Burenergernissen #2

Mag ze dit wel dan prive bespreken?

4 likes

Alleen als het openbaar is?

Dat was het nog niet! Het is natuurlijk anders als het een formeel aangevraagde vergunning is. Maar er bestaat natuurlijk ook een kans dat ze ons iets heeft horen zeggen? Ik kan dit nooit echt zeker weten.
Ik denk dat ik gewoon maar moet accepteren dat de buurvrouw ons mogelijk niet zo heel leuk vind. Ze moppert ook wel over de andere buren.
Maar gisteravond was echt middelbare schoolvibes: dat je iemand zo over je hoorde roddelen.

Maar ze heeft toch niks over jullie gezegd?

4 likes

Als die aanvraag niet openbaar is en zij daar via haar werk achter is gekomen dan mag zij dit niet zomaar met derden bespreken. Dat zou echt een reden voor ontslag kunnen zijn. Zeker als zij die documenten bewust heeft opgezocht (en dit niet onder haar werklast valt).
Ik weet niet of je echt oorlog met je buurvrouw wil, maar wellicht goed om te weten

8 likes

Ah check! Ik bedoelde inderdaad dat als het om openbare stukken gaat zij het natuurlijk mag inzien, ook als zij bij een gemeente werkt.

Blijft natuurlijk zeer lame en ook wel middelbare school vibes wat je zegt. En ik snap helemaal het overduidelijk laten merken dat je aanwezig ventje c.q. haar gehoord hebt.

1 like

Misschien was het ook meer gevoel en invulling van mij. Lag ook wel ook de toon. En woorden als: nemen ze natuurlijk zo’n kookeiland en mijn schilder snapt het ook niet dat ze dat niet aanpakken.
Ze heeft ook wel eerder opmerkingen gemaakt als dat wij zoveel thuis zijn (?) ehm ja het is ons huis dacht ik toen.
Mijn ouders hadden vroeger vaak conflicten met hun buren en ik had altijd het idee dat ik er hoe dan ook met iedereen wel goed uit zou komen. Maar als ik dit zo type snap ik ook wel dat het leven niet zo werkt

2 likes

Ik denk dat je dit echt te persoonlijk oppikt. Natuurlijk hoor je dit soort commentaar liever niet, maar het is niet echt anders dan de gemiddelde forummer die zeurt over de zoveelste grijze hoekbak in een interieur. Het is geen commentaar op jullie als mensen.

Even los van het feit je als buurvrouw beter niet de interieurkeuzes van je buren afzeikt terwijl je in de tuin zit. Dat is gewoon dom. Maar mensen hebben meningen en die kunnen over jou gaan, maar jij doet niemand pijn met je kookeiland dus probeer je er niet te druk om te maken. Gewoon een tetterende buurvrouw met een mening over onbelangrijke zaken.

27 likes

Buren die de bbq/vuurkorf in de fik zetten op de eerste dag dat het weer wat koeler is en je je huis wilt doorluchten.

5 likes

Waarom heb ik buren die altijd, elk vrij moment, aan het klussen zijn. Of het nou boren, schuren, timmeren of wat dan ook is er komt altijd herrie vandaan. En klussen mag, iedereen doet het maar elk vrij moment is toch echt wel overdreven.

2 likes

Het stuk grond naast mijn huis had heel veel bomen en een leuk huis er op (wel oud), maar de nieuwe eigenaren hebben echt veel bomen weggekapt, het huis laten afbreken en gaan nu een huis van zeker 300m2 bouwen. Zo jammer. Ook jammer dat ik nu sowieso een jaar elke dag die constructie geluiden moet aanhoren.

4 likes

Ik neem aan dat mijn buurvrouw hier niet zit, maar anders had ze denk ik over mij gepost. Ik vind het bijna grappig hoe erg ze ons haat of op zn minst ergert. Vooral als onze kinderen buiten spelen. Gewoon normaal geluidsvolume en normale tijden. En ja er wordt heus wel eens een keer hard gelachen of een kreet geslagen als ze elkaar weer ik veel nat spuiten met de tuinslang. Ze is ook wel eens mopperend naar binnen gestuifd omdat we enorme zeepbellen aan het maken waren (zo zuur).

Ik vind haar andersom ook vet irritant en alleen al de toon waarop ze praat. Als ik haar hoor telefoneren heb ik gewoon medelijden met haar gesprekspartner, omg echt zo’n pendant toontje. Lastig om te omschrijven, maar zo uhm ik ga het proberen. Die persoon die dan zich heel begripvol voordoet, maar je merkt aan alles dat ze geen tegenspraak duldt en eigenlijk vindt dat zíj gelijk heeft, heel onredelijk, maar dat verbergen onder een lijzige toon ofzo haha.

Wel genant want we hebben het onderling wel eens over haar en ze heeft ook wel eens dingen geflikt bij ons. Maar denk dat mn dochter iets heeft opgevangen, want ze riep dus vanuit onze tuin: hallo poepburen!!! :sob: (Moest er stiekem ook wel om lachen hoor).

6 likes

Haha het is in ieder geval wederzijds! Maar wel echt vervelend als je zo’n anti-chemie hebt met je buren

2 likes

Ja, klopt, leuk is anders! Lekker bevooroordeeld, maar ik ben ook echt overtuigd dat dit aan haar ligt. Ze is gewoon ook een klager (als je een film zou maken over een verzuurde oude vrijster zou je haar casten). We woonden er nog geen twee weken of er lag al een klacht dat we de voortuin moesten aanpakken (zo’n type is het dus). Ik laat haar maar een beetje. Tegelijkertijd ben ik ook wel op mn hoede hoor want af en toe gebeuren er ook gewoon vreemde dingen waarvan ik wel het sterke vermoeden heb dat zij er een aandeel in heeft (voor een deel weet ik dat zeker, voor een deel dus echt vermoedens).

4 likes

Nu ben ik heeeeel benieuwd wat voor vreemde dingen er dan gebeuren.

6 likes

Dan zou ik een film deurbel aanschaffen.

22 likes

Wtffff :smiling_face_with_tear:

8 likes

Wtff joh! Wat bizar. Zou inderdaad ook een video deurbel aanschaffen.

2 likes

Huu wat creepy allemaal zeg!

5 likes

Echt wel?!

27 likes