De bouwvak is sowieso sinds 1981 niet meer verplicht en ik dacht tot drie jaar geleden altijd dat de bouwvak echt een periode van een hele zomer was (zes weken ofzo, zoiets schoolvakanties) maar het is sowieso maar twee of drie weken? En in noord en midden nederland vanaf eind juli/begin augustus
De bouwvak is ook nog weer per regio verschillend. Als het bouwbedrijf uit een andere regio komt, bijv. Noorden, hebben ze pas volgende week bouwvak.
In de praktijk zijn veel bouwbedrijven en toeleveranciers wel vier tot zes weken nagenoeg dicht hoor. Snap dat het in theorie niet verplicht is maar het blijft wel echt een hardnekkig iets
Ah okĆ©. Ja ik was er een beetje ābangā voor mbt vertraging van de bouw van ons nieuwbouwhuis toentertijd, omdat iedereen het heel de tijd over de bouwvak had. Toen bleek de bouw maar twee weken stil te liggen. ![]()
Oops, nu was ik eens de vervelende buur, ik werk 1 a 2 dagen per week thuis. En wordt eigenlijk zo goed als altijd als ik thuis ben gek van de borende/zagende/schurende/stofzuigende/bladblazerende buurman. Tevens wonen naast hun kinderen die altijd de hele boel bij elkaar krijsen.
Nou begonnen die kinderen weer dus ik dacht, weetje, ik zet mān muziek wel luid dan hoor ik ze niet, dat ik muziek hardop aanzet is trouwens minstens 3 jaar geleden.
Maar zag via de bel dat de karen van de buurman hier aan de deur stond, vast om te klagen over hoeveel last ze er wel niet van heeft. Ja dikke doei hoor.
Mensen die ook aan ons parkeerplaatsje wonen en een illegale poort hebben en dan komen eisen dat de autoās ver genoeg uit elkaar staan anders kunnen ze er niet uit lopen. Er is daar geen pad en jullie hebben een voordeur. Ik ga mān auto toch niet in de modder zetten voor dit gezeik.
Oh dat zou ik echt ergens melden. Gezeik
De zoon van mijn bovenbuurman vergeet ongeveer elke dag de sleutel en belt dan bij ons aan om het portiek binnen te komen. Als er licht brandt en we doen niet open, omdat we aan het koken zijn ofzo, belt ie soms gewoon 5 keer aan. Vind het zo irritant dat ik nu gewoon helemaal niet meer open doe, maar voel me nu ook een beetje een chagrijnige bitch.
Nou je bent niet verplicht om open te doen. Vind het ook erg gemakzuchtig van de buurjongen. Misschien nu hij de gevolgen ervaart dat hij ook bedenkt een sleutel mee te nemen voordat hij weggaat.
In een tuin aan de kant van de slaapkamer draaien ze nu keiharde hardcore. Echt zo een fijne buurt waar we wonenā¦
Mijn buren hebben 3 volle vuilniszakken met restafval in de hoek van hun tuin staan. Die geur is zo erg (typische madengeur) dat wij niet meer in onze tuin kunnen zitten. En ze zijn op vakantie dus ik kan er ook niks mee nu ![]()
He gadverdamme, kun je geen melding maken bij de politie? Of zal dit niet vallen onder overlast?
Stuur ze een appje, misschien heeft iemand in de buurt een reservesleutel?
Ja ik denk dat ik dat doe! Ben alleen bang dat ze er niks mee kunnen want het vuilnis wordt pas volgende week donderdag opgehaald. Maargoed, ik ga het toch maar proberen!
Er is hier iemand al uren bezig met een schuurmachine. Die kerel werkt niet, is elke dag thuis, maar blijkbaar heeft hij het zooo druk ket zijn leven dat dit alleen op een zondagochtend kan ![]()
Ik zat net in de tuin met de tuindeuren dicht. De buurvrouw dacht duidelijk dat er niemand in de tuin zat want ze ging duidelijk ventileren tegen de gasten wat ze van ons dachten ons huis was door het familielid waar we het huis van hadden gekocht helemaal verkeerd verbouwd: mislukte jaren 70. En we gingen verbouwen en dan kwam er ook zoān kookeiland (ze werkt in een buurgemeente en heeft blijkbaar een oude vergunning aanvraag gezien) en haar schilder vond ons huis er ook niet uitzien.
Ik vond haar al niet zo aardig maar deed altijd wel mijn best om een goede verstandhouding te hebben maar dit vond ik toch echt niet leuk. Mijn man haalt zijn schouders op en zegt: ze is ook geen leuk mens dit verbaasd me niets. Maar ik voel me toch wel gekwetst.
En dat terwijl we net terug zijn van vakantie en ik blij was weer zo lekker thuis te zijn ![]()
Volgende keer terugroepen dat haar huis er ook niet uitziet. Wat een stom mens.
Had hier op gereageerd. Weet zeker dat zij een kuttere avond had gehad dan jij.
Toen ik van de schrik bekomen was ben ik inderdaad de tuinstoelen gaan aanschuiven en de stoep gaan vegen zodat ze hoorde dat ik er gewoon was. Daarna was ze snel naar binnen dus ik hoop zeker dat ze weet dat ik het gehoord heb. Maar ik probeer me het ook niet zoveel aan te trekken maar ik ben een miepert. De support hier is wel fijn ![]()
Het gaat over je huis, niet over jullie als persoon.
Schouders ophalen en weer door.