Dit vind ik zo typisch he. Als alleen jij het doet, dan veroorzaakt het geen overlast. Maar als iedereen het begint te doen, de persoon die koekjes verkoopt, die honden uitlaat, die babysit… ja dan plakt heel de gang vol.
Ik zie al helemaal voor me hoe dit gegaan is, haha.
Een keurige heer of dame op leeftijd komt vrijdag eindelijk thuis na een matige dag waarop de zon niet scheen, hij/zij geld heeft verloren bij bridge en daarna diens lievelingsgebakjes óók nog waren uitverkocht dus nu worden het dan maar die te vette bokkenpoten bij de thee… Hij stapt de lift in, denkend aan de kat die hopelijk niet wéér tegen de plant heeft gepist, en bij het zien van zo’n “misplaatste” flyer knapt er gewoon iets. In de privacy van de lift gaat de heer/dame hé-le-maal los, alle frustratie wordt briesend botgevierd op die verdomde flyer. Zodra de deuren opengaan is de woedeaanval ook alweer voorbij. Er dwarrelt nog een laatste snipper op de grond als de persoon tussen de verscheurde flyer de lift uitstapt alsof er niks gebeurd is. Opgelucht, dat wel. Opeens heeft hij/zij écht zin in vette bokkenpoten.
Nouja of je leeft gewoon een beetje met het principe dat je nadenkt over wat er zou gebeuren als alle buren random hun bedrijven/hobby’s/verkoop dingen in de lift zouden gaan ophangen. Zou dat fijn zijn?
Ja, ik zou dat wel gezellig vinden. Zien waar je buren mee bezig zijn, misschien raak je nog eens aan de praat met iemand die toevallig dezelfde interesse blijkt te hebben of die iets bijzonders doet ofzo. En de briefjes die je saai vindt hangen niet in de weg ofzo.
Maar goed ik vind het vooral een non-probleem waar ik gewoon een lollig beeld bij in m’n hoofd kreeg.
Er is een tering hard feest hier bezig in de buurt, ik vind het niet normaal. Maar van m’n vriend mag ik niet klagen want hij wil ook volgend jaar een groot feest geven en dan denkt hij dat dan ook niemand bij ons mag klagen ![]()
![]()
Ik vind ook dat je niet mag klagen als dit 1x gaande is, en het is ook net 00:00 geweest
(Oke het mag wel en context zal wel uitmaken maar ik ben voor verdraagzaamheid haha)
Ik ben ook veel te pussy om te klagen dat scheelt.
Ik vraag mij altijd af wat over het algemeen als acceptabel wordt gezien als eindtijd van een feestje in een buurt ( met dus luide muziek/ luide stemmen/ vertrekkende mensen etc.).
Heb hier zelf echt geen idee van. Ben zelf ook redelijk verdraagzaam want slaap overal doorheen, maar snap dat het voor anderen anders kan zijn.
Een uur of 1, dan wordt het wel wat toch? Al vind ik het zelf onfatsoenlijk om na 00:00 nog veel herrie te hebben. Hier hadden ze laatst om 5:00 uur nog keiharde muziek en motoren die werden open getrokken. Ik heb toen de politie gebeld.
Oh ik vind dit heel zuur als het een enkele keer voorkomt. Er is ook wel een groot verschil tussen 00:00 en 05:00.
Het werd hier uiteindelijk 1:30/2:00, vond ik wel pittig… maar goed shit happens en periode van tuinfeestjes is na september denk ik een heel eind voorbij haha!
Het hangt af van of je een briefje in de brievenbus/appje/whatever heb gekregen van hé, wij geven een feestje. Dan kan ik veel meer hebben, en snap ik beter dat het tot laat doorgaat.
Sinds ik denk twee maanden wonen er ergens rondom de achterkant van mijn huis nieuwe mensen met een kind. Elke fucking dag, de héle dag zitten ze met dat kind in de tuin die ofwel aan het krijsen is van plezier of van verdriet. Ik word er gewoon helemaal gek van. Ik kan ook niet achterhalen uit welke tuin het komt ![]()
Ik hielp mijn broertje vandaag met verhuizen in een appartementencomplex. Ik was een Ikea kast in elkaar aan het zetten en het enige wat “herrie” maakte waren van die mini spijkertjes in de achterkant van een pax kast slaan (wat dus echt 2 x slaan is en dan klaar). Ik had een zijde gedaan (iets van 10 spijkertjes) en was echt maximaal 2 minuten bezig. Verder niks gedaan wat herrie kon maken. Wordt er aangebeld door de overbuurvrouw uit dezelfde gang. Ze kwam even langs want ze vroeg zich af wat dat “enorme geram en gedreun” was. En hoe lang het nog ging duren
Echt helemaal leip haha
Maakt ook niet uit uit welke tuin het komt toch, of wilde je gaan aanbellen met de vraag of ze hun kind willen wegdoen?
Nou, elke dag de hele dag gekrijs zou ik ook helemaal leip van worden hoor.
Dit ja, er zit echt een wereld van verschil tussen gewoon spelende kinderen (die af en toe misschien huilen of schreeuwen) en kinderen die echt de hele dag aan het krijsen en schreeuwen zijn.
?? Of voed gewoon je kind op
Als het zo makkelijk was… hoeveel volwassenen ook een cursus manieren kunnen gebruiken.
Dus de oplossing is dan om ze maar naar buiten te gooien en de hele buurt incl. jezelf alsnog bij elkaar te laten krijsen?
Snap dat er altijd 1001 disclaimers enzo zijn, maar sommige kinderen, ook zonder beperking krijsen en gillen gewoon de hele fucking dag als ze aan het buiten spelen zijn in de tuin.