Burenergernissen #2

Iedereen hier was op z’n derde al 40 en al hun ouders hadden een phd in ouderschap gehaald voor ze kinderen kregen :pray:

21 likes

Appartement vol FF-ers https://www.gelderlander.nl/nijmegen/raad-van-state-beslist-over-wereldberoemd-nijmeegs-speelveldje-doet-de-gemeente-genoeg-tegen-geluidsoverlast~a7c0309c/#:~:text=Het%20speelterrein%20van%20basisschool%20De,State%20woensdag%20uitspraak%20heeft%20gedaan.

4 likes

Mijn nichtje zat ook in een gil fase toen ik een keer op haar moest passen. Werd er helemaal vervelend van. Heb toen tegen haar gezegd dat ze nu 5 minuten heel hard moest gaan gillen en dat het dan voorbij moest zijn. Werkte best goed.

3 likes

Ik doe zelfs de tuindeuren dicht als mijn kind teveel gilt of huilt omdat ik me bezwaard voel naar m’n buren 🫠

6 likes

Nou mijn kind gilt weleens. En nee dat wil ik niet. En dat weet hij ook. En alsnog doet hij het.
Sorry voor de overlast.

8 likes

Maar wat je dan kunt doen is iig in de ochtend je kind binnenhouden toch? Als je weet dat hij toch gaat gillen.

9 likes

Ja idd, lekker makkelijk anders. Vind ook dat we van elkaar leefgeluiden moeten accepteren maar tijdstip maakt wel uit. En sorry, af en toe beetje blij gillen oké. Maar soms is het een stervend speenvarken non stop, daar kan je toch wel wat aan doen.

20 likes

Zeker. Ik ben ook niet om 7 uur buiten met ze. Maar het is niet alsof ik weet wanneer hij gaat gillen he. Dus als we naar de opvang gaan (rond acht uur) en hij gilt, dan kan ik daar op dat moment niet meer mee dan zeggen dat gillen niet voor buiten is.

Ik snap echt dat gillen kut is. Dat vind ik zelf ook. Maar het gebeurt wel en ja daar zeg ik wat van. Maar soms is het zo en ik vind dat hier nu wordt gedaan alsof gillende kinderen niet opgevoed worden.

2 likes

Maar dat is toch een hele andere situatie. Dan dat je een kind 7 uur laat buiten spelen die de hele buurt wakker gilt.

21 likes

Ja dat is zo.

1 like

Ja maar ook als kinderen gewoon buiten spelen wordt er geschreeuwd/gelachen/hard gepraat etc, ik heb het niet over keihard gillen natuurlijk. Tja irritant maar begrijpelijk vind ik

2 likes

Dit is waarom de buren mijn telefoonnummer niet hebben. Als ze wat te zeuren hebben komen ze maar aan de deur.

5 likes

Mijn buurvrouw kwam zondag aan de deur. Wij hebben een zwembad met pomp staan. Die pomp staat 3 uurtjes per dag aan en ik hou er rekening mee dat ik deze niet 's ochtends vroeg aanzet of 's avonds na 8 -9 uur. Soms draait hij wat langer als er veel kinderen hebben gezwommen ivm zonnebrandcreme enz. Ze gaf aan last te hebben van de straal die de pomp in het zwembad terug pompte. Want als zij dan buiten zat moest ze meer plassen door die straal die ze hoort. Gelukkig maakte mijn vriend open want ik trek haar zo slecht. Ze heeft op best veel dingen commentaar waarvan ik denk: ja zijn leefgeluiden. Het kind van de buurvrouw is inmiddels 18 of 19 ofzo en het lijkt net alsof zij haar eigen tijd vergeten is toen haar kind nog jonger was en alsof ze steeds zuurder wordt. Ik klaag ook niet over de rooklucht die mijn huis binnen komt als zij haar zoveelste sigaretje opsteekt, haar harde stem met bellen in de tuin, of haar hond die blaft als er een vlieg langs komt.

4 likes

Hahahahaha. Hoe heeft je vriend hierop gereageerd?

3 likes

Ze vroeg of we het zwembad voller wilde laten lopen zodat die straal onder water zit. Mijn vriend trekt haar beter en zei prima. Hij zei wel dat we de pomp wel elke dag aanzetten en dat we eenmaal kinderen hebben die spelen en zwemmen. Dat we er zoveel mogelijk rekening mee houden maar dat het kan voor komen ivm spelen en verdamping van de zon dat die straal er weer ff boven zit. Hij tackelde ook meteen het volgende: dat het kan zijn dat er misschien wat water/spetters over de schutting zouden kunnen komen wanneer de kinderen spelen maar dat we wel in de gaten houden dat er normaal gespeeld wordt en niet overdreven geschreeuw enzo. Dat laatste snap ik dan wel want ik hou ook niet van herrie en continu gillen/schreeuwen in de tuin en ze hoeven ook niet onnodig water over de schutting te gooien oid.

Ik denk gewoon: zeik niet zo. We hebben hem de afgelopen 3 jaar niet neer gezet dus het is niet zo dat ze hier jaarlijks last van heeft. Alleen als wij niet zeker weten of we op vakantie gaan zetten we hem neer zodra het warm wordt zodat we niet elke dag naar het water hoeven.

Edit: Oh en ik wil echt niet zeggen dat ik de perfecte buur ben, dat ik alles goed doe en dat mijn kinderen nooit gillen enz enz maar sorry, ik vind dit echt zeikerig. Je woont niet km van elkaar vandaan dus je hoort wel eens wat en irriteert je wel eens aan dingen maar ja, dat is het leven denk ik dan

9 likes

Nou misschien overdreven positief gedacht maar toch fijn dat er zo’n makkelijke oplossing is? Ze vraagt niet of het bad wegkan of dat er niet in gespeeld wordt alleen of er een eenvoudige aanpassing gedaan kan worden waardoor zij er geen last meer van heeft.

56 likes

Volgens mij hoort die pomp ook gewoon onder water te zitten, dus er zit te weinig water in je zwembad

12 likes

Ik snap opzich wel dat het irritant kan zijn om 3 uur per dag een waterstraal in een zwembad te horen spuiten. Maar inderdaad makkelijke oplossing!

5 likes

@Nude en Discopony Het klopt wat je zegt en ben het er mee eens dat de oplossing nu makkelijk is. Alleen ik vind het letterlijk en figuurlijk een zeik reden. Dan loopt ze maar wat meer naar het toilet denk ik dan? En ik snap ook dat het irritant is als dit geluid er normaal niet is en je hebt er dan last van maar dat is de reden dat ik juist probeer de straal iig overdag of vroeg in de avond aan te zetten. Ik vind zelf bijv het geluid van de pomp irritant dus dat hoef ik ook niet de hele dag te horen.

@Wasbeer waar het water in moet dat moet onder water idd. Maar waar het water uitkomt zit altijd wat hoger en daar zit de ene keer de straal onder water en de andere keer niet ivm zwemmen en verdamping. En wij hebben een zandfilterpomp, die is sterker als de pompen die er normaal bij zitten dus dan is die straal ook sterker die weer het zwembad in spuit zeg maar.

Maar ik weet dat er ook een stuk bij mezelf ligt. Ik trek haar gewoon heel erg slecht na alle opmerkingen en zij wordt/is gewoon echt mijn BEC aan het worden door al het andere gezeik. En zelf heeft ze ivm haar kind ook jaren een zwembad gehad en dan hoorde ik ook het e.e.a. of haar pomp. Maar misschien trek ik het dan beter dan haar?

1 like

7 uur 's ochtends is blijkbaar ook een prima tijd om de heggen te snoeien :skull: