Burenergernissen #2

Hahaha what the helly??? Wat moeten je potentiële nieuwe buren bij jou binnen doen? Heel bijzonder

4 likes

Omg ja dan denken ze juist dat lawaai maken prima past. Pff ik zou echt langsgaan bij de mensen die er nu wonen om ff te klagen ofzo

3 likes

Ja zo zit ik dus nog steeds van hoe raar was dit. Het was ook echt zo een blije ei :joy:

@chasingrainbows het huis staat leeg! Was een huurappartement en wordt nu verkocht.

Gaan wel meer dingen niet goed zoals maandagochtend dat ik 5 verschillende mensen had die bij mij stonden aan te bellen terwijl bij de bel duidelijk de verdieping staat. Of de benedendeur die gister de hele dag wagenwijd open stond. Terwijl de andere buren en ik die steeds dicht deden als we weggingen en terug kwamen. Zal vast handig zijn voor de bezichtiging maar iedereen kan vanaf straat (drukke winkelstraat in de stad) zo naar binnen wandelen of pakketjes van de trap mee nemen.

Ik heb niet tot geen contact met mijn andere buren behalve hoi en doei, maar zal morgen even bij hun polsen en dan misschien samen een melding bij de verhuurder/eigenaar maken.

6 likes

Zeker een klacht indienen! Die voordeur aan de straat is er niet voor niets ook. Wat een asociale luie honden die de deur niet willen openen

2 likes

Inmiddels loop ik vaker door ipv een praatje te maken… maar wij hebben onlangs een baby gekregen. Vanaf dat de baby 2 weken oud is vragen ze wekelijks of ze op kraamvisite mogen komen en dat de cadeaus al gekocht zijn. We hebben meerdere keren gezegd dat we het laten weten als we er aan toe zijn. Nu zelfs de opmerking van de buurvrouw gekregen: “maar jullie ontvangen toch al bezoek?” Heeft ze waarschijnlijk gezien. Echt bizar dat ze mij het gevoel geeft te moeten verantwoorden wie wij zien en wat wij doen.

Pff. Heb funda weer vaker open staan dan me lief is :smiling_face_with_tear::sob:

3 likes

Door aan te geven dat jullie laten weten wanneer jullie er aan toe zijn kan ik me voorstellen dat je een deur voor ze open hebt gezet. Ik vrees dat je duidelijk zal moeten communiceren dat je er niet op zit te wachten. Ik heb overigens geen ervaring ermee maar kan me voorstellen dat het heel beladen voelt als je dat moet uitspreken, maar het is dat of jezelf blijven opvreten.

3 likes

Ohh vind je? Ik zelf vind het echt aso als mensen zelf blijven vragen om langs te komen terwijl Giulia heeft aangegeven het te laten weten als ze eraan toe zijn. Heb dat zelf ook zo gedaan en dat respecteerde iedereen wel gewoon :woman_shrugging:t4:

12 likes

Misschien zeg ik het wat verkeerd, want ik bedoelde niet dat ik het goedkeur dat ze aan de gang blijven, maar meer dat ik het voor me zie dat als ze andere signalen al niet oppikken, ze deze ook niet zullen oppikken. Ik ontken ook niet dat het brutaal van ze is, want dat is zeker zo. Maar deze mensen begrijpen blijkbaar de signalen die ze afgeeft niet. En met woorden als ‘dat je erop terugkomt’ kan ik me voorstellen dat je de indruk wekt dat je er open voor staat. En waar mijn punt eigenlijk om ging, was dat ik denk dat ze helaas duidelijker moet zijn, in de hoop natuurlijk dat ze dat wél respecteren.

Ik heb het stukje ook even aangepast zodat het vanuit mij wat duidelijker is. :sweat_smile:

4 likes

Ik ben afgelopen jaar verhuisd. Na relatiebreuk moest ik een ander huis vinden en na een jaar was dit de eerste serieuze optie. Op zich een prima huis, goede locatie, alleen bij de toewijzing was een gesprek met de wijkbeheerder onderdeel van de procedure. Dit had te maken met mijn buren, die hebben met elke vorige bewoner ruzie gehad en allerlei toestanden. Ze wilden dit wel van te voren bespreken zodat ik zou weten waar ik naast zou komen. Niet echt aantrekkelijk maar hoeveel keus heb je in deze woningmarkt. Op zich viel het me in het begin wel mee, het zijn wel ‘aparte mensen’. Allebei nog vrij jong, geen werk, kinderen uit huis geplaatst, pvv vlaggen voor de ramen. Ik heb co-ouderschap en de laatste weken als de kinderen bij mij zijn en wat luidruchtiger aan het spelen zijn (echt niet abnormaal of op rare tijdstippen, maar gewoon het wat drukke uurtje zo eind van de middag) gaan zij keihard op de vloer stampen. Ik dacht eerst toeval, maar inmiddels denk ik echt dat het met elkaar te maken heeft. Kinderen zijn er helemaal van onder de indruk en ik vind het ook echt naar. Nu ben ik in twijfel wat te doen, hij komt best wel agressief over (in gesprekken die ik hoorde afgelopen zomer toen ze in de tuin zaten en hoor hem regelmatig schreeuwen). De wijkbeheerder zei toen dat als er iets zou gebeuren het belangrijk is dat ik daar meteen melding van zou maken. Nou goed lang verhaal kort, ik vind het best wel spannend om bijv daar aan te bellen om dit te bespreken en weet ook niet of het een goed idee is om dit meteen te melden bij de woco. Iemand tips, ervaringen?

