dat proces flink denk ik haha.
Ik vraag me heel vaak af of er nu tegenwoordig zoveel meer herrie is dan vroeger of ik gewoon oud word (99% kans op de laatste optie)
Oh dat zou heerlijk zijn!
Huizen verderop hoor ik ook wel kinderen spelen maar dan gewoon normaal geluid. Dus af en toe gegil, veel gelach en soms gehuil. Niet constant gekrijs, gescheld en ander gedoe. Ben ook gewoon pissig om ‘de stomme buren’ terwijl ik echt nog nooit iets gezegd heb over dat gedoe. (Heeft geen zin want die ouders zijn net zo.)
Haha omg ik had een onderbuurvrouw die de hele dag op haar balkon aan het paffen en bellen was op speaker. Het galmde ook enorm
En ik kon alles horen. Ze besprak echt de halve stad, roddelde overal over en ik hoorde ook hele verhalen over zwangere vriendinnen wat niet gewenst was, iemand die een overleden bewoner (ze werkte in de zorg denk ik) had gevonden etc etc. Echt allemaal zulke privacygevoelige dingen… heb ‘s nachts eens gevraagd of het wat stiller kon en dat vond ze alleen maar grappig dus het boeide haar gewoon echt niet
het zal je vriendin (of beter vijand haha) maar zijn
Als ze mij stom zouden noemen terwijl ik elke keer die bal zou moeten teruggooien, zou ik gewoon even drie dagen niet open doen. Bye.
Ik zou opendoen met “Hoi, de stomme buren hier!”
Nou ze kwamen vanochtend aanbellen, mijn man was thuis en die heeft een hernia dus kan niet zo snel opstaan van de bank. Gaan ze op tegen het raam slaan en schreeuwen dat de bal terug moet. (De bank staat naast het raam.)
@Wonderland , zeg dat nu niet! Of als het lawaai op hun kamer is dan maakt het me niet uit.
Ik zou de bal niet meer teruggeven. Misschien leren ze het dan. Dit is echt asociaal. Een keer de bal erover kan gebeuren, maar meerdere keren en dan ook nog zo tegen jullie doen? Jammer van je bal zeg.
En toen dan? Heeft je man de deur open gedaan en gezegd dat ze even normaal moeten doen? Heeft hij niet open gedaan? Niks gezegd? Ik zou hier wel iets van zeggen, desnoods tegen de ouders.
Hij heeft gezwaaid en dat was het. Ouders aanspreken heeft geen enkele zin, die zijn net zo erg. (Tijdens de corona periode heb ik contact gehad met veilig thuis over wat daar allemaal gebeurde qua geschreeuw en gescheld. Ze zijn nu gescheiden en op dat gebied is het iets rustiger. Al kan de nieuwe vriend er ook wat van.)
@papierhier, ik heb het echt best lang geacepteerd want dit is al jaren aan de gang. Eerst was het nog ‘kinderen zijn klein die mogen nog niet op het veldje spelen wat vlak bij is’ en ‘kinderen spelen gewoon en maken lawaai’. Maar dit begint echt het woonplezier te verpesten. Verder is dit een perfect huis dus vind maar eens wat anders.
Moest het even ergens klagen, helaas is een oplossing niet zo simpel. Maar de bal(len) want ik zie er nu weer een over vliegen, zijn ze even kwijt. Nu ga ik ook echt stomme-buren-modus.
Jemig wat respectloos van die kinderen. Vanaf nu zijn jij en je man tijdelijk doof als ze komen aankloppen voor hun bal ![]()
Ik zou echt de neiging hebben om full blown boze buurvrouw te gaan en een mes in die bal te steken, maar dan heb je helemáál problemen met ze waarschijnlijk
Nou ja die krijgen ook niet echt een lekker voorbeeld als ik dat zo lees
Hoe irritant ook ik zou zelf nooit die bal lek steken, voor je het weet heb jij lekke banden van je auto ofzo (ja zo’n buurt woonde ik) en ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd
Neee ik zou het ook niet doen. Maar ik zou er zeker over fantaseren