Burenergernissen #2

Ik zit lekker in een zwembadje, maar ben niet de enige. Hoor veel gespetter om me heen en nu moet ik dus steeds naar de wc. Welkom in week 35, voel me net een aangespoelde walrus elke keer dat ik weer heel soepel uit dat bad probeer te komen.

2 likes

Dat doet zo’n pijn aan mijn oren!! Zijn er een paar waar ik steeds langs moet fietsen. Wanneer ik tijd heb, fiets ik om… Haat aan zulke mensen, wat bezielt ze

Buren verderop die bijna elke dag barbecuen. Ze gooien er volgens mij ook altijd bevroren vlees op want dat ding rookt en walmt als een gek.

2 likes

Hoe is dat ook lekker met dit weer? 🫠

5 likes

Het is (nog) geen ergernis, maar ik ben naar een wijk verhuisd die echt een soort eigen ecosysteem is. Iedereen kent elkaar en is er voor elkaar, maar er wordt ook enorm veel geluld. Toevallig was er vorige week al een bijeenkomst met de buurt en ik ben meteen maar even langsgegaan om me voor te stellen en wat mensen te leren kennen. Was een goede zet, want er is al positief over me geƫvalueerd en ik heb volgens de buurtouderen ook al passende contacten gemaakt :joy:

26 likes

Ik erger mij niet zo snel aan leefgeluiden, en er wonen veel kinderen hier in de buurt en de mensen twee huizen naast mij hebben bijvoorbeeld een trampoline, dus je kan wel bedenken wat voor geluid dat maakt etc etc en het maakt mij niets uit maar NU :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:!!!

Hetzelfde geluidje/muziekje wordt heel de tijd opnieuw afgespeeld :sob::sob::sob: ik denk 10-20 seconden per keer. Maybe een TikTokliedje, of een spel ofzo, maar ik word geeeeeeeekkkkkkkkkk ik wil gewoon mn boek lezen in de tuin

3 likes

https://www.instagram.com/kakhiel/p/DLmfCwos7T_/?hl=en&img_index=1

doet me ergens hieraan denken hahahaha

3 likes

Hahaha gelukkig zijn ze in mijn wijk een stuk verwelkomender naar singles :grimacing:

2 likes

Echt 1,5 jaar geleden ofzo organiseerde mijn oude overbuurvrouw een keer een spelletjesavond/feestje waar ik ben geweest. Dan stel je je natuurlijk voor aan mensen die je niet kent zo van hee ik ben Baron, van de overkant. Liep ik twee weken terug van het station naar huis en toen liep er een kerel voor me die de hele tijd achterom keek en ineens bleef ie stilstaan en zei die ā€˜jij bent toch Baron??’ Dus ik stond daar zo van heh wie ben jij?? Was die kerel daar kennelijk 1,5 jaar geleden ook. Vind ik erg bijzonder dat je dat zo’n tijd later nog weet en dat je mijn naam nog weet, maargoed. Hij had dus ook onthouden dat ik in dat gebouw woon en hij vertelde helemaal enthousiast dat hij er nu ook woont, vervolgens heel levensverhaal. Maar omdat hij dus onthouden heeft waar ik woon (alleen dat al vind ik doodeng) kon ik ook niet zeggen oh hee moet hier rechts doei. Dus zat er de hele weg aan vast. Vervolgens vroeg die ook nog of ik in het weekend al wat te doen had en op dat punt twijfelde ik of het nou gewoon een creep is die ooit zo’n domme vrouwenaanspreekcursus heeft gedaan en dat in de praktijk bracht of dat het iemand zonder sociale skills is die toch heel hard probeert. Dus ik maar gezegd ā€˜ja heb plannen, met mn vriend’. Toen moest ie ineens boodschappen doen dus sloeg ie af goddank. Loop ik vandaag in de supermarkt, voel ik ineens ogen in mn rug branden. Staat die kerel daar weer. Maar niet als in dat we toevallig zelfde gangpad inliepen en je elkaar dan toevallig aankijkt, nee hij was stil gaan staan op een onlogische plek (niet bij een schap dus) en hij stond me gewoon aan te staren. Echt bah bah wat een engnek zeg. Mijn vriend is terug gaan staren, toen liep ie door gelukkig. Maar vind het maar een engerd. Kwam er ook nog achter dat hij zicht heeft op mijn balkon omdat ie laatst ineens voor zn open raam stond. Voel me iedere keer bekeken ook als ik nu buiten zit :cry:

3 likes

Oh, dit is echt wel beetje creepy.

8 likes

De buurvrouw kan blij zijn want de pomp is kapot :skull:

1 like

Verdacht :eyes:

10 likes

Hahaha dat zij ik ook tegen mijn vriend!

Edit: oh wat erg, zie nu pas dat ik zij typ ipv zei!

4 likes

Zou hij op het autisme spectrum kunnen zitten? Rare manier van communiceren, sociale signalen niet opvangen, details langdurig onthouden, staren…

1 like

Ook mensen in het spectrum hebben aangeleerd gedrag. En kunnen dus weten/leren dat het niet gewenst is aangestaard te worden tijdens boodschappen doen. Bij mij gingen de alarmbellen toen ze zei dat hij ineens boodschappen moest doen, toen ze vertelde een vriend te hebben. Ik zou mij ook niet meer prettig voelen na zo’n contactmoment.

12 likes

ja laten we een creepy stalker man die zich gedraagt als een creepy stalker man, zoals er nog miljoenen andere creepy stalker mannen zijn, even niet de benefit of the doubt geven anders

47 likes

Ja joh, dat kan je met 1 berichtje diagnosticeren. Niet al het ongewenste gedrag is autistisch

22 likes

Plus ongewenst gedrag van een autist is nog steeds ongewenst

18 likes

Meer creeps dan autisten in deze wereld.

7 likes

Iemand hier in de buurt heeft blijkbaar een haan aangeschaft, hij heeft de hele dag gekukelukuud, het is nu even stil dus ik hoop dat ie is gaan slapen.

5 likes