Burenergernissen #2

Oh ja ik heb allerlei illegale gedachten over mijn buren haha het is een wonder dat ie nog rondloopt :sweat_smile:

5 likes

Je bent nog aardig, mes in bal, je koopt maar n nieuwe. Deze zie je niet meer.

Toen onze buurkinderen iedere dag de bal in onze tuin hadden liggen moet ik eerlijk toegeven dat ik er op den duur ook klaar mee was, en om m’n moeder haar plantjes en onze vissen in de vijver leed te besparen heb ik die ballen toen verstopt in de schuur en ik doe thuis sowieso niet zo snel de deur open. Maar als mijn ouders open deden hadden die ook niet het verlossende antwoord voor ze.

Daarna nooit meer een bal in de tuin gezien.

9 likes

Dit. En anders gewoon zeggen dat je de bal niet hebt kunnen vinden. Dan houdt het ook snel op.

4 likes

Elk jaar weer raak als het mooi weer wordt: harde muziek aan. Waarom hebben die mensen gewoon schijt aan hun buren? Ik kan wel een koptelefoon opzetten maar dat is toch de omgekeerde wereld.

16 likes

Hier ook, en dan van dat lekkere eentonige dreun muziek op repeat.

3 likes

Niet echt een ergernis, maar wel een leuk (?) verhaal voor hier :yum:

De buurman stond zaterdagochtend aan de deur en vertelde, met tranen in zijn ogen, dat hij een vuilniszak in zijn achtertuin had gevonden met een “dood dier er in” . Ik schrok hier natuurlijk van en vroeg waar in de tuin hij het had gevonden en wat voor dier het was. Het bleek om een grote, zwarte vogel te gaan die achterin de tuin lag.
Vervolgens zegt hij “Ja, als er problemen zijn of als jullie ergens mee zitten dan kunnen jullie dat ook gewoon zeggen hoor
”

Ik was zo flabbergasted dat ik stamelde dat wij niet bij de maffia zitten en dat ik hoop dat hij weet dat wij zulke dingen niet doen.

Tien minuten later stond hij er weer en vertelde hij dat zijn dochter ergens in het dorp een dode vogel had gevonden en het zielig vond dat deze op straat lag, dus die had hem meegenomen, een zak gedaan en achterin de tuin gegooidđŸ€Ą

33 likes

Wel bijzonder dat hij meteen op jullie stoep staat inclusief aanname dat jullie het ook hebben gedaan ipv eerst zelf onderzoek te doen binnen eigen gezin óf op z’n minst aan jullie vragen of jullie er wat vanaf weten!

Wel een ad rem antwoord van jou van die mafia haha!

15 likes

Ja, dat bedacht ik me later ook toen hij weg was :’) Ik denk dat hij echt in een soort van paniek was

4 likes

Ah nou ik vind het ook wel lief, en ook goed dat hij dat komt zeggen ipv een paardenhoofd in jullie bed te leggen :laughing:

13 likes

Zien jullie er zo uit dan ofzo?

10 likes

Dat is nou precies wat iemand zegt die bij de maffia zit. :face_with_monocle:

2 likes

Het huis naast mij wordt al een tijd verbouwd, vandaag zitten we precies op 3 maanden en ik ben er klaaaaaaaar mee.

1 like

Het is niet eens mijn heg en ik krijg al zin om te meppen.

7 likes

als je over je huis schrijft klinkt het altijd alsof je half in een amerikaanse gated community met homeowners association woont haha

10 likes

Als je vriend dat ziet, moet die ter plekke naar buiten toe stormen om te vragen wat die buurman/buurvrouw doet op privé terrein met privé eigendom. Klinkt alsof je woont tussen allemaal pensionados.

3 likes

Omg woon jij in mijn straat :laughing:
Dit prĂ©cies hebben wij ook. Een poos geleden trouwden onze buren ( dat is al zo’n stel waarvan alles beige in huis is en hij zelfs op zondag in een overhemd blouse rond loopt en ze op geplande tijdstippen elke dag een rondje wandelen) en kregen wij het verzoek in de app of wij en hun andere buren de heggetjes netjes wilden maken en misschien een pot met bloemen naast de voordeur konden zetten want er werden foto’s gemaakt hoe zij dan het huis uit zou komen om opgehaald te worden :laughing::laughing::laughing:

En laatst was ik in de voortuin bezig tegels te wippen om een border te maken, zegt mijn overbuurman: “ je gaat er toch niet een fietsen parkeerplaats van maken voor jullie bakfiets hù? Jullie hebben daar wel vaak fietsen voor de deur staan.”

Terwijl deze man echt altijd en overal met zijn auto heen gaat en ik ze echt nog nooit heb zien fietsen en hun voortuin bestaat uit die hegjes en grijs grind alsof het de plaatselijke dieren begraafplaats is. :fu:t3:

19 likes

Hahahaha waaaat (als trouwfotograaf zou ik echt gillen als mijn klanten dit zouden vragen aan hun buren :rofl: :rofl:)
Nou ja prima als zij het regelen toch, koop maar bloemen en zet ze maar voor me neer :joy: Mijn hemel zeg.

8 likes

Ik kan er vooral niet bij dat er verplichte heggen worden geplaatst en die niet in de grond worden gezet. Wat is dat voor dom idee.

20 likes

Überhaupt is dit echt een doorn in mijn oog. Bij ons staan ze dan wel in de volle grond, maar het zijn zulke slechte kwaliteit ligusters.

En daarbij denk ik, als dat dan voor het stadsgezicht moet, laat de gemeente dat dan ook lekker bijhouden qua snoeien, bemesten etc.

Want nu zie je dat dus de ene buurman ze snoeit tot aan de grond en daarnaast staat een volle bos, compleet ongesnoeid en niet bijgehouden, en dan weer een rijtje keurig gesnoeid op gelijke hoogte.

Maakt mij verder niet uit, maar dan gaat die hele theorie van “ stadsgezicht” natuurlijk ook niet op.

6 likes

Ze zijn bij ons sinds vandaag met de oprit bezig en ik en mijn man hebben een weddenschap afgesloten hoe vaak mijn buurvrouw met de autosleutels naar buiten komt lopen, de mensen die bezig zijn met de oprit gaat lastigvallen met vragen en daarna met autosleutels weer naar binnen gaat zonder de auto te hebben opengemaakt. Tot nu toe staat de teller op drie :joy:
Nou ja niet per sé een grote ergernis maar wel heel opvallend altijd haha.

6 likes