Ik weet ook niet wat erger is… kinder gejank of gelach. Allebei irritant
Idk ik stond net een half uur in een rij te wachten op eten achter twee Amerikaanse begin 20’ers die zichzelf heel werelds vonden, denk dat ik liever naast een achtvoudig gehandicapt gillend kind ga wonen dan dat nog eens te 30 minuten te horen.
In gillen gaat gelukkig ook veel inhoud verloren, na een tijdje went het. Net als een brandalarm, of een trein.
Mooi gesproken, diep. ![]()
![]()
Soms weet ik niet of de piep die ik hoor een alarm is of mijn tinnitus ![]()
![]()
Er zijn in een straal van een paar huizen 2 feesten. Op de ene plek dikke stampmuziek en recht tegenover me (tussen hun tuin en mijn slaapkamer zit alleen een weg) zingen 10+ totaal onmuzikale meiden mee met kutmuziek. Alles op niveautje ‘oordopjes doen weinig’. Ik wens ze allen jeuk aan hun hol met T-rex armpjes toe ![]()
Ben je niet goed mijn kind mag echt niet schreeuwen in de tuin. Tuurlijk wel is gillen van plezier maar zodra die gaat huilen of moedwillig gillen gaat die naar binnen hoor koekkoek krijgen mensen migraine van (en ik ook)
Edit moraal van het verhaal je kan er best wat van kan zeggen haha
Dachten mijn buren maar zoals jij!!!
Ja maar doe even normaal! Ik heb een speeltuin achter mn tuin waar een keer tieners zaten te blowen (laat mij koud) maar ook keihard lachen en muziek draaien, heb ze aangesproken en weggestuurd. Gedragen of opkankeren bitte!
Motto van Nederlanders 🫡
Ja en terecht
Is er nog iemand die een tip heeft voor volgende probleem?
Onze buren of 1 buur roken dagelijks meerdere keren wiet op hun (inpandige) balkon. Het gevolg is dat we dagelijks in huis last hebben van een flinke wietgeur, helaas ook in de slaapkamer van m’n dochter. Hebben nu vaak de ramen dicht maar wil ook gewoon kunnen luchten en ben uiteraard ook niet altijd thuis om de ramen dicht te doen. Ik vind echt dat een keer roken of blowen moet kunnen, maar dit is helaas wel echt zo regelmatig dat we er echt last van hebben.
We proberen hierover in gesprek te gaan, maar gaat lastig door taalbarrière (hij is Pools en spreekt weinig Engels). Heb al weleens aangebeld, ook een keer een van de bewoners aangesproken op straat en een keer van balkon tot balkon gevraagd of ze rekening met ons willen houden. Lijkt allemaal geen effect te hebben, want de frequentie neemt alleen maar toe.
Het pand is verhuurd en contact opnemen met de eigenaad is lastig, bij de VvE alleen bekend als stichting en de VvE-beheerder wil ons de gegevens niet verstrekken, kan alleen een mail doorsturen.
Iemand nog een tip wat ik zou kunnen doen? Ben echt niet anti-blowen, maar dagelijks in een wietgeur zitten vind ik echt arelaxed, zeker in de slaapkamer van kind ook ongezond…
Of stel ik me nou enorm aan?
Google translate een briefje door de brievenbus, denk dat je meer niet kan doen/ verwachten.
Denk niet dat je je aanstelt, lijkt mij ook heel vervelend denk alleen niet dat je iemand kan verbieden om op zijn balkon te roken. Tenzij er iets over is opgenomen in het reglement van de VVE
Ja dat vind ik ook lastig idd. In het reglement van de vve staat wel dat je geen overlast, in welke vorm dan ook, mag veroorzaken. Maar vervolgens is het helemaal onduidelijk wat je daar mee kan haha.
Kom jij naast ons wonen?![]()
im begging uuuuu
Ligt eraan waar woon je? ![]()
Mijn buurjongen (de jongste) heeft echt heftige driftbuien, laatst leek het wel een exorcisme joh ![]()
![]()
En de muren zijn hier echt van karton dus ik werd geeeeeek. Ik woon in een rijtjeshuis maar kan mijn buren gewoon verstaan? En horen plassen ook als ik in de woonkamer zit
Mijn buren zijn prima maar ik wil gewoon BETERE MUREN. En ok minder driftbuien ![]()
Mijn buurvrouw gaat, wanneer ik niet thuis ben, lopen aankloppen + briefjes door mn brievenbus gooien om te zeggen dat mn honden blaffen.
Ik heb een camera om mn honden in de gaten te houden + een camera bij de deur, ze zijn gewoon stil & aan keihard het chillen tot zij begint aan te kloppen😅
Baal nu, want was een avondje weg en nu zijn mn honden van streek dankzij haar en ik weet dat ze morgen de confrontatie op gaat zoeken.
Neemt je camera ook op? Dan kun je in elk geval zelf laten zien dat je honden stil zijn tot zij zelf aanklopt
Gewoon zelf de confrontatie opzoeken, hoef je er ook niet op zitten te wachten. Helemaal als je kan laten zien dat je honden rustig waren voordat zij kwam.