Dat betekent zoveel als dat je op een bepaalde tijd iets moet doen/ergens moet zijn, dus geen tijd om te kletsen
Ik had trouwens geloof ik liever buren die me negeren dan dat ik elke keer als ik buiten kom moet kletsen ![]()
Dat betekent zoveel als dat je op een bepaalde tijd iets moet doen/ergens moet zijn, dus geen tijd om te kletsen
Ik had trouwens geloof ik liever buren die me negeren dan dat ik elke keer als ik buiten kom moet kletsen ![]()
Gewoon zeggen! Ik heb ook zo’n kletsgrage buurvrouw. Maar ik zeg het gewoon: joh ik moet nu door! Of; ik ga snel naar binnen even genieten van de rust voor iedereen thuis komt. Of gewoon een ,‘hallo’ en door. En een andere keer sta ik/staan we wel even met de buren te praten. Ze zijn ook heel aardig, maar 65+, die hebben een iets andere dagindeling dan wij.
Toen het volledig thuiswerken was en er iets in haar gezin gebeurde, moest ze regelmatig haar ei kwijt. Maar daarna ook meteen de rem er weer op hoor ![]()
Beetje duidelijkheid vinden mensen vaak niet erg. Het staat ook niet gelijk aan onvriendelijk.
Ik denk dat dat wel duidelijk is maar deze uitdrukking heb ik nog nooit gehoord. Ik zou dan zeggen dat ik haast heb.
Haha, ja, ik begreep inderdaad ook wel wat er bedoeld werd, maar heb die uitdrukking echt nog noooit gehoord. Uit welk dialect/welke regio komt dat @PiuPiu @Janeway ?
Er zijn helaas genoeg mensen die wel zich echt heel druk maken om wat de buren doen en huis/tuin. Ik heb genoeg gehoord en mee gemaakt om daar niet meer van op te kijken. Vind het nog steeds wel bizar, maar ik denk nu meer van, oh daar heb je er weer een
Enkele anecdotes:
Oh wat grappig dat dat regionaal is! Ik kom uit het noorden, is hier erg gebruikelijk haha
Dit is toch ook niet heel aardig?
Sowieso echt een ouderwets woord, wat bedoel je hier precies mee
Noorden van het land wordt het in elk geval gebruikt. Ik dacht wel dat de betekenis duidelijk was @ZusjevanJoost maar voor het geval dat dacht ik… ![]()
Nee dit is niet aardig, ik gebruik het als stereotype en ik denk dat iedereen wel begrijpt wat ik ermee bedoel. Zoals iedereen, of ja de meeste mensen, ook weet wat je met een ‘zure boomer’ of een ‘typische witte man’ of een ‘typische student’ bedoelt. Net zoals een film ook vaak uit stereotypes bestaat, vandaar mijn verwijzing naar als je een film zou maken. Echt typisch voor dit forum dat ik dit weer uit moet gaan leggen. Maar nogmaals nee het is niet aardig, maar ik vínd mijn buurvrouw ook niet aardig. Ik vínd haar ook een zure oude vrijster. Sterker nog, ik vind haar een kutwijf en misschien ga ik het wel vieren als ze zou verhuizen.
Ik vind dat “vrijster” deel gewoon erg gaar, om iemand zo aan te duiden maar ok
Ja vrouwen zonder echtgenoot en zonder kinderen worden al genoeg gejudged vaak door de maatschappij
Mijn vriend had hier in de lift een flyer opgehangen voor personal training bij hem. Gewoon een kleine flyer, netjes opgehangen, geen lift met 100 flyers of 3 meter plakband. En nou woont er dus blijkbaar iemand hier die daar zodanig gefrustreerd van is geraakt dat die flyer in stukken gescheurd in de lift ligt. Vind dat echt heel bijzonder dat je je zo ergert aan een flyer dat dat je reactie is. Mik het dan op zijn minst in de prullenbak in plaats van al die snippers zo hats, vol door die lift. Of nog beter, laat het lekker hangen en ga door met je leven
Zou gewoon elke keer een nieuwe flyer ophangen. Lekker rellen ![]()
Ja maar dan wel op dik papier printen wat je bijna niet kapot kunt scheuren
Geplastificeerd!
Zijn meteen aan t googelen naar zo’n lamineermachine hahaha
Action!
Hebben jullie geen prikbord in de hal voor dit soort blaadjes?
Waarom is mijn eerste gedachte: dit zou vanuit het perspectief van de poster-versnipperaar een typische ergernis-post van jou kunnen zijn. ![]()
Ik snap overigens best dat mensen het niet waarderen; één poster kan al snel leiden tot meerdere briefjes/posters en daar is een lift toch niet voor.
Nee helaas niet
@Krabsalade haha zou niet in me opkomen een flyer te versnipperen, kan me daar echt niet aan storen, zou niet weten waarom. Het neemt nul ruimte in (ding is een half a4 groot) en als je het niet interessant vindt doe je er niks mee toch. Er hangt wel eens vaker wat, heel af en toe, maar het is niet alsof dat hele ding wekelijks wordt volgeplakt. Stoor me meer aan het feit dat diegene de snippers op de grond pleurt. Als t weg moet ruim het dan ook op