3 likes

Ik zou dit wel gelijk melden bij de wijkbeheerder en niet zelf in gesprek gaan. Denk dat de wijkbeheerder niet voor niks eerst een gesprek met jou wilde en aangeeft gelijk een melding te maken. Dan kan je altijd nog aan de hand van zijn reactie bepalen of je de buren nog aanspreekt of niet.

69 likes

Ja eens met dit, je kan het eerst voorleggen aan de wijkbeheerder en dan zijn advies volgen als dat oké voelt voor je. @Lipglossy

5 likes

Wat de anderen zeggen, meteen melden en niet zelf in gesprek gaan. Deze mensen zijn al bekend en je krijgt niet voor niets het advies om meteen melding te maken als er iets is.

6 likes

Dank, ik had dit even nodig ook van bovenstaande reacties. Gelukkig dit nog nooit meegemaakt dus dacht misschien beetje overdreven om dit meteen te melden maar jullie hebben gelijk.

4 likes

En ter aanvulling: heb zo’n vermoeden als ik jouw verhaal lees, dat zelf het gesprek aangaan niet zal helpen bij deze mensen. Uiteraard echt een aanname, maar dat ze met de vorige bewoners ook steeds gedoe hebben gehad zegt genoeg. Zij zijn hier wel steeds de gemeenschappelijke factor. Dus ja inderdaad echt melding gaan maken. Sowieso echt heel erg rot dit soort buren. Weet je of eerdere bewoners weg zijn gegaan omwille van deze mensen?

6 likes

Volgens mij waren het allemaal logische verhuizingen en niet door hun. Overige buren zijn echt heel aardig en laten af en toe wel vallen dat mijn buren niet de makkelijkste zijn. Heb net een mail gestuurd naar de wijkbeheerder, ben benieuwd wat die er van zegt.

4 likes

Oke dat stelt dan wel iets van gerust. Hoop dat dit niet een heel ding gaat worden.

Bij de vorige bewoonster deden ze elke keer een brief door de deur met daarin een opsomming van alle ‘overlast’. En dan ging het echt om dingen als ‘om 14.01 sloeg je de deur dicht’ ‘om 14.35 hoorden we de tv’.

2 likes

Nahhhh sinds kort woont er een stel in het huis van de buren schuin tegenover ons, omdat de eigenaren een jaar aan het reizen zijn. Zij verhuren dit onder aan dit stel, helemaal prima.

Maar deze mensen hebben dus een hond welke - ik denk- ietwat getraumatiseerd is door mensen met donkere kleding aan. Het erf van onze huizen is deels beschut door struiken, maar verder geen hek, dus je ziet wel vanaf de woonkamer zo wie er door de straat wandelen. Maar deze hond slaat zo extreem aan, dat hij dan met zijn poten op het raam gaat springen en krassen. Heel zielig en vervelend dus.

Nu is het zo dat deze buren net aan de rand van een soort gangentje / paadje wonen wat echt een short cut is als je fietst of loopt. En nu vragen deze mensen dus in de buurtapp of mensen ofwel willen omlopen via de reguliere weg of geen donkere jas willen aandoen als ze wel via het paadje gaan…… :sweat_smile:

Ik dacht eerst dat het een grap was, maar blijkbaar is die hond dus niet meer te houden en moet dit het alternatief maar zijn.

Ik moet me echt inhouden om te zeggen dat ze dan ofwel Martin gaus moet bellen of gewoon de gordijnen dicht moet doen.

Is toch super raar om te vragen?

12 likes

Lol main character syndrome, koop anders allemaal even een nieuwe jas in de goede kleur! Elkaar helpen is fijn, maar dit is natuurlijk niet redelijk om te vragen als zij ook gewoon de gordijnen dicht kunnen doen daar. Of plak het raam af tot een bepaalde hoogte zodat die hond het niet kan zien.
Sowieso zullen er nog genoeg mensen langslopen die niet in die groepsapp zitten waarschijnlijk. En heel veel mensen dragen een donkere jas in de herfst / winter.
Ik verbaas me soms wel echt over wat mensen van anderen vragen. Je kan niet jouw probleem het probleem van de hele buurt maken.

23 likes

Hahaha ja soort anwb stel maar dan de hele straat.

Bij toeval heeft iemand gister avond laat hetzelfde gereageerd als jij, om er inderdaad van dat raamfolie op te plakken, deze opmerking kreeg nogal veel duimpjes in de app. :laughing:

10 likes