Burenergernissen #2

Senioren?

1 like

Of het is gewoon nog lekker fris om iets te kunnen doen :joy: (nee ik doe dit niet)

6 likes

Ik vind dit wel meevallen. Is waarschijnlijk ook omdat ik alleen dit verhaal ken, maar dit zou ook een reden van één van ons zijn om hier op dit forum te komen klagen. En zou dit zelf eerlijk gezegd ook een echte ergernis vinden als dit elke dag het geval is. Dus als dit dan makkelijk op te lossen valt zou ik ook zeker even aanbellen.

14 likes

Hahaha ja ik had echt gedacht wat een ellende iedere dag kindjes in een zwembad in de tuin naast me en eventuele spetters over de schutting :sob::sob::sob: dus indd ik had hier wel over kunnen klagen hier

11 likes

Onze nieuwe tegenover buurjongen maakt meerdere keren per week zijn auto schoon met de hogedrukspuit, lijkt me onnodig maar ca va.
Maar hij doet dit dus altijd om 6.15 ‘s ochtends en 22.30 ‘s avonds. Ik kan me dus niet voorstellen dat je dat zelf dan een passende tijd vindt :rofl:

3 likes

De buren hebben een windgong en het waait nogal regelmatig bij ons dus je hoort dat ding echt vaak. Je hoort hem ook binnen, terwijl ons huis echt wel goed geisoleerd is. En het is zo irritant. En ik hoor echt niet goed dus als ik het al hoor is het echt luid. Snap echt niet wat daar leuk aan is.

2 likes

Echt zo’n metalen, of eentje van hout? Ik vind zo’n houten altijd wel leuk klinken, maar zo’n metalen is allemaal net iets te scherp / hoog om aan te horen. Maar ik hoorde die dingen dan vaak ook enkel bij m’n oma in de tuin en die tuin is gigantisch. Weet niet of ik er idd blij van wordt als m’n buren die hebben.

6 likes

Kan die per ongeluk kapot? Dan kun je als excuses een nieuwe halen die wat minder irritant is.

8 likes

Of je vraagt gewoon of ze hem eventueel weg willen doen/ aan de andere kant van het huis willen hangen.

8 likes

Ik vind ze maar doodeng. Vooral in de nacht. Ze doen me denken aan een horrorfilm.

6 likes

Wij hebben een magnolia en die staat op de erfgrens. De buurman heeft een laaghangende tak afgeknipt die over zijn grond hing. Prima, mag alleen hij heeft dus die takken bij ons in de tuin gelegd. Ben naar ze toe gegaan en gezegd dat ik er geen plek voor heb in de container en of ze zelf even de boel willen opruimen. En zij hebben ook nog eens 2 containers. Maar je kunt toch zelf ook bedenken dat je dit dan in je eigen container doet en niet in de tuin flikkert bij ons.

1 like

Nou ja het is jouw boom.

51 likes

Ja zo’n metalen!

@Bunnyslippers de tuin is relatief klein (rijtjeshuis met gewoon ‘kleine’ stadstuinen) dus aan de andere kant heeft vrij weinig zin. We zijn nog niet zo lang buren dus wil niet direct hun erop aanspreken want in principe is het hun tuin = hun keuze natuurlijk.

3 likes

Waarom knipt hij het er dan zelf af i.p.v. te vragen of ze hun eigen boom willen snoeien?

4 likes

Nee absoluut, en ik zou ook zeker niet op hoge poten het afdwingen. Alleen zou je het best in een gesprek eens kunnen aangeven op een normale manier, wie weet staan ze er wel gewoon voor open en hebben ze het zelf geeneens door. En zo niet, is dat vervelend maar dan heb je het in ieder geval netjes gevraagd. Of idd aanbieden hem te vervangen met een houten als ze daar voor open staan.

3 likes

Weet ik veel, maar ik vind het grappig dat iemand zo boos wordt om haar eigen boom in plaats van te denken kut misschien had ik die boom zelf moeten snoeien

9 likes

Is toch jouw boom? Edit; hij kan ook vragen of je hem weg wil halen aangezien hij op de erfgrens staat. Zou die takken met liefde terug nemen als ik jou was als je buren verder niet moeilijk doen over je boom.

3 likes

Klopt. En hij staat in zijn recht om het af te knippen maar doe het dan in je eigen container. Of doe het in overleg zodat je dan weet of ik ruimte heb in mijn container. Gaat hier ook over grote tuinen. Ze hadden er tot op heden geen last van want is een stuk tuin waar ze niets mee doen.

4 likes

Joh, laat die tak lekker liggen. Fijn voor de beestjes en je hebt ruimte genoeg zo te lezen. Of je doet m gewoon volgende week in de kliko?

13 likes

Dat lukt dus niet want komende 2 a 3 ledigingem zit die vol met klimop. Op verzoek van diezelfde buren hebben we een groene schutting geplaatst. Misschien de klimop dan ook maar over de schutting mikken :joy:.

@June ik ben er niet boos over verbaas mij er alleen over dat het zo gaat.

En de boom kan met alle overhangende takken niet gesnoeid worden want dan blijft er niets meer van over.

2 likes