Elk jaar weer hetzelfde (omdat de deur nu weer veel openstaat) met een baby (inmiddels wss peuter of een nieuwe baby) die rond 19:00 begint te janken tot een uur of 21:00. Ik heb zelf ook een kind dus ik snap dat het voor de ouders ook vervelend is maar ik hoop elk jaar weer dat ze het niet gewoon in bed laten huilen want het breekt mn hart
Ligt die baby dan echt al die tijd alleen te huilen? ![]()
Mijn baby huilde ook heel erg veel, en âs avonds rond die tijd ook een paar uur, terwijl ze constant werd vastgehouden.
Pff weer een nieuwe achterbuurman/jongen⊠Hij rookt echt veel wiet. Ruik het nu weer in mn woonkamer en slaapkamer. Zag hem net in de tuin dus ik dacht âik ga er wat van zeggenâ. Ging er echt met een gestrekt been in maar hij was zo aardig đ« đ nu gaat hij voor zijn huis roken en dan voel me ik weer schuldig want in principe mag hij gewoon roken in zijn eigen tuin natuurlijk.
Maar ik hoef ook weer geen last te hebben van zijn hobby.
Sorry oud maar herrinderde me deze discussie en las dit net, was gister echt heel veel politie op de been voor dit:
En er stond dat diezelfde man eerder ook al met nitraat had gegooid dus vraag me af of dit een houdbare situatie is zoân gemengde woonvorm
Ik woon in een gemengd wonen project en dat gaat eigenlijk heel goed. Senioren en jongeren uit beschermde woonvormen etc.
Vorig jaar is er brand geweest maar dat was juist een oudere die te lang thuis woonde en al in de war was. (Ik bedoel hiermee dat dat dus juist iemand binnen de oorspronkelijke doelgroep was, voordat het gemengd werd)
Wel heb je in eerste instantie een contract dat je geen overlast mag veroorzaken en na een jaar word je ânormale huurderâ
Maar je moet absoluut een zekere stabiliteit hebben natuurlijk voor in een reguliere woning, al is dat met de staat van de zorg bijna niet meer te eisen
Lol ik zag gisteren nog een aantal woningen precies in dit complex op woningnet ![]()
Denk dat er misschien net nog eentje is vrijgekomen ![]()
![]()
Ik woon hier en nee voor deze persoon niet meer houdbaar maar hij is stabiel binnengekomen. Dus had in theorie elke buur kunnen zijn die een psychose had kunnen krijgen die zich dan uitzonderlijk gevaarlijk uit. Hij keert hoogstwaarschijnlijk niet meer terug. Het probleem hier was niet de gemengde woonvorm maar dat met de huidige staat van de GGZ er zelfs in crisissituaties te weinig plek is om snel op te kunnen schalen in hulp. Wat ik heb begrepen is er nu in ieder geval crisisopname is maar die was er al. Hij mocht even naar huis om spullen te halen en de begeleiders mogen dan niet mee naar binnen vanwege privacy. Daarna deur dichtgedaan en toen dingen gezegd die niet klopte waardoor er zo erg opgeschaald werd voor het geval dat wat hij zei wel klopte. Die crisismaatregel proberen ze om te laten zetten naar een dwangmaatregel.
Edit: Er was al 6 maanden sprake van een crisissituatie in wisselende ernst maar de crisis was niet erg genoeg voor crisisopname tot vorige week + mensen meld(d)en weinig bij de woningcorporatie dus die kon ook eerder niet ingrijpen via die kant.
Dat zijn dus de andere blokken want ik weet wel welke woningen je bedoelt, maar is juist precies niet dit blok.
Wow heftig! Kwam hij dan wel binnen als zorggeval of als normale huurder zeg maar?
Het is een omklapwoning. Juist de andere blokken hebben mensen met 24/7 zorg die nog niet zelfstandig kunnen wonen maar wel mogen oefenen. Dus na 3 jaar is het idee dat hij er dan zelfstandig zou mogen hebben gewoond. Hulp is dan op afroep beschikbaar en wij kunnen ook gewoon bellen als we vermoeden dat het niet goed gaat. Dus er wordt ook wel eigen verantwoordelijkheid verwacht dat je het aangeeft als het niet goed gaat. Dus ja wel als zorgbehoeftende maar wel in de allerlaagste vorm van begeleiding. Je weet ook (heel dom) wie wel via zorg binnenkomen en wie regulier want ze wonen allemaal onder elkaar. Alleen de rest, in mijn blok dan, werkt of studeert gewoon en draait volledig mee en heb je helemaal geen omkijken naar behalve dan dat iedereen een beetje omkijkt naar elkaar. Die mensen want ben met een paar bevriend geraakt hebben dan vaak nog wel 1x in de maand even een incheckmoment om te kijken of nog steeds alles goed gaat en bevalt. Het is bij deze persoon gewoon jammer voor iedereen en hemzelf erg misgelopen.
Thanks voor je antwoord! Klinkt inderdaad een stuk logischer dat er een afbouw is, en fijn dat er een gemeenschapsgevoel tussen iedereen. Heb je hier bewust voor gekozen als woonvorm en/of is het prettig wonen normaliter? Negeer me maar als je geen zin hebt in vragen hoor ![]()
Ik vond het wel een mooi idee qua samenhorigheid en zorgvrager klinkt ook zwaar. Het is ook veel uitsroom uit jeugdzorg of mensen met autisme die het dan heel spannend vinden om gelijk zelfstandig te wonen bijvoorbeeld. Het is verder ook chill want nieuwbouw en sociale huur. En ik wou op dat moment gewoon heel graag mijn studentenstudio uit omdat ik daar heel veel nare herinneringen had door het huiselijk geweld van mijn ex. Dus daar blijven wonen was gewoon een dagelijkse hele heftige trigger want jee voor de GGZ heb ik uiteindelijk meer dan 1,5 jaar moeten wachten op behandeling. Dus de situatie was onhoudbaar. Ik heb toen afgesproken met vrienden dat ik dit zou afwachten en anders na een halfjaar uitstellen toch een urgentieverklarking ging aanvragen waarbij ze bij de screening al hadden gezegd dat ik hem zeer waarschijnlijk toegezegd zou krijgen. Ik kreeg toen deze woning dus de zoektocht was toen voorbij. Dus ja soort bewust gekozen maar ook ik reageerde gewoon op alles wat een leefbaar woonoppervlakte had. Het project was niet zo zeer mijn grootste bezwaar. Eerder dat ik altijd zei ik ga nooit van mijn leven in deze wijk wonen maar nu ik er woon is het gewoon goed. Mis wel nog steeds de charme van Oost.
Edit: Ik ben zelf dus wel regulier ingestroomd maar had qua zorgvraag op dat moment ook net zo goed een zorgvragende buur binnen het project geweest kunnen zijn. En zo ken ik nog wel wat mensen hahahaha
Ah wat heftig wat je hebt meegemaakt ook, fijn dat je nu een veilige en fijne plek hebt!
Eerlijk gezegd fiets ik best vaak naar Vleuten en moet zeggen dat Leidsche Rijn er de laatste tijd zowaar vrij gezellig uitziet nu het een beetje af begint te geraken. Heb er ooit gewekt toen alleen the wall er nog stond en het verder weiland was
. En je bent wel echt snel in âechtâ Utrecht vanuit daar gelukkig.
Ja het was bij mij ook meer het spookbeeld dan dat ik er ooit ben geweest en dat ik los van het comfort het gewoon heel lelijk vind als een hele wijk nieuwbouw is. En in het begin heel erg wennen aan struikelen over kinderwagens en rondrennende kinderen in plaats van brakke studenten. Als die gele brug nou nog ff wat platter kan de wijk in dan ben ik helemaal gelukkig
Er is hier iemand in de straat al vanaf 7 uur vanmorgen, non stop, met een bladblazer in de weer ![]()
Vraag me ook echt af wat je (zeker met dit weer) zo lang met dat ding moet doen want het is niet zo dat het hier zulke mega tuinen zijn
Ja hoe lang kan dat doorgaan he? Bij mij was er van de week een achterbuurman echt 4/5u bezig met een hogedrukspuit. Die tuintjes daar zijn 40m2 max ofzo. Zooooo zonde ook van al dat water (ik voel me al schuldig als ik mijn tuin sproei, maar goed zij hoeven dat niet want ze hebben 0 planten dus dan kun je best 1x per jaar er ff duizend liter water doorheen knallen
)
Ik doe zoooo erg mijn best om mij niet (lol was dit woordje eerst vergeten) te ergeren maar ik snap gewoon echt niet waarom bepaalde mensen denken dat de hele buurt wil meegenieten van hun boemboemboem muziek
Pffff zou mij vreselijk lijken, ook normalere muziek. Ik wil niks horen, alleen de vogeltjes!!!
![]()
![]()
![]()