Burenergernissen #2

Wow ik vind het toch best wel indrukwekkende dingen. Hoe kunnen mensen zo zijn? :o_o:

4 likes

Nou, inderdaad! Ik zou camera’s plaatsen en vervolgens aangifte doen. Wtf

4 likes

Mijn ouders hebben ook van die rare buren op het pleintje wonen. Die vrouw die sleept heel vroeg in de ochtend altijd met allemaal spullen/afval rond. We hebben haar nooit op het moment zelf kunnen betrappen maar iedereen weet eigenlijk dat als er weer rare spullen zijn achtergelaten op de oprit dat zij het heeft gedaan. Want heel vaak ziet mijn moeder haar net weglopen en als ze dan buiten komt ziet ze weer wat staan. Sinds mijn ouders inderdaad een camera hebben is er niks meer achtergelaten bij hun.

2 likes

Potver nu heb ik het nog gemist ook :sob:

13 likes

Dooie muizen in de tuin, laat aanbellen en dan staat er niemand, mensen aan de deur die dingen komen kopen die zogenaamd te koop staan

5 likes

Wtffff inderdaad een ring deurbel ophangen :sob:

1 like

Ik zou idd een camera of deurbel ophangen en daarnaast kijken of het mogelijk is om je auto in het zicht te plaatsen van de camera. Zelf heb ik dit ook meegemaakt in mijn vorige huis en kwam ik er op een gegeven moment achter dat mijn andere buren hetzelfde hadden meegemaakt, bij hun hield het op toen ze een camera bij de voordeur ophingen en de auto in het zicht van de camera.

Natuurlijk is dit niet helemaal de bedoeling maar zelf begreep ik hun wel heel erg goed want het verpest echt je woongenot en zorgt voor zoveel gedoe bij lege autobanden.

4 likes

Ik heb buren die altijd rondhangen in de voortuin en als ik wegga of aan kom altijd willen praten. Ik probeer het echt vriendelijk af te kappen of kort te houden maar ze willen echt altijd weten hoe het gaat/wat de plannen zijn/waar we heen gaan etc. Inmiddels ga ik steeds vaker achterom m’n huis uit maar dat is ook gekkenwerk :cry:

Iemand ervaring of tips?

3 likes

Eerlijk zijn en zeggen joh ik snap dat het gezellig en goed bedoeld is maar ik heb niet altijd zin of tijd voor een praatje dus zullen we het in de regel houden bij hoi en doei. Iets anders kan je er denk ik niet van maken.

6 likes

Ik zou gewoon vriendelijk antwoorden maar wel door blijven lopen en het op die manier afkappen telkens. Op die manier valt vast wel het kwartje. Of gewoon eens zeggen van ja jongens ik heb niet steeds zin om een gesprekje aan te gaan en vind alleen groeten ook voldoende.

8 likes

@Dibs Ben er ook bang voor dat dit zoo duidelijk zeggen de enige mogelijkheid is. Maar vind het zooo lastig en voel me al snel onbeschoft haha. Ga het proberen :skull:

5 likes

Ja dankjwel iedereen, ik ga dit thuis wel even bespreken. Misschien wel een heel goed idee!

4 likes

Gewoon elke keer roepen ‘sorry geen tijd’ en stug doorlopen

1 like

Dit is echt mijn nachtmerrie.

8 likes

Mijne ook. Nadeel ook van opgegroeid zijn in een grote anonieme stad en nu in een kleinere ons kent ons buurt wonen.

5 likes

Vreselijk! Gelukkig heb je een achterom. Wij hebben sinds kort ook nieuwe buren die zo zijn, en wij hebben geen achterom. Ondertussen is het geëscaleerd en zijn ze boos.

3 likes

Hoe is het geëscaleerd en waarom zijn ze boos? Vertel meerrr

8 likes

Ik zou het denk ik nooit zo recht voor z’n raap zeggen, je wil je buren toch een beetje te vriend houden ergens :grimacing: ik heb zelf ook buren die veel op straat bezig zijn, meestal zeg ik dan ‘oh sorry ik sta even op tijd’ terwijl ik ondertussen wegloop of m’n fiets pak. Of als je je huis binnen gaat, kan je zeggen ‘oh sorry ik moet even naar binnen.’ Dan komt de hint wel over, zeker na een paar keer! En mochten ze er echt over beginnen of je voelt je er nog steeds ongemakkelijk over, dan kan je altijd nog aangeven dat je meestal op tijd staat en daardoor zo’n praatje moet overslaan.

5 likes

Hoogstwaarschijnlijk afgunst en haar schilder zal wel gewoon meelullen om iets te lullen. Tenminste ik kan me oprecht niet voorstellen dat iemand zich zo om een huis van een ander kan bekommeren dat ze dit als uitgebreid gespreksonderwerp gebruikt.

5 likes

image

32 likes