Burenergernissen #2

Sorry maar echt het enige wat ik denk is Kim there’s people that are dying. Maar goed, iedereen heeft recht op z’n ergernis natuurlijk.

25 likes

@kleinmeisje Ohh brr, daar zou ik op den duur wel krankjorum van worden denk ik.

3 likes

Maar wat zeiden ze dan op jouw vraag of ze het zelf konden opruimen?

Ze gaf aan het op te ruimen. Heb uitgelegd dat ik er geen ruimte voor heb. En zij hebben meerdere grote containers.

Het is dan toch fijn dat je buren je boom gesnoeid hebben en ook nog het afval van jouw boom verwerken of begrijp ik het niet goed?

10 likes

Nou dit, rommelhoekjes in tuinen zijn zeer underrated en heel goed voor broodnodige biodiversiteit. Ik heb geeneens een container maar gewoon een grote composthoop.

11 likes

Maar ik zou het ook raar en passief agressief vinden als mensen een tak (ook al is het mijn boom) in hun tuin afknippen en vervolgens over de schutting mijn tuin in gooien.

Wat is dat nou weer voor raars en onaardigs? Het zou me helemaal niet om die tak gaan maar vind het echt een rare kinderachtige actie.

Edit:
Ik vind sommige forummers soms zo raar en onnodig onaardig reageren op want anderen posten :sweat_smile:

65 likes

Ik zie dit ook echt als een passief agressieve manier om duidelijk te maken dat ze dr boom beter moet snoeien :joy:

2 likes

Ja, snap dat wel hoor, maar ik vind haar reactie dus ook echt heel overdreven en kinderachtig. Beter een goede buur dan een verre vriend, en vind dat gezeur over wie hoeveel containers heeft en hoe vol die zitten terwijl het allebei om grote tuinen gaat ook typisch. Vooral nu je je zegje gedaan hebt en hij het nog opruimt ook. Lekker schouders ophalen en door.

Is het nu altijd, of lijdt de boom eronder oké, maar dit was gewoon even onhandig.

16 likes

Waar lees je grote tuin? Ik lees rijtjeshuis met stadstuin, vind ik meer klinken als een postzegeltuintje met een boom erin.

1 like

@chasingrainbows

1 like

@chasingrainbows

Edit: Oh @boonie was me voor

5 likes

Ik snap je helemaal hoor, prima dat je snoeit maar ruim het ff lekker zelf op dan

6 likes

Huh die zin had ik niet gelezen maar ligt het echt aan mij dat ik het dan als een klein tuintje had geinterpreteerd :sweat_smile:

Ik zie nu dat ik de comments van 2 gebruikers door elkaar had gehaald. Dacht is steeds 1 persoon lol. Ik herkende eerder de meeste gebruikersnamen en dan was het makkelijker een discussie te volgen

3 likes

Ugh ik geloof dat 1 van mijn buren zo’n apparaat heeft aangeschaft wat zo’n hoge pieptoon geeft echt heeeeeeel irritant en asociaal :confounded: zullen wel dezelfde buren zijn die 2 weken terug een apparaat wat KEIHARDE roofvogelgeluiden in de binnentuin liet galmen had aangeschaft :joy: daar kwam binnen 6 uur een briefje over in de bus haha

Kan ook niet echt plaatsen uit welke richting het komt en wie/wat het zou kunnen zijn

Ohh vreselijk zulke dingen! Een vriend van me heeft een poosje terug na een avond stappen stiekem die paaltjes uitgezet bij zijn buren omdat ie gek werd van het geluid. Het zijn hele oude mensen die het piepje zelf niet horen en tot nu toe hebben ze nog niet opgemerkt dat ze uit staan haha

56 likes

Van die dingen die katten / honden zouden moeten weren?

Ja of vogels in dit geval denk ik

3 likes

Dat is een kattenverjager, die heeft mijn buurman ook maar ik hoor het niet echt. Ik ben wel blij want sindsdien geen kattenpoep meer in de tuin!

2 likes

En tegen marters toch?

1 like