Dachten mijn buren maar zoals jij!!!
Ja maar doe even normaal! Ik heb een speeltuin achter mn tuin waar een keer tieners zaten te blowen (laat mij koud) maar ook keihard lachen en muziek draaien, heb ze aangesproken en weggestuurd. Gedragen of opkankeren bitte!
Motto van Nederlanders š«”
Ja en terecht
Is er nog iemand die een tip heeft voor volgende probleem?
Onze buren of 1 buur roken dagelijks meerdere keren wiet op hun (inpandige) balkon. Het gevolg is dat we dagelijks in huis last hebben van een flinke wietgeur, helaas ook in de slaapkamer van mān dochter. Hebben nu vaak de ramen dicht maar wil ook gewoon kunnen luchten en ben uiteraard ook niet altijd thuis om de ramen dicht te doen. Ik vind echt dat een keer roken of blowen moet kunnen, maar dit is helaas wel echt zo regelmatig dat we er echt last van hebben.
We proberen hierover in gesprek te gaan, maar gaat lastig door taalbarriĆØre (hij is Pools en spreekt weinig Engels). Heb al weleens aangebeld, ook een keer een van de bewoners aangesproken op straat en een keer van balkon tot balkon gevraagd of ze rekening met ons willen houden. Lijkt allemaal geen effect te hebben, want de frequentie neemt alleen maar toe.
Het pand is verhuurd en contact opnemen met de eigenaad is lastig, bij de VvE alleen bekend als stichting en de VvE-beheerder wil ons de gegevens niet verstrekken, kan alleen een mail doorsturen.
Iemand nog een tip wat ik zou kunnen doen? Ben echt niet anti-blowen, maar dagelijks in een wietgeur zitten vind ik echt arelaxed, zeker in de slaapkamer van kind ook ongezondā¦
Of stel ik me nou enorm aan?
Google translate een briefje door de brievenbus, denk dat je meer niet kan doen/ verwachten.
Denk niet dat je je aanstelt, lijkt mij ook heel vervelend denk alleen niet dat je iemand kan verbieden om op zijn balkon te roken. Tenzij er iets over is opgenomen in het reglement van de VVE
Ja dat vind ik ook lastig idd. In het reglement van de vve staat wel dat je geen overlast, in welke vorm dan ook, mag veroorzaken. Maar vervolgens is het helemaal onduidelijk wat je daar mee kan haha.
Kom jij naast ons wonen?![]()
im begging uuuuu
Ligt eraan waar woon je? ![]()
Mijn buurjongen (de jongste) heeft echt heftige driftbuien, laatst leek het wel een exorcisme joh ![]()
![]()
En de muren zijn hier echt van karton dus ik werd geeeeeek. Ik woon in een rijtjeshuis maar kan mijn buren gewoon verstaan? En horen plassen ook als ik in de woonkamer zit
Mijn buren zijn prima maar ik wil gewoon BETERE MUREN. En ok minder driftbuien ![]()
Mijn buurvrouw gaat, wanneer ik niet thuis ben, lopen aankloppen + briefjes door mn brievenbus gooien om te zeggen dat mn honden blaffen.
Ik heb een camera om mn honden in de gaten te houden + een camera bij de deur, ze zijn gewoon stil & aan keihard het chillen tot zij begint aan te kloppenš
Baal nu, want was een avondje weg en nu zijn mn honden van streek dankzij haar en ik weet dat ze morgen de confrontatie op gaat zoeken.
Neemt je camera ook op? Dan kun je in elk geval zelf laten zien dat je honden stil zijn tot zij zelf aanklopt
Gewoon zelf de confrontatie opzoeken, hoef je er ook niet op zitten te wachten. Helemaal als je kan laten zien dat je honden rustig waren voordat zij kwam.
Ik zou zelf heengaan en vragen waarom ze het nodig vind om de honden van streek te maken door steeds aan te kloppen wanneer je niet thuis bent. Als ze dan begint over blaffen de beelden laten zien van je chillende honden en mededelen dat ze moet ophouden. Dikke doei.
Precies dit
Ze heeft mijn vriend aangesproken, die helemaal klaar is met haar.
Hij gaf wel aan dat het was alsof hij tegen een muur aan het praten was, dus denk niet dat ze snapt dat ze met haar gedrag haar eigen probleem veroorzaakt ![]()
Hondjes liggen nu trouwens keihard te chillen bij mij op de bank, heb ze extra snackies gegeven en ze zullen moe zijn van gisteren
Is ze eenzaam denk je? Want het is wel raar om voor reuring te zorgen waar die er niet is.
Wonen er ook geen andere honden rondom haar woning waarmee ze jouw honden kan verwarren? Ik hoor ook honden van de buren naast mijn buren. Een heel huis ertussen en toch hoor ik die blaffen. Niet dat ze daar dan maar moet kloppen en klagen maar dat zou het misschien wel verklaren dat ze langs komt terwijl jouw honden niks doen.
Er gaaf hier ergens in het gebouw een vrouw echt heeeelemaal uit dr naad. Laatst ook al (om 1 uur ās nachts). Echt krijsen, met deuren smijten en volgens mij is ze ook met spullen aan t gooien. En dan is het even stil en dan wordt ze weer ergens kwaad om. Arme man/vriend.